• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3339 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

سرخط خبرها

هابيل علي اف، استاد بزرگ كمانچه آذري، از دنيا رفت. اين هنرمند كشور جمهوري آذربايجان مدتي در حالت كما بود و 17 شهريورماه درگذشت. هابيل علي‌اف اجراهاي بسياري در شوروي و همچنين تركيه، امريكا، آلمان، انگلستان، فرانسه، هندوستان، پاكستان، ايران، مصر، سوئد، هلند، تونس، ژاپن، سوريه و... داشته‌ است. همايون شجريان براي درگذشت اين هنرمند پيامي داده است: « استاد بزرگ هابيل علي‌اف افسانه‌اي، نغمه خود خواند و رفت. او از جمله معدود نوازندگاني بود كه كه با ساز خود به يگانگي رسيده بود. نواختنش تنها نواختن نبود، انگار سخن مي‌گفت و شعر مي‌سرود و آواز مي‌خواند. شكر ايزد را كه ديدم روي او... »او در ادامه پيام خود نوشت: «درگذشت استاد بزرگ كمانچه را به جامعه هنري و هنر دوستان تسليت عرض مي‌كنم.»

برتران تاورنيه، كارگردان و فيلمنامه‌نويس سرشناس فرانسوي با دريافت جايزه شير طلاي افتخاري هفتاد و دومين جشنواره فيلم ونيز، تجليل شد. اين كارگردان كهنه‌كار فرانسوي كه در شهر ليون فرانسه به دنيا آمده، از همان سنين نوجواني تحت تاثير فيلمسازاني چون جان فورد، ژان ويگو و ژاك بكر تصميم گرفت فيلمساز شود. تاورينه با دو فيلم تاكنون در جشنواره فيلم ونيز حضور داشته كه يكي «حدود نيمه شب» در سال ۱۹۸۶ و ديگري «ال ۶۲۷» در سال ۱۹۹۲ بوده است. (رويترز)

ژرار دو پارديو، بازيگر محبوب فرانسوي اعلام كرده است هر چه در فرانسه دارد مي‌فروشد و مي‌رود تا ديگر بخشي از فرانسه نباشد. اين بازيگر سرشناس سينماي فرانسه كه سه سال است كشورش را ترك كرده، اعلام كرده همه اموالش را هم مي‌فروشد. اين بازيگر ۶۶ ساله كه از بزرگ‌ترين چهره‌هاي اين نسل فرانسه است، از سال ۲۰۱۲ به دليل دريافت ماليات ۷۵ درصدي از پردرآمدها، كشورش را ترك كرد. او ابتدا در بلژيك ساكن شد و بعد شهروندي روسيه را گرفت و پرزيدنت ولاديمير پوتين رسما از او استقبال كرد. (خبرگزاري فرانسه)

كاميار اسماعيلي كه به عنوان مجري برنامه «نيمرخ» در دهه ۷۰ به شهرت رسيد، معتقد است حضورش در تلويزيون بعد از آن برنامه پرطرفدار كم‌رنگ نشده و اتفاقا او آمار بيشترين اجراي برنامه زنده را در سيما دارد. (مهر)

وفا عبدالرزاق شاعر و رمان‌نويس عراقي، رمان جديد خود را به حوادث يك‌سال اخير عراق پس از حضور داعش در اين كشور قرار داده است. رمان اين نويسنده عراقي با عنوان «رقصي روي كثافت و دود» جنايت‌هاي داعش عليه ايزدي‌هاي عراق را به تصوير مي‌كشد و شخصيت‌هاي كتابش با كشتار اسپايكر برخورد مي‌كنند. (فارس)

هيات‌مديره خانه موسيقي در جلسه اين هفته خود اهانت يك روزنامه خاص به محمدرضا شجريان، استاد آواز و رييس شوراي‌عالي خانه موسيقي را غيرقابل قبول توصيف كرد و با ابراز تاسف از مطالب منتشره در اين روزنامه خواستار حفظ احترام و شأن استادان و هنرمندان از سوي رسانه‌ها شد.

شهردار بجنورد به بهانه اجراي مصوبه شوراي شهر، دستور جمع‌آوري تمامي بيلبوردهاي تبليغاتي كنسرت محمد اصفهاني در بجنورد را صادر كرد. بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر بجنورد كه در آبان‌ماه سال گذشته به تصويب رسيده است، برگزار‌كنندگان كنسرت‌ها، سيرك‌ها و هرگونه مراسمي كه جنبه انتفاعي دارد بايد ۱۰ درصد از بهاي بليت خود را به عنوان عوارض به شهرداري پرداخت كنند. (مهر)

دويست و پنجاه و چهارمين شماره دنياي تصوير منتشر شد. در اين شماره علاوه بر تازه‌ترين جداول فروش و توليد و اخبار سينماي ايران و معرفي فيلم‌هاي روز جهان، در بخش برداشت بلند، پرونده جورج ميلر را به همراه گفت‌وگو با او و همچنين آشنايي با آثارش از جمله مجموعه فيلم‌هاي مكس ديوانه مي‌خوانيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون