• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3230 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت

عدد نوشت

واردات ساعت از چين

ايران در سال ميلادي گذشته ۴۷ميليون دلار ساعت از چين وارد كرد كه اين رقم نسبت به سال قبل رشد ۱۷درصدي داشته است. آمارهاي منتشر شده توسط گمرك چين نشان مي‌دهد ايران در سال ميلادي گذشته 47 ميليون دلار انواع ساعت از اين كشور وارد كرده است. واردات ساعت ايران از چين در سال 2014 نسبت به سال قبل از آن رشد 17درصدي داشته است. ايران در سال پيش از آن 40 ميليون دلار ساعت از چين وارد كرده بود. بر اساس اين گزارش، هنگ‌كنگ بزرگ‌ترين وارد‌كننده ساعت از چين در سال 2014 بوده و 45/2 ميليارد دلار ساعت از اين كشور وارد كرده است. امريكا نيز با واردات 560 ميليون دلاري و ژاپن با واردات 334 ميليون دلاري به‌ترتيب در رتبه‌هاي دوم و سوم از اين نظر قرار گرفته‌اند. ايران از نظر ارزش واردات ساعت از چين در سال 2014 به عنوان هجدهمين كشور شناخته شده است.

شقه گوسفندي كيلويي

در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم گوشت گوسفندي شقه بدون دنبه كه به مغازه‌دار تحويل داده مي‌شود 27 هزار و 500 تومان است كه به مصرف‌كننده نهايي 31 تا 31 هزار و 500 تومان فروخته مي‌شود. اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي گوشت گرم به مردم توزيع مي‌كند كه همه از دام‌هاي داخلي است و روزانه ذبح مي‌شود و در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرد. گوسفند مرغوب معمولا از منطقه دام‌خيز كردستان وارد مي‌شود و نظارت‌هاي لازم در اين زمينه صورت مي‌گيرد.

كاهش بارندگي ها

حجم بارش‌هاي كشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 93) تاكنون درمقايسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد كاهش نشان مي‌دهد. آمارهاي جديد شركت مديريت منابع آب ايران نشان مي‌دهد حجم بارش‌هاي كشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 93) تاكنون به 173 ميلي‌متر رسيده كه اين ميزان بارش درمقايسه با ميزان بارش‌هاي مدت مشابه سال آبي گذشته 12 درصد و درمقايسه با متوسط درازمدت 16 درصد كاهش يافته است. براساس اين گزارش، ميزان بارش‌ها در دوره مشابه سال آبي گذشته 197 ميلي‌متر و دوره درازمدت در همين زمان 207 ميلي‌متر ثبت شده است. بيشترين افزايش بارندگي تا پايان هفته گذشته درمقايسه با دوره درازمدت در ايستگاه رحمت‌آباد ريگان بم در استان كرمان با 133 درصد افزايش بارش بوده و ايستگاه طاشكوييه در استان هرمزگان با 81 درصد كاهش كمترين ميزان بارندگي درمقايسه با دوره درازمدت را داشته است.

كاهش صادرات برق

از ابتداي سال جاري تاكنون صادرات برق 40 درصد و واردات هفت درصد رشد منفي داشته‌اند، به گونه‌اي كه از اول فروردين‌ماه تا روز بيست‌وهشتم ماه گذشته 292 ميليون كيلووات ساعت برق وارد و 479 ميليون كيلووات ساعت برق صادر شده است. ظرفيت نصب شده توليد برق در حال حاضر 73 هزار و 149 مگاوات است كه بيشترين سهم مربوط به نيروگاه‌هاي گازي با ظرفيت 25 هزار و 775 مگاوات است. بر اين اساس در دوره مورد بحث نسبت به زمان مشابه در سال گذشته مصرف گاز در نيروگاه‌ها 8/10 درصد رشد داشته و در مجموع 3848 ميليون مترمكعب گاز مصرف شده است.

نرخ مناسب خريد تضميني گندم

رييس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي با بيان اينكه عدم توجه به كيفيت در خريد تضميني گندم موجب بي‌توجهي كشاورزان براي افزايش كيفيت گندم مي‌شود، گفت: نرخ مناسب خريد تضميني گندم 1500 تومان است. عباس رجايي در مورد كاهش قيمت تضميني مصوب گندم، گفت: قيمت تمام شده گندم براي كشاورزان بالاتر از نرخ مصوب و حدود 1300 تا 1500 تومان است. وي با بيان اينكه هنوز مصوبه جديد دولت در مورد قيمت تضميني گندم را مطالعه نكرده، گفت: گندم بايد با قيمت مناسب و برحسب كيفيت خريداري شود، نه اينكه هر نوع گندمي كه كشاورز عرضه كرد با يك قيمت ثابت خريداري شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون