• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3209 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند

استراحت مطلق

شرح: داستان زن جواني مطلقه، سوژه فيلم تازه عبدالرضا كاهاني است. فيلمي كه در فهرست اكران نوروزي است و يكي از فيلم‌هاي خوب اين اكران است. ترانه عليدوستي، نقش همين زن مطلقه را بازي مي‌كند كه تصميم گرفته خانه‌اي در شهر براي خودش دست و پا كند و با دخترش تنها زندگي كند. اما همسر سابقش، همچنان به او اجازه زندگي نمي‌دهد و مي‌خواهد كه او را به شهرستان بازگرداند. رضا عطاران، بابك حميديان، مجيد صالحي و اميرشهاب رضويان، بازيگران ديگر اين فيلم هستند و اين گروه بازيگري حتما شما را شگفت‌زده مي‌كند. 


ناصر اويسي  در  سعدآباد

شرح: مكتب سقاخانه‌اي، يكي از آن مكاتب دوست‌داشتني است كه هنرمندان بزرگي دارد. هنرمنداني مثل ناصر اويسي كه سال‌هاست در ايران زندگي نمي‌كند و هميشه آثارش از طريق گالري‌داران به ايران رسيده. اما حالا، اين هنرمند آستين بالا زده و با جمع كردن آثارش به ايران آمده تا نمايشگاه نقاشي‌هاي او در آخرين روزهاي اسفند، در موزه هنرهاي معاصر سعدآباد برگزار شود. به اين ترتيب اگر در آخرين روزهاي اسفند، دوست‌ داريد كه بي‌خيال دغدغه‌هاي آخرسالي و زندگي شلوغ اين روزها شويد، سرزدن به اين نمايشگاه، يكي از بهترين برنامه‌هاست.


 فيل‌ها
شرح: رمان «فيل‌ها» سومين اثر داستاني شاهرخ گيوا روايت زندگي كارمند چاپخانه بانك مركزي است؛ كارمندي كه براي كلكسيونش اسكناس‌هاي خاصي را جمع مي‌كند و خودش را كلكسيونر رنج‌ها مي‌داند. او در نهايت از كارش استعفا مي‌دهد؛ با اين وصف به‌نظر مي‌رسد كه او نمي‌تواند شخصيت چندان جذابي براي خلق يك داستان باشد، اما شاهرخ گيوا در پرداختي خلاقانه داستاني خواندني به دست مي‌دهد و در اين روايت بخش مهمي از داستان بر اساس اين شخصيت شكل مي‌گيرد. او با وجود تمكن مالي‌اش عيش نمي‌كند. از زندگي كارمندي متنفر است اما سال‌ها، به آن تن مي‌دهد.


تهران

شرح: از دو روز ديگر، خلوت‌ترين و خوش آب و هواترين روزهاي تهران آغاز مي‌شود. نيمي از مردم شهر دل به جاده‌ها مي‌سپارند كه سفرهاي نوروزي را شروع كنند و نيم ديگر، در شهري بدون ترافيك و دود و پر از سبزه و گل و آدم‌هاي خوشحال، رفت و آمد مي‌كنند. همين است كه شهر تهران، بهترين پيشنهاد براي سفر نوروزي است. شهري كه در تمام طول سال، جايي براي نفس كشيدن ندارد، دو هفته تعطيلات نوروزي، تبديل به يك شهر بي‌نظير و دوست‌داشتني مي‌شود و آنقدر براي تفريح و خوش‌گذراني امكانات ويژه دارد كه هيچ شهري به پاي آن نمي‌رسد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون