• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3214 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين

دلار 3300 تومان شد

گروه اقتصادي| در حالي كه برخي انتظار داشتند با توجه به مثبت شدن روند مذاكرات هسته‌اي قيمت انواع ارز در بازار آزاد كاهش پيدا كند، بازار طوري رفتار كرد كه نشان دهد ديگر اسير جو رواني و هيجاني نمي‌شود و از عرضه و تقاضا پيروي مي‌كند. بدين‌ترتيب در هفته جاري قيمت دلار يك روز در ميان تغيير روند داد و در آخرين تغيير ديروز به 3300 تومان افزايش پيدا كرد. بدين‌ترتيب ديروز يورو نيز بر مدار صعود حركت كرد و 3610 تومان قيمت خورد.
اين در حالي بود كه درهم امارات نيز 900 تومان شد تا تنها پوند و لير تركيه بر مدار نزول كاهش قيمت را تجربه كنند. افزايش ارزش دلار در حالي اتفاق افتاده كه شاخص بورس اس‌اند پي روندي نزولي دارد و قيمت جهاني نفت خام كاهش پيدا كرده است. نفت خام امريكا ديروز 51 دلار و نفت برنت 57 دلار بود. همچنين كاهش قيمت جهاني اونس طلا سبب شده ارزش يورو و پوند در برابر دلار كاهش پيدا كند. بانك مركزي هم ديروز نرخ ارزهاي رسمي را در حالي اعلام كرد كه دلار به 2812 تومان افزايش پيدا كرد و ساير ارزها كاهش قيمت را تجربه كردند.
در بازار طلافروشان تهران نيز ديروز گرم طلاي 18 عيار و مثقال مظنه از روند جهاني پيروي كردند. گرم طلاي 18 عيار ديروز 97 هزار و 790 تومان و مثقال مظنه 423 هزار و 600 تومان قيمت خورد. سكه تمام طرح قديم و سكه تمام طرح جديد به ترتيب 955 هزار تومان و 958 هزار تومان قيمت خوردند تا سركشي خود از دلار را نشان دهند. نيم سكه و ربع سكه نيز 513 هزار تومان و 282 هزار تومان قيمت خورد تا از افزايش
 قيمت دلار استقبال كند.
بررسي روند ارزهاي خارجي نشان مي‌دهد كه از هفته پاياني اسفند 93 فاصله يورو و دلار به كمترين ميزان در سه سال گذشته رسيده است. بدين‌ترتيب اختلاف قيمت دلار و يوروي آزاد در حال حاضر حدود 300 تومان است. اين در حالي است كه با گراني نرخ ارزهاي خارجي اختلاف قيمت دلار و يورو همواره حدود 1000 تومان بوده است ولي در حال حاضر اين اختلاف در حال ميل كردن به سمت صفر است و تاكنون 70 درصد مسير مورد نظر را پيموده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون