• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3209 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند

حمايت از سينمايي كه بودجه ندارد

آنا نعمتي

سينماي هنر و تجربه امسال براي اولين بار به گروه سينمايي ايران اضافه شد و به نظرم در كارش موفق بوده و خوب پيش مي‌روند. به نظرم اين گروه سينمايي فيلم‌هاي خوبي را تا كنون نمايش داده و در حال پيشرفت است، اما به حمايت‌هاي بيشتري احتياج دارد. چون اين سينما بودجه تبليغاتي ندارد، ديدن تمام فيلم‌هاي اين گروه را پيشنهاد مي‌كنم. 
فيلم «استراحت مطلق» عبدالرضا كاهاني يكي از فيلم‌هاي پيشنهادي من است. اين فيلم مضموني اجتماعي دارد و فيلمنامه آن را كاهاني و سعيد قطبي‌زاده با همكاري هم نوشته‌اند. ويژگي‌اي كه اين فيلم دارد اين است كه با داستان فيلم همراه مي‌شوي. از سوي ديگر اين فيلم خيلي رئال بوده و بسيار شبيه زندگي است. 
«چند متر مكعب عشق» فيلمي به كارگرداني جمشيد محمودي يكي ديگر از فيلم‌هايي است كه ديدن آن را پيشنهاد مي‌كنم. 
داستان اين فيلم درباره عشق يك دختر افغان و يك پسر ايراني است. عبدالسلام و دخترش مرونا و چند خانواده ديگر كه همگي از مهاجرين غيرقانوني افغان هستند در كارگاه ضايعات آهن كار و در آلونك‌هاي مخروبه آن زندگي مي‌كنند. از كارگران ايراني، صابر تنها ايراني است كه به تنهايي در كارگاه زندگي مي‌كند. در اين مدتي كه آنها با هم زندگي كرده‌اند صابر و مرونا به يكديگر دل بسته‌اند و روزها به دور از چشم ديگران در گاراژي كه انبار كانتينرهاست در يكي از كانتينرها به ديدار هم مي‌روند، مرونا هر روز به دور از چشم پدر متعصب خود براي صابر غذا مي‌برد اما هر دو مراقبند كه كسي از اين رابطه پنهاني اطلاعي نيابد. 
به نظرم اين فيلم بسيار انساني است و خودم آن را خيلي دوست داشتم. سوژه فيلم، يعني پرداختن به مهاجران افغان هم بسيار جذاب بود و بد نيست كه سينماي ما هر از گاهي به اين سوژه نيز بپردازد. از سوي ديگر بازي‌هاي اين فيلم بسيار خوب بودند؛ بازي حسيبا ابراهيمي و ساعد سهيلي بسيار خوب بود و به نظرم مي‌تواند مخاطبان خاموش را به سينماها بكشاند.  فيلم «تمشك» سامان سالور هم يكي ديگر از فيلم‌هاي خوبي است كه ديدن آن را پيشنهاد مي‌كنم. اين فيلم سوژه‌اي اجتماعي دارد و درباره رحم‌هاي اجاره‌اي است. داستان فيلم درباره حميد و هما زوجي است كه تصميم گرفته‌اند از راه اجاره‌ رحم بچه‌دار شوند. آنها در نهايت زن جواني را پيدا مي‌كنند كه اين كار را مي‌پذيرد. 
به نظرم اين فيلم كاري متفاوت از ديگر فيلم‌هاي سالور است و توصيه مي‌كنم كه مخاطبان آن را از دست ندهند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون