• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

پاكسازي 97 شهرستان، شهر و روستا

وزارت كشور عراق با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه مرحله نخست عمليات آزادسازي صلاح الدين با موفقيت انجام شد و تمام ديوارهاي دفاعي مورد نظر داعش از هم پاشيد. در مرحله نخست اين عمليات 97 ناحيه و محله در صلاح الدين از تروريست‌ها پاك شد و ده‌ها تكفيري و انتحاري به هلاكت رسيدند و چندين كارگاه ساخت بمب و بمب‌گذاري و ايستگاه شنود تروريست‌ها از بين رفت. همچنين نيروهاي مسلح عراقي موفق شدند بر اساس طرح عملياتي خود نقاط استراتژيك متعددي را از داعش پاكسازي كنند و بر اساس گزارش روزنامه الحيات چاپ لندن، اكنون تلاش دارند تا كمك‌هاي نظامي به داعش را كه از الحويجه در استان كركوك صورت مي‌گيرد، متوقف كنند. اين منطقه در استان كركوك يكي از مهم‌ترين مراكز حضور داعش است كه اكنون در حال تغذيه تروريست‌ها در صلاح‌الدين است.
از سوي ديگر نيروهاي امنيتي تحت فرماندهي عمليات دجله، موفق شدند جاده ارتباطي ميان منطقه طور خورماتو و ناحيه علم را تا منطقه تل حصيبه از تكفيري‌هاي داعش پاكسازي كنند. در موردي ديگر يگان‌هاي عمليات دجله به همراه نيروهاي بسيج مردمي عراق، روستاي معيبدي در 30 كيلومتري شرق تكريت را آزاد كردند و پرچم عراق را بر بالاي ساختمان مركز پليس منطقه خليف برافراشتند و جاده رابط ميان تكريت-كركوك را به تصرف خود درآوردند. علاوه بر اين نيز بلندي‌هاي حمرين واقع در جنوب شرق تكريت اكنون در كنترل ارتش است و به دليل موقعيت استراتژيك و ارتفاعي كه اين منطقه دارد شرايط مساعدي را براي حملات ديده باني ارتش عراق مهيا كرده است. رشته كوه‌هاي حمرين كه در 80 كيلومتري جنوب تكريت است يكي از مهم‌ترين پايگاه‌ها و منطقه عبور و مرور نيروهاي داعش بود كه از آن براي رساندن تسليحات و تجهيزات لازم به جبهه‌هاي خود استفاده مي‌كردند.
گفتني است اگرچه نيروهاي امنيتي عراق وارد شهرستان تكريت شدند اما تكريت مركز اين شهرستان هنوز در كنترل تروريست‌هاي داعش است و تنها درگيري در حومه آن گزارش شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون