• ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5837 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد

گام دوم، اكنون نوبت مجلس است

جمشيد رسايي

انتخابات يك فرآيند تصميم‌گيري است كه طي آن مردم براي اداره امور مختلف، در محدوده جغرافيايي مشخص و در زماني معين، راي و نظر خود را اعلام مي‌كنند و در نتيجه آن، فرد يا افرادي برگزيده مي‌شوند يا در خصوص موضوعي مشخص، نظر مردم اخذ مي‌گردد. در انتخاب افراد ديدگاه‌ها، عملكرد و اهداف آنان بررسي و راي به فرد در حقيقت انتخاب ديدگاه‌ها و اهداف او در بين كانديداهاست. انتخاب مردم نشان مي‌دهد كه كدام ديدگاه و اهداف پسنديده شده، به عبارتي صيانت از راي مردم فقط شامل مرحله شمارش آرا نمي‌گردد و ساير مجموعه‌هاي موثر بايد كمك نمايند تا آن ديدگاه‌ها و اهداف محقق شود.
دكتر پزشكيان در ايام تبليغات انتخابات با صراحت اعلام كردند كه اداره امور كشور و حل مشكلات مردم با استفاده از ظرفيت يك جناح، يك گروه و يك جريان سياسي ممكن نيست و بايد همه كمك كنيم تا زندگي بهتري براي مردم فراهم شود.
پس از برگزاري انتخابات و اعلام نتيجه، دكتر پزشكيان نام دولت خود را دولت وفاق ملي گذاشت و طي فرآيندي عمومي از همه صاحب‌نظران درخواست كرد تا گزينه‌هاي پيشنهادي خود را جهت تشكيل كابينه تعرفه نمايند و نهايتا پس از چند مرحله بررسي ليست وزراي مدنظر خود را به مجلس ارايه كرد كه در آن افرادي از جناح‌هاي مختلف و ديدگاه‌هاي گوناگون حضور دارند. به عبارتي گام اول را در جهت عمل به صحبت‌هاي ايام تبليغات انتخاباتي برداشت، اكنون نوبت مجلس است كه با راي خود به تمام وزراي معرفي شده، گام دوم را بردارد. مجلس با چنين تصميمي نشان مي‌دهد كه به توصيه‌هاي رهبري در ديدار اخير با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي توجه نموده، رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي فرمودند بايد همه به رييس‌جمهور منتخب در اداي وطايف كمك كنيم و از بن دندان باور كنيم كه موفقيت ايشان پيروزي همه ماست؛ همچنين تاكيد كردند كه مجلس بايد مركز انتشار امواج مثبت و صدور آرامش و طمانينه در افكار عمومي باشد. ايشان در اين ديدار به صراحت فرمودند توصيه موكد من تعامل سازنده مجلس با دولت جديد است. با توجه به شرايط كشور، مشكلات مردم، فضاي سياسي پس از انتخابات و تاكيدات مقام معظم رهبري، موثرترين كمك و بالاترين تعامل مجلس با دولت جديد كه در نتيجه آن امواج مثبت در جامعه منتشر و آرامش در افكار عمومي ايجاد كند، راي به تمام وزراي پيشنهادي است. اميد داريم كه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي با درك مسووليت حساس خود در اين مقطع، گام دوم را در جهت تشكيل دولت وفاق ملي به خوبي بردارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون