• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3231 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

پوتين در مستند رييس‌جمهور

ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه مدعي است كه او با الحاق شبه‌جزيره كريمه تنها يك «بي‌عدالتي تاريخي» را تغيير داده كه از اين كار خود اصلا پشيمان نيست. پوتين كه اين سخنان را در برنامه‌اي مستند از رييس‌جمهور و به مناسبت پانزدهمين سال رياست خود مي‌گفت به اقدام نيكيتا خروشجف، رهبر شوروي اشاره داشت كه در سال 1954 كنترل شبه جزيره كريمه را به دولت اوكراين داد و آن زمان اين اقدامي نمادين ميان دو منطقه اتحاد جماهير شوروي به شمار مي‌رفت.
رييس‌جمهور روسيه در اين سخنان همچنين ايالات متحده را به ارتباط مستقيم و فراهم كردن حمايت لجستيكي براي شبه‌نظاميان جدايي‌طلب قفقازي شمالي متهم كرد. پوتين گفت كه در ديدار با باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا اين مساله را به اطلاع او رسانده ولي وي اين امر را تكذيب كرده است اما 10 روز بعد سرويس امنيتي روسيه نامه‌اي را از واشنگتن دريافت كرد كه در آن نوشته بود «ما با نيروهاي اپوزيسيون در روسيه رابطه داشتيم و خواهيم داشت و حق انجام آن را نيز داريم و آن را در آينده نيز ادامه مي‌دهيم.»
اما نكته مهم ديگر در سخنان رييس‌جمهوري روسيه اين بود كه او در ادامه گفت كاملا مي‌تواند خروج از كرملين و زندگي راحت را متصور شود و اصلا خودش را جزو نخبگان كشورش نمي‌داند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون