• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3242 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

سر خط خبرها

واردات خودرو و قطعات ۳۹ درصد
 كاهش يافت
 براساس آمار گمرك ايران، واردات خودرو و قطعات آن در فروردين ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد كاهش يافت. در فروردين ماه سال جاري افزون بر 59 ميليون و 375 هزار و 200 دلار خودرو و قطعات آن وارد كشور شده است. معادل ريالي اين مبلغ هزار و 666 ميليارد و 970 ميليون تومان بوده و از لحاظ وزني نيز حدود 6 ميليون و 837 هزار تن است. بر اساس اين گزارش، آمار فروردين ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي‌دهد واردات خودرو و قطعات آن از لحاظ ارزش دلاري منفي 39 درصد كاهش داشته است. بر اين اساس در فروردين ماه سال 93، بالغ بر 97 ميليون و 999 هزار و 622 دلار ارزش خودروها و قطعات وارداتي آن بوده است؛ همچنين از لحاظ وزن 86 ميليون و 961 هزار تن بود.

مبادلات تجاري ايران و آفريقاي جنوبي 50 درصد افزايش يافت
مايت انكوانا ماشابانه، وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي با اشاره به اينكه بايد ظرفيت‌ همكاري‌هاي دو كشور را عملياتي كرد از افزايش 50 درصدي مبادلات تجاري ميان ايران و آفريقاي جنوبي در سال گذشته خبر داد. وي با اشاره به اينكه سال گذشته تبادل هيات‌هاي تجاري ميان دو كشور سرعت بيشتري يافت، افزود: كميسيون مشترك اقتصادي آفريقاي جنوبي و ايران بزرگ‌ترين كميسيون مشترك آفريقاي جنوبي در خاورميانه است و اراده مشترك سياسي ميان دولت‌هاي دو كشور براي توسعه روابط در همه زمينه‌ها به ويژه اقتصادي، جدي است.
سالانه ۱۲۰ هزار تن چاي در كشور مصرف مي‌شود
عباس رجايي، رييس كميسيون كشاورزي، گفت: در كشور ما حدود 110 تا 120 هزار تن در سال مصرف چاي وجود دارد كه تقريبا حدود 15 تا بيست درصد آن توليد داخل صورت مي‌گيرد و مابقي آن الزاما بايد از طريق واردات تامين شود. سال گذشته ما 14 هزار تن چاي خشك داشتيم كه توليد داخل بود و مابقي آن نيز از خارج از كشور وارد شده بود. ما در توليد چاي داخلي در سنوات گذشته مشكلاتي داشتيم و الان هم شايد بعضا اين مشكلات وجود داشته باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون