• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3230 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت

تجليلي ديگر از استاد موحد

بيست و دومين جايزه بنياد موقوفات افشار به دكتر محمدعلي موحد، مورخ، پژوهشگر و مصحح نامدار اهدا خواهد شد. هرساله اين جايزه با عنوان «جايزه تاريخي و ادبي دكتر محمود افشار براي زبان فارسي و وحدت ملي ايران» به شخصي كه داراي آثار شعري يا نثري برجسته يا تحقيقات ارزشمند باشد، تعلق مي‌گيرد.
دكتر موحد كه در 1302 در تبريز به دنيا آمد، تحصيلات عالي خود را در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در مقطع دكترا به پايان رساند. وي پس از پايان تحصيلات در سال 1338 راهي انگلستان شد و مطالعات خود را زيرنظر استاداني چون پروفسور جنينگز در كمبريج ادامه داد. در همين دوران با ايرانشناساني چون آربري و مينورسكي مجالست داشته و به تحقيق روي نسخه‌هاي خطي موجود در موزه بريتانيا پرداخت. تاكنون تاليفات فراواني از ايشان به چاپ رسيده است كه تعدادي از آنها برنده جايزه كتاب سال شده‌اند.
لازم به ذكر است در مراسم تجليل از دكتر موحد، دكتر محقق‌داماد، دكتر مجتبايي، دكتر پورجوادي و مصطفي ملكيان سخنراني خواهند كرد. اين مراسم روز شنبه دوازدهم ارديبهشت از ساعت 17 در كانون زبان پارسي بنياد موقوفات افشار به نشاني خيابان وليعصر، چهارراه زعفرانيه، خيابان عارف‌نسب، شماره 22 برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون