• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3285 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

جهانگيري خطاب به اعضاي شوراي عالي بورس:

دولت ترديدي در حمايت از بورس ندارد

 

 

معاون اول رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه ترديدي در حمايت دولت از بازار سرمايه وجود ندارد، گفت: دولت به صورت جدي علاقه‌مند است كه بازار سرمايه كاركرد اصلي و طبيعي خود را داشته باشد و بتواند به دور از مداخلات دولتي فعاليت كند. اسحاق جهانگيري ديروز در جلسه‌اي با حضور اعضاي شوراي عالي بورس گفت: اقتصاد ايران در طول ساليان گذشته يك اقتصاد دولت‌محور بوده و با وجود ابلاغ سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، اين شرايط هنوز تغيير مناسبي نداشته لذا نيازمند ادامه اصلاحات در قوانين و مقررات و تغيير در ذهنيت‌ها و رويكردها هستيم. وي از اعضاي شوراي عالي بورس و شوراي پول و اعتبار خواست به بررسي و مطالعه دقيق مشكلات كنوني بازار سرمايه پرداخته و مشخص كنند كه اگر بخواهيم بازار سرمايه كاركرد واقعي خود را داشته و نقش فعالي در تامين مالي اقتصاد كشور داشته باشد، چه چالش‌ها و موانعي بايد از پيش روي برداشته شود. معاون اول رييس‌جمهوري با اشاره به سهم نامناسب بازار سرمايه در اقتصاد كشور تاكيد كرد: نيازمند آن هستيم كه بازار سرمايه بخش زيادي از تامين مالي اقتصاد را بر عهده بگيرد. جهانگيري همچنين با اشاره به رويكرد دولت يازدهم مبني بر تلاش در جهت اصلاح قوانين و مقررات دست و پا گير تصريح كرد: دولت تدبير و اميد مصمم است قوانين و مقررات دست‌وپاگير را اصلاح كرده، موانع حضور مناسب بخش خصوصي در اقتصاد كشور را بردارد و بستر تسهيل امور و فرآيندها را مهيا سازد. معاون اول رييس‌جمهور همچنين با اشاره به مسائل و مشكلات مطرح شده ازسوي اعضاي شوراي عالي بورس گفت: دولت همه توان و اختيارات خود را به كار خواهد گرفت تا مشكلاتي چون تحريم‌هاي ظالمانه دشمنان را برطرف سازد، با اين حال ممكن است برخي اقدامات اصلاحي، نيازمند برنامه‌هاي بلندمدت باشد كه حل آنها نيازمند بررسي دقيق و آسيب‌شناسي و سپري شدن مدت زمان لازم است. جهانگيري با بيان اينكه هم‌اكنون واحدهاي بزرگ صنعتي و اقتصادي حاضر در بورس كشور نظير فولاد، سيمان، پتروشيمي و... با مشكلاتي مواجه هستند، از وزير امور اقتصادي و دارايي خواست جلساتي را تشكيل دهد تا هرآنچه براي رونق بخشيدن به بازار سرمايه لازم است مشخص شود و بتوانيم برنامه‌اي مدون براي يك دوره زماني خاص تهيه و در جهت حل مشكلات و رونق بازار سرمايه حركت كنيم. در اين جلسه وزير امور اقتصادي و دارايي نيز با بيان اينكه توسعه پايدار كشور نيازمند حل مشكلات بازار سرمايه است، اظهار داشت: با اقدامات خوبي كه اخيرا توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته، گام‌هاي موثري در جهت شفافيت و تسهيل امور برداشته شده و ضمن انجام برخي اصلاحات، بسياري از درخواست‌هاي فعالان بازار سرمايه تحقق يافته است.

 

سيف: لازمه رونق بخشيدن به بورس اقتصاد باز است

در اين جلسه كه وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس اتاق بازرگاني نيز حضور داشتند، رييس كل بانك مركزي با بيان اينكه رونق بورس نيازمند برخورداري از يك اقتصاد باز است كه در آن خبري از دستور و دخالت نامناسب دولت در امور مربوط به بخش خصوصي نباشد، گفت: اگر خواهان رونق در بازار سرمايه هستيم بايد اين شرايط را فراهم‌سازيم تا شاهد تعادل و رونق در اين بازار باشيم.

 

فطانت فرد خواستار حمايت بيشتر دولت از بورس شد

در اين جلسه رييس سازمان بورس و اوراق بهادار هم گزارشي از وضعيت بازار سرمايه در كشور ارايه كرد و با تاكيد بر اينكه بازار سرمايه نيازمند آن است كه از شفافيت كافي برخوردار باشد، خواستار حمايت هرچه بيشتر دولت از شركت‌هاي فعال در بورس و بازار سرمايه و رفع برخي موانع قانوني، اداري و مالي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون