خودروسازان چيني را جدي بگيريد
معاون وزير صنعت با بيان اينكه اين وزارت صنعت قصد محدوديت يا ايجاد ممنوعيت براي خودروهاي چيني را ندارد، گفت: خودروسازان، چينيها را تهديد بدانند، چراكه سه سال قبل حضور آنها در بازار ايران صفر بود. محسن صالحينيا درباره موضع وزارت صنعت درباره چينيها با توجه به جديشدن حضور خودروسازان اروپايي و غيرآسياييها در صنعت خودروي ايران به مهر گفت: هماكنون تيراژ توليد خودروهاي پرطرفدار داخلي افزايش يافته و اين تيراژ توليد قابل مقايسه با تيراژ توليد خودروهاي چيني نيست، اين در حالي است كه بر اساس استراتژي وزارت صنعت، افزايش كيفيت و تنوع خودروهاي پرتيراژ بر اساس دو روش توسعه پلتفرم و به روزسازي محصولات در سال ۹۴، ادامه خواهد يافت. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: استراتژي ديگر خودروسازان در سال جاري، امضاي قراردادهاي جوينتونچر و استفاده از توان توليد خودروسازان با برند معتبر در دنياست كه بر اين اساس، هماكنون بيش از ۸۵ درصد بازار در اختيار توليد همين محصولات داخلي است و تنها بخش كوچكي از بازار را شركتهايي در اختيار دارند كه با قاعده و ظرفيت توليد داخلي همخواني ندارند و سهم اندكي را در بازار خودرو به خود اختصاص ميدهند. او ادامه داد: بر اساس سياستهاي وزارت صنعت در توسعه ساخت داخل و نيز در قالب تعرفههايي كه به واردات خودروهاي خارجي تعلق ميگيرد، توليد داخلي رقابتيتر ميشود؛ ضمن اينكه خودروسازان چيني بايد استانداردهايي را رعايت كنند و در كنار تنوع محصول، كيفيت خود را نيز افزايش دهند.