• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3264 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

خبر كوتاه

انصارالله حمله زميني عربستان را خنثي كرد

روز گذشته نيروهاي جنبش انصارالله مانع نخستين تلاش براي پيشروي نيروهاي زميني عربستان به منطقه حرض در داخل خاك يمن شدند. اين منطقه در مقابل گذرگاه طوال عربستان قرار دارد. خبرگزاري سبأ يمن نيز اين اقدام را تلاش عربستان براي مداخله زميني در يمن دانست. همچنين در حملات هوايي حوثي‌ها و نيروهاي علي عبدالله صالح به ظهران در جنوب عربستان دو سرباز عربستاني كشته شدند. جنبش انصارالله اعلام كرد كه ارتش و كميته‌هاي مردمي طرفدار انصارالله به برج مراقبت در پايگاه نظامي شرفه عربستان در مرزهاي استان صعده بعد از فرار سربازان عربستاني از آنجا حمله كردند. اين نيروها توانستند دو خودروي نظامي وابسته به نيروهاي عربستاني را در اين پايگاه نظامي منهدم كنند. اين جنبش تاكيد كرد چندين مقر عربستاني را در منطقه جيزان با ده‌ها موشك كاتيوشا هدف قرار داده است كه مي‌توان در اين ميان به پايگاه الحفيره و مثعن در منطقه جيزان اشاره كرد.

گزينه نظامي مردود است

 نبيل عربي، دبيركل اتحاديه عرب در سخنراني خود در كنفرانس گسترده مخالفان سوريه در قاهره گفت: اتحاديه عرب از آغاز بحران سوريه در سال 2011 تا به اين لحظه براي يكپارچه‌سازي مخالفان سوريه و ديدگاه‌هاي سياسي آنها درخصوص مرحله انتقالي تلاش كرده است. وي تصريح كرد: حل بحران سوريه به شيوه نظامي تنها به تنش، كشتار و جنايت‌هاي شنيعي مي‌انجامد كه از طريق نفوذ تروريست‌ها و پيشروي بيشتر آنها اتفاق مي‌افتد؛ تروريست‌هايي كه تهديدي براي سوريه، نهادها و وحدت اراضي آن هستند. وي افزود: بحران سوريه بايد به طور مسالمت‌آميز و از طريق اراده ملي انجام شود. گفتني است، مخالفان سوريه از روز دوشنبه نشست دو روزه خود را با هدف يكپارچه‌سازي ديدگاه‌هاي خود درخصوص چگونگي حل بحران سوريه آغاز كردند.

حكم اعدام براي 11 متهم

دادگاهي در مصر حكم اعدام ۱۱ نفر را به جرم دليل مشاركت در درگيري‌هايي در جريان يك بازي فوتبال در سال ۲۰۱۲ ميلادي در بندر پورت سعيد تاييد كرد. حكم اعدام ۱۱ نفر بخشي از راي دادگاه رسيدگي مجدد به اتهامات ۷۳ نفر در مورد حوادث ورزشگاه پورت سعيد است، طبق راي دادگاه ۴۰ نفر ديگر از متهمان اين حادثه تا ۱۵ سال به زندان محكوم شدند، البته متهمان مي‌توانند به اين راي اعتراض كنند. تعدادي از ماموران پليس هم جز متهمان اين پرونده بودند و اتهامات آنها نيز در دادگاه مورد بررسي قرار گرفت. در فوريه سال ۲۰۱۲ ميلادي در جريان يك مسابقه فوتبال بين تيم المصري پورت سعيد و الاهلي قاهره درگيري‌هايي رخ داد كه به كشته شدن دست‌كم ۷۴ نفر منجر شد.

سايت ارتش امريكا از دسترس خارج شد

ارتش امريكا پس از آنكه وب‌سايتش هدف حمله هكرها قرار گرفت آن را ازدسترس خارج كرده است. ارتش امريكا اعلام كرد كه يكي از اجزاي وبسايت
 army.mil  آلوده شد و براي اطمينان از ايمني داده‌ها تدابير پيشگيرانه اتخاذ شده است. ارتش الكترونيكي سوريه كه از بشار اسد، رييس‌جمهور اين كشور حمايت مي‌كند مي‌گويد كه مسوول حمله است. امريكا هفته پيش نيز اعلام كرد كه هكرهاي چيني به كامپيوترهاي دولت فدرال حمله كرده‌اند و ممكن است فايل‌هاي مربوط به چهار ميليون كارمند فدرال به دست هكرها افتاده باشد. با اين حال گفتني است، پنج ماه پيش‌تر فرماندهي مركزي امريكا موقتا حساب‌هاي يوتيوب و توييتري‌اش را به دليل خرابكاري سايبري بست. آن حملات ظاهر كار هواداران داعش - گروه پيكارجوي دولت اسلامي مستقر در عراق و سوريه - بود.

اجراي سيستم امنيتي در مرزهاي اردن

ارتش اردن مرحله جديد اجراي سيستم شناسايي مرزي را كه مقام‌هاي امريكايي مي‌گويند از اين كشور در مقابل نفوذ گروه‌هاي تروريستي همچون داعش از عراق و سوريه دفاع مي‌كند، آغاز كرد. رابرت پادوك، وابسته نظامي در سفارت امريكا در امان گفت: اين سيستم امنيت مرزي كه نيمي از آن با هزينه امريكا ساخته شده و شامل رادار و برج‌هاي شناسايي است، به نيروهاي اردني كمك مي‌كند تا عاملان نفوذي را چندين كيلومتر دورتر و پيش از رسيدن به مرز شناسايي و رهگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون