• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3322 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۱ مرداد

نگاهي به تازه‌ترين گزارش بانك مركزي از تراكنش‌هاي شاپرك

ايراني‌ها روزي 4/1 هزار ميليارد ريال خريد اينترنتي كردند

تازه‌ترين گزارش بانك مركزي از ميزان تراكنش‌هاي اينترنتي ثبت شده نشان از افزايش حجم خريدهاي اينترنتي در كشور مي‌دهد. بر اساس اين آمار ميزان تراكنش‌هاي خريد اينترنتي از طريق شاپرك نشان مي‌دهد كل خريد‌هاي اينترنتي ثبت شده در فروردين
ماه 94 به بيش از 35 هزار ميليارد ريال بالغ شده است. اين عدد در ارديبهشت در كل كشور با افزايش چند درصدي به نزديك 45 هزار ميليارد ريال رسيده است همين روال افزايشي در خرداد ادامه داشته و به عدد 49هزار ميليارد رسيده است اما اين روال در تيرماه كمي كاهش يافته و در جايگاه 46 هزار ميليارد ريال رسيده است.

بر اساس گزارش بانك مركزي خريدهاي اينترنتي در كل كشور در فروردين 35 هزار ميليارد و 139 ميليارد و 555 ميليون ريال، در ارديبهشت ماه 44هزار ميليارد و 546 ميليارد و 49ميليون ريال، در خرداد ماه به 48 هزار ميليارد و 933 ميليارد و 139 ميليون ريال رسيده است. اين روال در نخستين ماه فصل تابستان با كاهش نسبت به آخرين ماه فصل بهار به 46هزار و 633 ميليارد و 666 ميليون ريال رسيده است.

بر اين اساس كل خريدهاي اينترنتي ثبت شده در چهار ماهه ابتداي سال جاري به عدد 175 هزار ميليارد و 252 ميليارد و 408 ميليون ريال رسيده است كه نشان از رشد اين روال نسبت به سال‌هاي گذشته دارد. كل تراكنش‌هاي خريد اينترنتي در چهارماهه ابتدي سال 93 به 141 هزار ميليارد و 587ميليارد و 417 ميليون ريال رسيده بود.

آمار بانك مركزي از تراكنش‌هاي اينترنتي سال 93 در فروردين ماه عدد 16هزار ميليارد ريال، در ارديبهشت 42هزار ميليارد ريال، در خرداد هزار 43ميليارد و در
تير ماه عدد 39هزار ميليارد ريال را نشان مي‌دهد.

اين روال حاكي از رشد خريدهاي اينترنتي در چهارماهه ابتداي سال جاري به نسبت سال گذشته است. به اين ترتيب ميزان خريدهاي اينترنتي در شبكه شاپرك در فروردين ماه 94 نسبت به 93 رشد114درصدي داشته است. ارديبهشت 94 نسبت به 93 با رشد 5درصدي، خرداد ماه 94 نسبت به خرداد 93 با رشد 12درصدي و تير ماه 94 نسبت به تيرماه 93 رشد 19 درصدي را شاهد بوده‌ايم. در كل ميزان خريدهاي اينترنتي انجام شده در چهار ماهه ابتداي سال 94 نسبت به چهار ماهه ابتداي 93 رشد 24 درصدي داشته است.

آمارهاي بانك مركزي نشان مي‌دهد با احتساب سهم 175 هزار ميليارد ريالي خريد اينترنتي در كشور، ايراني‌ها روزانه 4/1 هزار ميليارد ريال در چهار ماهه ابتداي سال خريد كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون