• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3268 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

در كشور به اندازه 100 ميليون نفر برق مصرف مي‌كنيم

قائم‌مقام وزير نيرو گفت: هم اكنون در كشور حدود 73 هزار مگاوات ظرفيت توليد برق وجود دارد كه اين ميزان براي كشوري با جمعيت 100 ميليون نفر كفايت مي‌كند، در صورتي كه اكنون براي تامين برق 70 ميليون نفر مشكل داريم. ستار محمودي استفاده‌هاي نادرست را علت اصلي اين مشكل دانست و خاطرنشان كرد: مصرف زياد نشان از ناسپاسي است. وي با اشاره به كاهش شديد ميانگين بارندگي طي 40 سال گذشته، ادامه داد: استفاده از منابع آب كشور مطلوب نبوده زيرا بيش از حد نياز از آب استفاده شده است.
وي برداشت‌هاي نامناسب از ظرفيت‌هاي آبي را مورد توجه قرار داد و گفت: اين موضوع آسيب‌هاي مختلفي را در طبيعت به بار مي‌آورد و اين‌گونه طبيعت توسط توفان ريزگرد و نمك انتقام مي‌گيرد. محمودي با اشاره به اينكه 50 درصد از 609 دشت كشور با بحران آب مواجه هستند، گفت: در زمان حاضر منابع آبي اين دشت‌ها تحليل رفته و به مناطق ممنوعه بحراني تبديل شده است.
وي با بيان آنكه نگران سرمايه‌گذاري‌هاي گذشته در برخي نقاط كشور هستيم، گفت: آبي كه در طول سال‌ها در سفره‌هاي زيرزميني جمع آوري شده ظرف مدت كوتاهي توسط دستگاه‌هاي جديد به راحتي از زمين بيرون كشيده مي‌شود.
قائم مقام وزير نيرو با اشاره به اينكه 25 درصد منابع آب رودخانه‌ها شور شده است، تصريح كرد: اين امر به علت فاضلاب‌هايي است كه وارد رودخانه‌ها مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون