• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

بازگشت بورس تهران به كانال 64 هزار واحدي


گروه اقتصادي| بورس تهران 18 واحد ديگر رشد كرد و وارد كانال 64 هزار واحدي شد. صعود روز گذشته شاخص بورس در حالي اتفاق افتاد كه نمادهاي سنگين وزني مانند «فارس» و «اخابر» بر طبل نزول مي‌كوبيدند ولي با افزايش تقاضا در گروه‌هاي فلزي، دارويي، سيماني ليزينگي و خودرويي بازار توانست از قله 64 هزار واحدي عبور كند. در بازار ديروز صنايع خودرويي، بانكي، دارويي، لاستيكي، قطعه‌سازان، سيماني‌ها، حمل و نقل و ليزينگي با افزايش تقاضا و قيمت‌ها رونق گرفتند. اين در حالي بود كه تنها سه گروه مخابرات، كاشي و سراميك و قندي‌ها با صف‌هاي فروش و افزايش عرضه در
 جهت منفي حركت مي‌كردند.
 شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، هلدينگ‌ها، صنايع شيميايي، پيمانكاري، معدني‌ها و فلزات هم جزو گروه‌هاي فعال بازار ديروز بودند كه در آنها روند عرضه و تقاضا طبيعي بود ولي ميران تقاضا براي خريد از فروش بيشتر بود. بايد به اين نكته هم توجه داشت كه در آخرين روز معاملاتي اين هفته به طور طبيعي بايد با افزايش عرضه در بازار مواجه مي‌شديم كه اين اتفاق نيفتاد و با رونق گرفتن بازار برخي از گروه‌ها بازار بر مدار مثبت به تعطيلات رفت. افزايش تقاضاي روزهاي اخير در برخي گروه‌ها مانند شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و هلدينگ در حالي اتفاق افتاده كه بيشتر اين شركت‌ها مجامع سالانه خودشان را در روزها باقيمانده از سال جاري برگزار و سهامداران خود را با دست پر به تعطيلات نوروزي راهي مي‌كنند. سرمايه‌گذاري ملي ايران، سرمايه‌گذاري صنعت و معدن و سرمايه‌گذاري غدير سه شركت مهم بورسي هستند كه از اواخر هفته آينده يك روز در ميان مجامع خود را برگزار مي‌كنند.
روند اميدوار‌كننده روزهاي اخير بازار سهام بسياري از سرمايه‌گذاران را به بازگشت به بازار ترغيب كرده است. اين در حالي است كه بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده توسط بسياري از شركت‌ها عملكردها اميدوار‌كننده و در برخي موارد بيش از حد تصور مثبت بوده است. اين باعث شده برخي سرمايه‌گذاران كه با سقوط اخير بازار نقدينگي‌شان را از بازار خارج كردند به بازگشت فكر كنند و گروه‌هاي نوساني را به ساير گروه‌ها ترجيح دهند.
 خودرويي‌ها، سرمايه‌گذاري‌ها، ليزينگي‌ها و بانكي‌ها جزو نمادهاي هيجاني اين روزها هستند كه در روزهاي اخير خود را به عنوان ليدر بازار معرفي كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون