• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3322 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۱ مرداد

عدد نوشت

اعتبار لازم براي مهار هدررفت آب از سد لار

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران با بيان اينكه براي علاج بخشي سد لار كه همانا جلوگيري از هدررفت آب از اين سد است، ۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار نياز است، گفت: براي تامين منابع مالي اين طرح بايد چاره‌انديشي شود. خسرو ارتقايي با اشاره به اينكه استفاده از انواع منابع مالي و روش‌هاي سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي آبي ضروري است، گفت: در سال‌هاي اخير، دولت و مديران ارشد كشور به سمتي رفته‌اند كه از منابع دولتي در طرح‌هاي آبي كمتر استفاده شود و به جاي آن فرصت در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد.

 

مهلت ايران به هند براي تسويه بدهي نفتي

بيزينس استاندارد به نقل از يك مقام ايراني گزارش داد ايران خواستار دريافت كل طلب نفتي خود از هند طي دو ماه آينده است. اين مقام ايراني اعلام كرده است اين پول به دلار، يورو و روپيه به كشور پرداخت خواهد شد. هند پرداخت هزينه نفت دريافتي از ايران را از سال 2013 تاكنون مسدود كرده بود و بخشي از آن را از زمان توافق اوليه هسته‌اي ايران و گروه 1+5 به ايران پرداخت كرده است. تاكنون 45 درصد از بدهي نفتي ايران به روپيه هند تسليم دولت شده است و مابقي اين بدهي نيز بايد از سوي هند به ايران ارايه شود.

 

تعداد واحدهاي مسكن مهر بدون متقاضي

معاون وزير راه و شهرسازي از امكان نقل و انتقال مسكن مهر در شهرهاي جديد خبر داد و گفت: ۴۵‌هزار واحد مسكن مهر از ۴۰۰ هزار واحد شهرهاي جديد فاقد متقاضي هستند به‌طوري‌كه در شهر هشتگرد و برخي شهرهاي جديد همچنان ظرفيت براي متقاضي وجود دارد. محسن نريمان گفت: اختصاص 50 هزار ميليارد تومان اعتبار به مسكن مهر گرچه خدمتي به مردم است اما از طرفي مشاهده شد كه 40 درصد از تورم كشور ناشي از اين تزريق پول پرقدرت به مسكن مهر است بنابراين دولت با تمركز بر افزايش تسهيلات بايد به گونه‌اي سياست‌گذاري كند كه اين افزايش تسهيلات منجر به تزريق پول پرقدرت به اقتصاد و به‌تبع آن افزايش قيمت و تورم لجام گسيخته نشود. به گفته وي حوزه مسكن 12 درصد از اشتغال و 30‌درصد از نقدينگي اقتصاد را به خود اختصاص مي‌دهد.

 

پولي كه هر ماه تامين اجتماعي به بازنشستگان مي‌دهد

رييس كانون عالي بازنشستگان و مستمري‌بگيران سازمان تامين اجتماعي، تاكيد كرد: بازنشستگان وضعيت معيشتي مناسبي ندارند و تناسبي بين هزينه‌هاي زندگي و حقوق دريافتي آنان وجود ندارد. علي اصغر بيات گفت: دغدغه دولت
تدبير و اميد آسايش و آرامش بازنشستگان و مستمري‌بگيران است و طي دو سال گذشته شاهد روند رو به بهبود خدمات سازمان تامين اجتماعي هستيم. وي با بيان اينكه سازمان تامين اجتماعي دو ميليون و ۸۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمري‌بگير را تحت پوشش دارد، گفت: براي پرداخت مستمري اين عزيزان ماهيانه بالغ بر ۲۶۰۰ ميليارد تومان به آنان پرداخت مي‌شود كه تمامي اين مبالغ از محل حق بيمه دريافتي سازمان تامين اجتماعي دريافت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون