• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3242 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

زير ذره بين اقتصاد

 انتقاد از برگزاري اجلاس اقتصادي ايران و تركيه| رييس گروه دوستي پارلماني ايران و تركيه ضمن انتقاد از نحوه برگزاري اجلاس تيم‌هاي اقتصادي و تجاري ايران و تركيه گفت: انتظار مي‌رود مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي مربوطه براي ثمربخش بودن اين اجلاس در آن حضور داشته باشند تا بتوانيم سطح روابط تجاري‌مان را افزايش و تجارت مرزي را رونق دهيم. مويد حسيني‌صدر گفت: ما مي‌خواهيم روابط تجاري‌مان به تركيه را به 30 ميليارد دلار برسانيم و تجارت مرزي را رونق دهيم. بنابراين بايد اين كنفرانس به صورت كامل انجام شود.

صنايع خانگي در اولويت حمايت مالي دولت | مديرعامل صندوق كارآفريني اميد از آمادگي اين صندوق براي حمايت مالي از تحصيلكردگان رشته‌هاي طراحي پوشاك خبر داد و گفت: توليدات خانگي و صنايع خرد در اولويت حمايت صندوق قرار مي‌گيرند. اصغر نورالله‌زاده، گفت: از تحصيلكردگان و متخصصان رشته‌هاي طراحي پوشاك كه دوره‌هاي خود را در كشورهايي همچون ايتاليا و تركيه گذرانده‌اند به شرط اثبات قابليت‌ها و مهارت‌هاي‌شان حمايت مالي مي‌كنيم. وي رونق توليد را مهم‌ترين هدف توسعه كسب و كارهاي خرد دانست و تاكيد كرد: با ايجاد و گسترش كسب و كارهاي خرد مي‌توان شركت‌هاي داراي برند معتبر داخلي را با حمايت كارآفرينان راه‌اندازي كرد.

ايران و عراق براي تجارت آزاد توافق كردند |رييس سازمان توسعه تجارت از توافق ايران و عراق براي برقراري تجارت آزاد خبر داد و جزييات توافقات جديد دو كشور را در زمينه‌هاي حمل و نقلي، پذيرش ضمانتنامه‌هاي بانكي، صادرات و واردات و. . . را تشريح كرد. ولي‌الله افخمي‌راد گفت: پيگيري برقراري روابط بانكي و پذيرش ضمانتنامه‌هاي بانكي صادرات توسط بانك‌هاي ايراني غيرتحريمي براي تسهيل روابط تجاري با عراق و پيگيري پذيرش استاندارد‌هاي ملي يكديگر از جمله توافقات بين دو كشور است. وي با بيان اينكه حجم فعلي مناسبات اقتصادي و تجاري دو كشور متناسب با ظرفيت‌ها نيست و بايد تجارت 25 ميليارد دلاري با عراق هدف‌گذاري شود، ادامه داد: در سومين نشست كميسيون عالي مشترك ايران و عراق، علاوه بر سند اصلي اين اجلاس و بيانيه مشترك دو كشور در زمينه‌هاي مختلف نيز موافقتنامه‌هايي بين دو طرف به امضا رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون