• ۱۴۰۳ يکشنبه ۶ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3284 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

روكردن سوژه‌هاي نو كار دست عليخاني داد

ماه عسل سيما توبيخ شد

اعتماد| سرانجام حاشيه‌هاي برنامه ماه عسل و مهمانانش به طور رسمي دامن احسان عليخاني و عوامل اين برنامه را گرفت. ماه عسل كه با حضور چندساله‌اش پاي ثابت سفره‌هاي افطار است موافقين و منتقدين جدي دارد. بسياري معتقدند عليخاني و ماه عسل سبب مي‌شود تا لحظات افطار لحظاتي غم‌انگيز شود. آنچه ماه‌عسل را به مرور تبديل به برنامه‌اي پرمخاطب كرد مهمانان ويژه و سوژه‌هاي جالب و بديع آن بود كه سرانجام نيز در كنار مجري‌گري گاه سانتي‌مانتال به عنوان پاشنه آشيل آن عمل كرده است. اصرار عليخاني بر روكردن سوژه‌هاي نو سبب شده تا گاهگاه مهماناني پا به «ماه عسل» بگذارند كه همخواني چنداني با آنچه اين برنامه را پرمخاطب كرد، نداشته باشند. با اين همه در روزهاي گذشته حضور يك مهمان در اين برنامه حاشيه‌هاي زيادي را به پا كرد و سرانجام سبب شد تا معاونت سيما به طور رسمي نسبت به اين برنامه واكنش نشان دهد. به اين ترتيب علي‌‌اصغر پورمحمدي طي نامه‌اي خواستار توبيخ عوامل برنامه «ماه عسل» با تهيه‌كنندگي و اجراي احسان عليخاني شد. متن اين نامه به اين شرح است:

« برنامه «ماه‌عسل» از برنامه‌هاي معنوي، تاثيرگذار و پرمخاطب رسانه ملي در ماه مبارك رمضان محسوب مي‌شود كه دست‌اندركاران آن توانسته‌اند با تلاش چند ساله اوقات خوبي را براي مردم عزيز ايران به خصوص روزه‌داران مومن فراهم كنند. اما امسال با وجود جديت جنابعالي و گروه برنامه‌ساز براي افزايش كيفيت و محتواي اين برنامه و توجه ويژه به انتخاب بهتر سوژه‌ها و ميهمانان مناسب كه نسبت به سال‌هاي گذشته از جذابيت و تاثير بيشتر برخوردارند متاسفانه دو برنامه و دو انتخاب غلط در ماه عسل امسال از شيريني و شهد اين زحمات كاسته است و موضوعات و مفاهيمي مطرح شده است كه نه در «ماه عسل» كه در هيچ يك از برنامه‌هاي ديگر سيما نيز جايي ندارند. از آنجا كه تكرار اين گونه اشتباهات قابل اغماض نيست، با تذكر به جنابعالي، لازم است ضمن توبيخ عوامل آن انتخاب غلط و نظارت موثر بر تصحيح، ارتقا و ادامه مسير خوش‌سابقه اين برنامه اهتمام نماييد. »

همين نكته سبب شده است تا عده‌اي اتفاقات اخير را مقدمه‌اي براي پايان اين برنامه يا دستكم پايان حضور عليخاني در برنامه «ماه عسل» بدانند. البته حاشيه‌هاي اين برنامه مختص امسال نيست. ماه عسل تقريبا از همان سري اول نيز كم و بيش حاشيه‌هايي را به دنبال داشت. اين حاشيه‌ها كه در ابتدا مربوط به برخي مهمانان اين برنامه بود كم‌كم به اجراي عليخاني نيز رسيد. چنين مداومت و استقبال از يك برنامه دستاوردي بزرگ براي سازمان صدا و سيما و عوامل سازنده برنامه است اما پوست‌اندازي و به روز شدن نيز سّري است كه توانسته چنين برنامه‌هايي در همه جاي جهان به اوج برده يا به قهقرا بكشد. اصرار بيش از حد بر تكرار روندي كه پيشتر مورد استقبال بوده است خيلي‌وقت‌ها مي‌تواند براي مخاطب ملال‌آور باشد. از سوي ديگر چنين برنامه‌اي كه اساس خود را بر سوژه‌هاي بديع گذارده است، نمي‌تواند با سوژه‌سازي و فضاسازي و در اختيارگرفتن احساسات مخاطب به حضور موفق خود ادامه دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون