• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3230 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت

اوراق تسهيلات مسكن پر‌طرفدار شدند

گروه اقتصادي | بورس تهران 5/0 درصد ديگر عقب‌نشيني كرد و در آستانه سقوط به كانال 65 هزار واحدي قرار گرفت. بازار سهام تهران همچنان از كمبود نقدينگي رنج مي‌برد و به نظر مي‌رسد تا زماني كه يك محرك جدي بر بازار وارد نشود، رونقي در بازار ديده نشود. روند نزولي بازار سهام در حالي ادامه دارد كه برخي از غول‌هاي بورسي اين روزها به قيمت‌هايي باورنكردني سقوط كرده‌اند. با يك بررسي اجمالي به اين نتيجه خواهيد رسيد كه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، پتروشيمي، شيميايي و فرآورده‌هاي نفتي در دو، سه هفته اخير افت قيمت قابل توجهي داشته‌اند. اين در حالي است كه با ايجاد جو هيجاني پس از بيانيه لوزان اين گروه‌ها خود را به عنوان ليدر بازار كانديدا كردند و يكي از تاثيرگذارترين گروه‌هاي در صعود شاخص در هفته اول بعد از تعطيلات نوروزي بودند اما در شرايط كنوني با وجود افزايش قيمت نفت خام در بازارهاي جهاني آنها طرفداري ندارند و در مدار نزول حركت مي‌كنند.
در بازار ديروز نمادهاي پيمانكاري بيشترين تاثير منفي را بر شاخص گذاشتند كه «رمپنا» با 57 واحد منفي در صدر ليست اين شركت‌ها قرار داشت. اين درحالي بود كه «شبندر» و «شپديس» دو نماد پالايشي و پتروشيمي بيشترين مقاومت مثبت را در برابر كاهش شاخص كل از خود نشان دادند. روز گذشته با توجه به بحث وام مسكن، اوراق تسهيلات مسكن، شركت‌هاي املاكي، كاشي و سراميك و كاني‌هاي غير فلزي با افزايش تقاضا همراه شدند ولي نتوانستند تاثيري در كليت بازار داشته باشند. در گروه دارويي هم اكثر نمادها با صف خريد و رشد قيمت همراه بودند ولي زياد نبودن حجم معاملات تاثير روند مثبت دارويي‌ها بر بازار را به حاشيه برد.
 در گروه‌هاي ليزينگ، محصولات غذايي، قندي، خودرويي، پالايشگاهي و لاستيكي روندي متعادل از عرضه و تقاضا حاكم بود. به اين‌ترتيب به نظر مي‌رسد اين گروه‌ها قابليت چرخش در هفته جاري را دارند و مي‌توانند با يك خبر تغيير روندي مثبت داده و بازار را تحت تاثير قرار دهند. در ميان اين گروه‌هاي نمادهاي پالايشي و خودرويي در قيمت‌هاي كنوني ارزنده هستند و مي‌توانند گزينه‌هاي مناسبي براي سرمايه‌گذاري باشند اما در گروه‌هاي بيمه، بانكي، شركت‌هاي سرمايه‌گذاري، سيمان، پيمانكاري، فلزات و معدني‌ها روندي منفي حاكم بود و در اكثر نمادها صف‌هاي عرضه قابل توجه بود. در شرايط كنوني به نظر مي‌رسد بهترين سياست انتخاب سهام بنيادين در قيمت‌هاي كف باشد كه براي پيدا كردن آنها كار سختي پيش رو نخواهيد داشت و مي‌توانيد از نام‌هاي آشنا و شناخته شده بازار در سال‌هاي گذشته گزينه‌هايي ارزنده به دست آوريد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون