• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3284 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

سر خط خبرها

«شیرین اتحادیه» تابلوهای نقاشی رنگ‌‌روغن خود با محوریت صورت و دست زن‌ها را به‌نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه 9 تابلوی رنگ روغن به نمایش گذاشته شده است که هفت تابلو در ابعاد 1/5 در 1/5 متر هستند. این نمایشگاه در ادامه‌ نمایشگاه گروهی زنان هنرمند است که خردادماه با تکنیک‌های مختلف مجسمه و طراحی و نقاشی برگزار شد. (ایسنا)

پس از موافقت با انتشار مجموعه پنج‌جلدی «ترانه‌های نی‌نی»، مهدی طهوری سه کتاب در حوزه ادبیات بزرگسال منتشر می‌کند. این نویسنده از پایان نگارش سه کتاب در حوزه رمان بزرگسالان با عنوان‌های «زن ارغوانی»‌، «پس من کجا بودم‌؟» و «شوهری از سیاره دیگر» خبر داد. (ایسنا)

جواد عاطفه از انتشار مجموعه داستان «دیوارهای بلند گورستان شهر ما» خبر داد. (ایسنا)

مسابقه والیبال ایران – روسیه قهرمان المپیک 2012، امروز شنبه سیزدهم تیرماه در ایوان شمس به صورت زنده پخش می‌شود. (ایسنا)

فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن از چهارشنبه 24تیرماه در گروه سینمایی اریکه ایرانیان روی پرده می‌آید. (آنا)

دیوید ساچت، بازیگر نقش کارآگاه معروف هرکول پوآرو، در نقش لیدی برکنل در نمایشنامه «اهمیت جدی بودن» روی صحنه رفت. (خبرآنلاین)

رییس رسانه ملی در جشن هشتمین سالگرد تاسیس شبکه پرس‌تی‌وی که بدون دعوت از خبرنگاری برگزار شد، از وجود جو صمیمی و همکاری خوب بین کارکنان و مدیران این شبکه سخن گفت و آن را در موفقیت‌های شبکه تاثیرگذار دانست. وی از وجود انگیزه‌های معنوی و روحی بالا در مجموعه پرس تی‌وی به عنوان موتور محرکه و عامل پیشرفت شبکه یاد کرد. (ايسنا)

محمود دولت‌آبادی و کیاوش صاحب‌نسق در یک پروژه موسیقایی- ادبی بر اساس روایت «رستم و سهراب» شاهنامه همکاری می‌کنند. طی این همکاری داستان «رستم و سهراب» با گزینش و گویش محمود دولت‌آبادی به کیاوش صاحب‌نسق سپرده شده تا با آهنگسازی این هنرمند به شکل یک مجموعه صوتی منتشر شود. به گفته صاحب‌نسق این پروژه دو بخش دارد؛ یکی شاهنامه‌خوانی دولت‌آبادی و دیگری تفسیر و تحلیل این نویسنده برجسته از روایت رستم و سهراب است که در یک مجموعه ارايه می‌شود. صاحب‌نسق توسط احسان رسول‌اف برای آهنگسازی این پروژه دعوت به همکاری شده است.

اركستر موسيقي ملي، كنسرت خردادماه خود را بارديگر تكرار كرد؛ البته فخرالدینی یک قطعه متفاوت نیز برای این رپرتوار در نظر گرفته بود که خیلی با شب‌های ماه رمضان بی‌ارتباط نبود. او قطعه «کل صبحا» مربوط به موسیقی فیلم امام علی(ع) را نیز اجرا کرد که با حضور یک نوازنده قانون روی صحنه همراه بود. اما از آنجا که حضور سالار عقیلی روی صحنه همیشه با اجرای یک قطعه وطنی همراه است، این کنسرت با اجرای قطعه «ای ایران» به پایان رسید که با همخوانی معتمدی و عقیلی همراه بود. مخاطبان در حالت ایستاده شنونده این قطعه میهنی بودند و با ارکستر همخوانی می‌کردند. فخرالدینی نیز پشت به ارکستر کرد و مردم را برای خواندن قطعه که یک کر ٥٠٠ نفره را تشکیل می دادند، رهبری کرد. (ايسنا)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون