• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3339 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

ابوالحسن نجفي در بيمارستان بستري است

ابوالحسن نجفي، چهره پيشكسوت زبان و ادبيات فارسي و ترجمه و عضو پيوسته و مدير گروه ادبيات تطبيقي فرهنگستان زبان و ادب فارسي مدتي است كه به علت كسالت در يكي از بيمارستان‌هاي تهران بستري است.

ابوالحسن نجفي كه كتاب‌هاي متعددي را در كارنامه خود دارد معروف‌ترين كتابش «غلط ننويسيم» (فرهنگ دشواري‌هاي زبان فارسي) است. او همچنين در كنار محمد قاضي و احمد شاملو، يكي از مترجمان كتاب مطرح «شازده كوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپري است كه بعدا هم توسط مترجمان ديگري ترجمه شده است.

غلامعلي حداد‌عادل، رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي، براي جويايي احوال و عيادت از استاد نجفي به ديدار او رفت. حداد‌عادل در اين ديدار، ضمن آرزوي سلامت و بهروزي براي نجفي، طي صحبت‌هايي كه با پزشك معالج او داشت از پيشرفت معالجه و روند بهبود او اطلاع حاصل كرد. در معرفي ابوالحسن نجفي عنوان شده است: استاد ابوالحسن نجفي از بزرگان عرصه‌ ترجمه، زبان‌شناسي، فرهنگ‌نويسي، وزن شعر فارسي، ادبيات تطبيقي و زبان و ادبيات فارسي در روزگار ما و يكي از تاثيرگذارترين افراد نسل خود در شناسايي و تربيت نويسندگان و پژوهشگران است كه كارنامه‌ پربرگ و باري دارد. آثار تاليفي او، مباني زبان‌شناسي و كاربرد آن در زبان فارسي، وظيفه ادبيات، غلط ننويسيم (فرهنگ دشواري‌هاي زبان فارسي) و فرهنگ فارسي عاميانه هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون