• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3230 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت

سينماي دفاع مقدس فيلم شاخص نداشت

شرف‌الدين: امسال سينماي مقاومت ملي نداريم

محمدرضا شرف‌الدين، رييس انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس و عضو شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم مقاومت اعلام كرد كه امسال به دليل نبود فيلم‌هاي ايراني شاخص با موضوع مقاومت بخش ملي اين رويداد برگزار نمي‌شود ولي بخش بين‌الملل آن پابرجاست.
محمدرضا شرف‌الدين، عضو شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم مقاومت درباره كم و كيف برگزاري چهاردهمين دوره اين رويداد فرهنگي به مهر گفت: جشنواره فيلم مقاومت يك رويداد ملي است و نمي‌توان آن را ناديده گرفت بنابراين اراده محكمي براي برگزاري اين جشنواره به شكل سالانه داريم و در عين حال به كيفيت هم توجه داريم از همين رو به دليل نداشتن فيلم خوب در بخش ملي، چهاردهمين دوره از جشنواره فيلم مقاومت تنها در بخش بين‌الملل برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، رييس انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به تغيير در شكل برگزاري چهاردهمين جشنواره فيلم مقاومت بيان كرد: در شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم مقاومت درباره نحوه برگزاري اين دوره صحبت‌هاي بسياري داشتيم و تا اين لحظه قرار بر اين است كه شكل اجراي جشنواره در بخش ملي تغيير كند.
شرف الدين گفت: به اعتقاد من وقفه در برگزاري بخش ملي جشنواره فيلم مقاومت به دليل نداشتن آثار مناسب، فرصت مناسبي به فيلمسازان مي‌دهد تا ايده‌هاي خود در حوزه مقاومت را به بهترين شكل اجرايي كنند. واقعيت اين است كه حيات يك جشنواره خوب وابسته به فيلم‌هاي آن است و تا زماني كه آثار قدرتمندي در بخش ملي در جشنواره مقاومت وجود نداشته باشد نمي‌توان اين بخش را به بهترين شكل ممكن برگزار كرد.
تهيه‌كننده فيلم «فرزند صبح» متذكر شد: نكته ديگر اينكه فرصت كافي براي توليد نداريم و اگر از ارديبهشت ماه دست به‌كار توليد فيلم در حوزه مقاومت شويم قطعا به نتايج مورد قبول نخواهيم رسيد چراكه ساخت فيلم در حوزه مقاومت حوصله و انرژي بسيار مي‌خواهد و من به شخصه تئوري توليد براي توليد را نمي‌پسندم ضمن اينكه تنها به صرف حضور در جشنواره نمي‌توان از سر عجله فيلم ساخت.
عضو شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم مقاومت با اشاره به اين مطلب كه فرصت حضور فيلم‌هاي خوب در بخش ملي اين جشنواره در اين دوره از دست رفته است، گفت: شتابزدگي در توليد فيلم براي حضور در بخش ملي جشنواره فيلم مقاومت باعث پايين آمدن سطح كيفي آثار مي‌شود بنابراين در جشنواره چهاردهم فيلم مقاومت فرصت را براي توليد داخلي از دست داديم.
رييس انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در پايان صحبت‌هاي خود با اشاره به اين مطلب كه سازمان سينمايي اراده‌اي براي توليد فيلم در حوزه سينماي مقاومت ندارد، بيان كرد: بدنه سينماي ايران در اين حوزه كم كاري‌هاي بسياري داشته است و از سوي ديگر مديريت كلان سينما و به‌طور مشخص سازمان سينمايي اراده جدي براي توليد يا مشاركت در توليد فيلم را در اين حوزه ندارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون