• ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5837 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد

نامه الیاس حضرتی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی

وفاق ملی را دریابید

ايران ما براي مقابله با مشكلات به توان همه سلايق و گرايش‌های سياسي نياز دارد

 كابينه معرفي شده نشانگر تعهد والاي رييس‌جمهور  به تحقق اين استراتژي مهم است

در شرايطي كه اين روزها نگاه افكار عمومي و فعالان سياسي در كشورمان معطوف سرنوشت وزراي پيشنهادي و واکنش مجلس به راي اعتماد به آنان است، الياس حضرتي در نامه‌اي دلسوزانه به همكاران خود در مجلس از آنان مي‌خواهد در روند بررسي برنامه و عملكرد افراد معرفي شده تنها منافع ملي و مصالح عمومي را مدنظر قرار بدهند و توجهي به رویكردهاي سياسي و جناحي نداشته باشند. حضرتي كه سال‌ها خود در بهارستان آيند و روند دولت‌ها و كابينه‌ها را نظاره‌گر بوده و به مشكلات و معضلات مديريتي كشور آشناست، در اين نامه ضمن بازخواني اهميت تشكيل دولت وفاق ملي با مشاركت هم طيف‌ها و جريانات از نمايندگان مي‌خواهد، گام نخست برداشته شده توسط رييس‌جمهور را با پاسخي در خور همراه سازند تا ايده آشتي ملي و وفاق ملي محقق شود. 

برادران و خواهران عزيزم در مجلس شوراي اسلامي سلام عليكم بما صبرتم

پيشاپيش فرارسيدن ايام اربعين سيد و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين را خدمت شما و ملت بزرگ ايران تسليت و تعزيت عرض مي‌كنم.
هدف از نگارش اين نامه توسط يكي از همكاران قديمي شما كه سابقه 5 دوره نمايندگي مردم قهرمان و شهيدپرور رشت و تهران را در سابقه خود دارد، يادآوري حسن دوستي و مودت و ارايه تذكار به شما درخصوص موضوع بررسي صلاحيت و راي اعتماد به ليست وزراي پيشنهادي رييس‌جمهور محبوب ملت ايران، جناب آقاي دكتر مسعود پزشكيان است.
 

برادران و خواهران عزيزم!
انتخاب دكتر مسعود پزشكيان ايران را وارد عرصه نويني كرده است.پزشكيان تلاقي انتخاب سه‌گانه مردم، نيروهاي سياسي ملي، اصلاح‌طلب و تحول‌خواه و همراهي و معاضدت حاكميت و در راس آنها مقام معظم رهبري است.
ايران عزيز ما در سال‌هاي انقلاب و تحولات پس از آن با تكيه بر ظرفيت همه نيروهاي معتقد به خط و راه امام خميني (ره) و ارزش‌ها و ميراث مشترك انقلاب اسلامي قله‌هاي پيروزي  سهمگيني را فتح كرد.
پيروزي پزشكيان بازگرداندن قطار شعارها و روياهاي انقلاب اسلامي بر ريل اصلي خويش است.تشكيل دولت وفاق ملي، تكريم و تاكيد بر همه ظرفيت‌ها و نيروهاي انقلاب اعم از چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب است. حال كه به ليست وزراي پيشنهادي مي‌نگريم.وعده صادق مسعود را درمي‌يابيم، كابينه‌اي به همه طعم‌ها، رنگ‌ها، رنگين كمان سلايق و خواسته‌هاي نيروها و عناصر درگير در سپهر سياست در ايران.هرچند در اين ميان سهم زنان شيردل اندك است و در بهره‌وري از برادران و خواهران اهل سنت كار بايسته صورت نگرفته است، (البته رييس‌جمهور مي‌تواند به شكلي ديگر اين نقيصه را مرتفع سازد) اما معدل كابينه معرفي شده نشانگر تعهد والاي رييس‌جمهور به تحقق اين استراتژي مهم است.ايران ما براي مقابله با مشكلات و غلبه بر نابساماني‌ها به توان همه سلايق و گرايش‌های سياسي نياز دارد.اين حق مجلس است كه باظرافت و دقت دركميسيون‌ها به برنامه‌ها و راهبردهاي كانديداهاي وزارت توجه کند، اما در نهايت با تاييد و دادن راي‌هاي بالا به كل ليست پيشنهادي می‌تواند دست دوستي و همكاري رييس‌جمهور را فشار بدهد  تا بلافاصله دولت با تیم کامل  كار خويش را آغاز کند و به وفاق ملی و رفع اختلافات داخلی کمک کند.
مجلس شوراي اسلامي اجازه ندهد در نتيجه برخي ماجراجويي‌ها لوپ معيوب سنگ‌اندازي از يك سو، راديكال شدن اقدامات بعدي، فرصت همگرايي، مودت و دوستي ايجاد شده را با اختلال همراه سازد.
با شناختي كه از مجلس محترم دارم، مي‌دانم با راي قاطع به ليست پيشنهادي چنين فرصتي به بدخواهان نخواهد داد؛ رفتاري كه در مجلس پنجم به رياست جناب ناطق نوري صورت گرفت و به تحقق موفق‌ترين دولت‌هاي پس از انقلاب اسلامي منجر شد.
با احترام
الياس حضرتي -  دبيركل حزب اعتماد ملي

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون