• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3316 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد

زير ذره بين اقتصاد

بانك‌ها موظف به اعلام املاك غيرمنقول شدند|در راستاي اجراي قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي كشور، بانك‌ها و موسسات اعتباري موظف شدند. فهرست املاك غيرمنقول به تفكيك مازاد و غيرمازاد، با مشخصات ثبتي و نشاني كامل و ارزش دفتري و اطلاعات سهام تحت تملك خود را به تفكيك فعاليت‌هاي بانكي و غيربانكي كه به تاييد حسابرس و بازرس قانوني خود رسيده باشد، حداكثر تا پايان سال 1394 و در سال‌هاي مالي بعد حداكثر يك ماه پس از انقضاي سال مالي به بانك مركزي اعلام كنند.

 

هند، دارايي‌هاي بلوكه شده ايران را آزاد مي‌كند|همزمان با سفر وزير امور خارجه ايران به هند، دهلي از برنامه خود براي آزاد سازي يك ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار از بدهي‌هاي نفتي خود به تهران خبر داد. به گزارش رويترز از قول دو منبع آگاه كه نخواستند نامي از آنها برده شود، گزارش داد كه «راجيو مهيريشي» وزير دارايي هند، ماه گذشته از پالايشگاه‌هاي اين كشور خواسته تا در دو قسط جداگانه هر كدام مبلغ ۷۰۰ ميليون دلار از طلب‌‌هاي ايران را پرداخت كنند. وي ماه گذشته در رأس هياتي هندي شامل مقامات بانك مركزي و بانك «يو سي او» به تهران سفر كرده بود. ايران و هند با شدت گرفتن تحريم‌ها توافق كردند كه ۵۵ درصد پول نفت ايران از طريق ارزهاي خارجي به حساب بانكي ايران در «هالك بانك» تركيه واريز شود و مابقي مبلغ با ارز روپيه به حساب بانكي ايران در بانك «يو سي او» هند ريخته شود تا از اين مبلغ براي خريد كالاهاي هندي و واردات استفاده شود.

 

توليد موتوسيكلت‌هاي انژكتوري در اولويت قرار گيرد |وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تبديل موتور موتوسيكلت‌هاي كاربراتوري به انژكتوري از اولويت‌هاي كاري اين صنعت است. محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه بررسي وضعيت صنعت موتوسيكلت گفت: هم‌اكنون در وضعيت كنوني بالغ بر 95 درصد موتوسيكلت‌ها به روش كاربراتوري مجهز است و 5 درصد مابقي انژكتوري است كه بايد ميزان توليد موتورهاي انژكتوري را تا سال آينده تا چهار برابر افزايش داد. نعمت‌زاده با اشاره به اينكه پس از انژكتوري كردن موتوسيكلت‌ها اولويت‌ بعدي برقي كردن آنهاست، افزود: تشكيل كارگروه‌هاي مربوط به رفع موانع توليد اين صنعت با حضور نمايندگان حاضر در اين نشست براي يافتن راهكارهاي لازم به هدف اصلي ياد شده امري ضروري است.

 

تغيير اپراتور تلفن همراه بدون تعويض شماره|وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از راه‌اندازي سيستم تغيير اپراتور تلفن همراه بدون تعويض شماره تا سال آينده خبر داد. محمود واعظي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تا سال آينده مردم مي‌توانند بدون اينكه شماره تلفن همراه خود را عوض كنند، طي يك سال دوبار اپراتور مورد نظرشان را تغيير دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون