• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3123 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر

حسن روحاني خطاب به مردم:

لازم بود 50 وزیر معرفی می‌کردم، اما از راه خود بازنمي‌گردم

گروه سياسي| دهمين سفر استاني دولت يازدهم مقداري با سفرهاي قبلي متفاوت است، به جز روحاني دو رييس‌جمهور ديگر هم به استان گلستان مي‌آيند؛ قربان قلي بردي محمداف، رييس‌جمهور تركمنستان و نورسلطان نظربايوف، رييس‌جمهور قزاقستان. سه رييس‌جمهوري كه قرار است براي افتتاح راه‌آهن اينچه‌برون كه اصلي‌ترين برنامه سفر حسن روحاني به استان گلستان است، با هم ديدار كنند. حسن روحاني در بدو ورودش به استان گلستان به اين پروژه اشاره كرد و گفت كه «اين خط راه‌آهن كه ايران را به كشورهاي آسياي مركزي متصل مي‌كند، براي توسعه اين استان و ايران اهميت زيادي دارد و كريدور جديدي است كه شمال و جنوب منطقه را به يكديگر متصل مي‌كند و تاثير بسزايي در توسعه و رونق اقتصادي منطقه خواهد داشت.» ديگر برنامه‌هاي رييس جمهوري در اين سفر تقريبا مانند دوره‌هاي پيشين سفرهاي استاني دولت يازدهم است،برنامه‌هايي چون حضور در اجتماع مردم گرگان، برگزاري نشست‌هايي با ايثارگران، برگزيدگان و نخبگان و نيز علماي استان گلستان و همين‌طور حضور روحاني در جلسه توسعه استان با حضور سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي و جلسه شوراي اداري استان گلستان. رييس‌جمهوري را در اين سفر محمد نهاونديان رييس دفتر رييس‌جمهوري، حسين فريدون دستيار ارشد رييس‌جمهوري، معاون رييس‌جمهوري در امور ايثارگران و رييس بنياد شهيد، دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور اقوام و اقليت ديني و مذهبي، معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده، معاون رييس‌جمهوري در امور مجلس، مشاور فرهنگي، دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي، مشاور رسانه‌يي رييس‌جمهوري و وزراي كشور، جهاد كشاورزي، آموزش و پرورش، نيرو و راه همراهي خواهند كردند. روز اول سفر دولت به استان گلستان با حضور رييس‌جمهوري در اجتماع مردم گرگان آغاز و با برگزاري جلسات ديدار با ايثارگران، برگزيدگان و نخبگان و همين‌طور جلسه توسعه و سرمايه‌گذاري استان پيگيري شد. روحاني در ديدارش با مردم گرگان با اشاره به اينكه «دوران افراط و فضاي امنيتي به سر آمده است»، تاكيد كرد كه «پاي وعده‌‌ام به مردم، تا لحظه آخر و با همه توان ايستاده‌ام. » وي همچنين در جلسه سرمايه‌گذاري و توسعه استان تاكيد كرد كه «بايد آستانه تحمل‌مان را در برابر نظرهاي مخالف بالا ببريم. » وي كه پيشتر نفي افراطي‌گري را در جمع مردم گرگان مورد تاكيد قرار داده بود در اين جلسه گفت: «مي‌توانيم هم با كشورهاي دنيا ارتباط داشته باشيم و هم اسلام و انقلاب و آرمان‌هاي‌مان را حفظ كنيم و هدف ما كاهش تنش‌ها و گسترش روابط با كشورهاي همسايه و جهان است.»
  ملت بداند دولت در هفته آينده لايحه بودجه را بدون كسري تقديم مجلس مي‌كند. همه ما پايبند به قانون هستيم و ملت يكپارچه در برابر فساد و قانون‌گريزي ايستادگي مي‌كند و راه توسعه را ادامه مي‌دهد.
  دولت به وعده‌هاي انتخاباتي خود وفادار است، من وعده نجات اقتصاد كشور، احياي اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان را داده بودم و تا لحظه آخر پاي وعده‌هاي خود ايستاده‌ام. من به نسل جوان كشور و به ويژه جوانان دانشجو وعده مي‌دهم پاي قول‌هاي خود خواهم ايستاد.
 من پنج وزير به مجلس معرفي كردم، اما لازم بود 50 وزير معرفي مي‌كردم. ما از وعده‌هايي كه داديم باز نخواهيم ايستاد. دوران افراط و زمان امنيتي بودن به سر آمده است. ما در دوران وحدت، اتحاد و اعتدال و فضاي باز هستيم. ما به فرهنگ اعتدال و فرهنگ دوستي، برادري و اتحاد در كشور و فرهنگ تعامل با جهان ادامه مي‌دهيم. اين راه را اسلام براي ما تعيين كرده و مردم پاي پرچم وحدت و اتحاد ايستاده‌اند.
  اين روزها روز قانون، روز مدرس و روز قانون اساسي است، همه بايد پايبند به قانون باشيم. قانون اساسي و قانون موضوعه كشور ريلي است كه براي ما مشخص شده است. ما همه بايد به قانون احترام بگذاريم. هيچ كس نبايد از قانون تخلف كند. همه كساني كه ديروز يا امروز از قانون تخلف كرده و مي‌كنند بايد بدانند مردم يكپارچه در برابر فساد و قانون‌گريزي ايستادگي مي‌كنند.
  با وجود فشارها و مشكلاتي كه برخي فكر مي‌كنند، ما در سال جاري تمام بودجه استاني سراسر كشور را به طور كامل پرداخت كرده‌ايم. در سال‌هاي گذشته هيچ سالي نبوده است كه در آذر ماه تمامي بودجه عمراني استان توسط دولت پرداخت شده باشد، تا امروز بيش از 20 هزار ميليارد تومان براي بودجه عمراني پرداخت كرده‌ايم و تا پايان سال بودجه عمراني بيش از 30 هزار ميليارد تومان را پرداخت خواهيم كرد.
  مسير آينده كشور بدون ترديد مسير پيشرفت، توسعه و اميدواري خواهد بود، ملت بزرگ ايران بدانيد تعامل ما با دنيا و همسايگان‌مان روز به روز بيشتر خواهد شد و فردا دو رييس‌جمهور از تركمنستان و قزاقستان به استان گلستان در مرز بين ايران و آسياي مركزي براي افتتاح راه‌آهني كه گرگان را به تركمنستان و قزاقستان و آسياي مركزي متصل مي‌كند، قدم خواهند گذاشت.
 همه بايد بدانند استان گلستان دالان توسعه كشور خواهد بود، ما نيازمند هستيم براي تحول هم در اين استان و هم در سراسر كشور سرمايه‌گذاري كنيم تا بتوانيم اشتغال پايدار به وجود آوريم. شما مي‌دانيد كه در همين راستا صدها شركت ايراني و خارجي براي شرايط ماه‌هاي آينده خود را آماده ورود به كشور ايران كرده‌اند.
  گروه 1+5 دنياي غرب، ‌شرق و منطقه و همه نيازمند تعامل سازنده با ايران هستند، امروز دنيا براي تامين امنيت منطقه و جهان به ايران نيازمند است. دنيا براي تحرك اقتصادي به ايران نياز دارد. ايران سرزمين توسعه و حركت براي منطقه و جهان است. در 15 ماه گذشته حداقل 15 گام بسيار مهم براي توافق در مساله هسته‌يي برداشته شده است.
  امروز دنيا قبول كرده كه غني‌سازي در خاك ايران انجام شده، ما در اراك رآكتور آب سنگين داشته، ‌تحقيق و توسعه داشته و فعاليت‌ خود را در فردو ادامه مي‌دهيم. دنيا قبول دارد كه ايام تحريم ظالمانه به پايان رسيده است. ما برداشته شدن تحريم‌ها را حق مسلم مردم ايران مي‌دانيم. همان طور كه ادامه فناوري‌هاي پيشرفته از جمله فناوري هسته‌يي را حق مسلم مردم ايران مي‌دانيم. ما اين مسير را با هم ادامه مي‌دهيم و ملت ايران پيروز صحنه خواهند بود. وضع ما سال آينده از امسال بهتر خواهد بود.
  استان گلستان استعداد فراواني براي جذب گردشگر دارد، جذب گردشگر در كشور اشتغال ايجاد مي‌كند. ما آشوراده را به مركز مهم گردشگري تبديل مي‌كنيم. آخرين مسائل مربوط به استان را ديشب در پايان جلسه هيات دولت مورد توجه قرار داديم. ان‌شاءالله اين بخش شبه‌جزيره‌يي است كه مي‌تواند به مركزي داراي جاذبه زياد براي گردشگري و توسعه استان تبديل شود.
  تصميم ديگر كه موجب تحول خواهد شد ايجاد منطقه آزاد در منطقه مرزي اينچه‌برون است. اصل تصميمش اتخاذ شده و طراحي و برنامه‌ريزي‌اش انجام خواهد شد تا اينكه اين مركز به انبار مهمي براي سنگ‌هاي معدني تبديل شود.
رييس‌جمهوري همچنين در ديدار با ايثارگران، برگزيدگان و نخبگان استان گلستان گفت: قطعا نخبگان و اهل استان مسائل و مشكلات و اولويت‌هاي خود را بهتر مي‌شناسد و بايد همه صاحبنظران و نخبگان استان ديدگاه‌ها و راهكارهاي خود را براي توسعه ارايه كنند.
‌ باور ما واگذاري امور به مردم است و معتقديم با تمركز‌زدايي مشكلات بهتر حل و فصل مي‌شود.
 ‌ گاهي اوقات تصميمات و طرح‌هايي در دولت قبلي تصويب شده و نيمه كاره مانده كه از نظر كارشناسي قابل ادامه و پيگيري نيست، اما ما ناچاريم آن را ادامه دهيم تا مردم به دولت اعتماد داشته باشند.
 اگر چه ممكن است به طرح‌هاي آن دولت ايراد داشته باشيم، ولي بايد ثبات وجود داشته باشد و اگر دولتي تعهد داده اين دولت هم بايد آن را ادامه دهد چرا كه همگي يك پيكر واحد و يكپارچه هستيم.
 ‌ مصمم هستيم در روابط با كشورهايي كه تنش داشتيم آن تنش‌ها را كاهش دهيم و همكاري و مناسبات با كشورهايي را كه روابط خوبي داشتيم هر چه بيشتر، نزديك‌تر و صميمي‌تر كنيم.
 ‌ معتقديم هم مي‌توان اسلام و انقلاب را حفظ كرد و هم اصول و آرمان‌ها را پيگيري كرد و هم رابطه خوبي با كشورهاي جهان داشت.
 ‌ وجود اختلاف‌نظر طبيعي است و هيچ اشكال و ايرادي ندارد، چرا كه معناي آن درگيري، تنش و جبهه‌گيري نيست و براي پرهيز از اين موضوع لازم است آستانه تحمل خود را بالا ببريم. مي‌شود در زندگي سياسي منطقه‌يي و جهاني آرمان‌ها و اعتقادات خود را حفظ كرد و آستانه تحمل خود را نيز بالا ببريم و اين راهي است كه بزرگان ديني ما آن را اجرا مي‌كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون