• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3242 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

تشكل‌ها

وظيفه برخورد با واردات پرتقال نداريم | قائم مقام معاون وزير جهاد كشاورزي ضمن اعلام اينكه طي سال گذشته اين وزارتخانه هيچ مجوزي براي واردات ميوه صادر نكرده است، گفت: متولي كنترل واردات بي‌رويه محصولات كشاورزي و برخورد با متخلفان وزارت كشاورزي نيست و برخورد با متخلفاني كه پرتقال‌هاي مصري و تركيه‌اي را در خارج از مناطق مرزي توزيع كرده‌اند، وظايف دستگاه‌هاي نظارتي است. حسن قاسمي زانياني در پاسخ به اين سوال كه آيا وزارت جهاد كشاورزي براي واردات پيله‌وري پرتقال يا ديگر محصولات كشاورزي مجوزي صادر كرده است، گفت: وزارت جهاد كشاورزي هيچگاه به واردات پيله‌وري ورود پيدا نكرده چرا كه جزو وظايفش    نيست.
واردات پروتيين خيانت به توليد است|عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: نبايد با هر كمبودي به سمت واردات برويم. ايرج عبدي افزود: متاسفانه در حال حاضر دامداري كشور دچار آسيب شده لذا وزارت كشاورزي بايد با ساماندهي توليد داخل اين موضوع را حل و فصل كند. با ايجاد هر كمبودي رفتن به سمت واردات كار شايسته‎اي نيست و خيانت به توليد و جامعه كشاورزي و دامداري كشور محسوب مي‎شود. واردات پروتيين به نفع اقتصاد كشور نيست و كميسيون كشاورزي بايد موضوع واردات را جدي بگيرد. وي با تاكيد بر اينكه اصول اعتقادي كشور بر مبناي توليد، كشاورزي و دامداري است و نبايد پايه‎هاي آن را با واردات دچار آسيب كنيم، افزود: متاسفانه خيلي از دامداري‎ها، مرغداري‎ها و گاوداري‎ها به دليل سوء مديريت و عدم حمايت دولت دچار خسارت شدند و چنانچه اين روند ادامه پيدا كند با مشكلات زيادي مواجه خواهيم شد.
رونق بازار مسكن در گرو نظر بانك مركزي |رييس انجمن صنفي انبوه‌سازان استان تهران گفت: در صورت پذيرش بانك مركزي و اجراي طرح افزايش وام خريد مسكن رونق نسبي به اين بازار باز مي‌گردد، چرا كه ركود به وجود آمده در بازار مسكن ناشي از عدم كمك‌ دولت به متقاضياني است كه پشت خط مسكن‌دار شدن ايستاده‌اند. حسن محتشم، درباره طرح‌هاي مطرح شده از سوي دولت يازدهم اظهار كرد: طرح افزايش تسهيلات خريد مسكن كه مدتي است در بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار باقي مانده است، مي‌تواند به خروج از ركود در اين حوزه كمك كند. وي افزود: عدم افزايش مبلغ وام خريد در طول سال‌هاي اخير باعث شده متقاضيان اين بخش نتوانند اقدام به خريد كنند. محتشم با بيان اينكه ركود به وجود آمده در بازار مسكن ناشي از عدم كمك‌ دولت به متقاضياني است كه پشت خط مسكن‌دار شدن ايستاده‌اند، تصريح كرد: در صورت پذيرش بانك مركزي و اجراي طرح افزايش وام خريد مسكن رونق نسبي به اين بازار باز مي‌گردد.
نمي‌توانيم جلوي عرضه قطعات تقلبي را بگيريم | وحيدزاده، مدير عامل سايپا يدك گفت: اقدامات صورت گرفته براي جلوگيري از ورود قطعات يدكي تقلبي انتظارات را برآورده نمي‌كند. نيروي انتظامي، اماكن و گمرك وظايف خود را انجام مي‌دهند، اما مرزهاي كشور پهناور بوده و قطعات تقلبي وارد مي‌شود يا شايد هم در داخل كشور توليد مي‌شود. وي با بيان اينكه به دليل گستردگي كشور امكان عمليات پليسي و انتظامي در زمينه قطعات يدكي تقلبي و قاچاق وجود ندارد، خاطرنشان كرد: همه مي‌خواهند جلوي قطعات تقلبي كه باعث ايجاد خطر براي جان و مال مي‌شود را بگيرند، اما اين كار عملا امكان‌پذير نيست. در اين زمينه بايد فرهنگ‌سازي شده و خود مردم به اين نتيجه برسند كه از قطعات غيراصلي كه تقلبي و قاچاق هستند استفاده نكنند.
چين بزرگ‌ترين توليد‌كننده آبزيان در جهان|چين با 70 ميليون تن و اندونزي با 4/15 ميليون تن، رتبه اول و دوم توليد آبزيان جهان را به خود اختصاص داده‌اند.، اقتصاد كشاورزي و توسعه روستايي مجموع توليد ماهيان و گياهان آبزي (اعم از طبيعي و پرورشي) در سال 2011 بالغ بر 8/178 ميليون تن است كه از اين ميان حدود 156 ميليون تن گونه‌هاي ماهي و 8/22 ميليون تن شامل گياهان  دريايي  مانند  جلبك‌ها  هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون