• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3132 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر

محمدرضاعارف:

جرياني خاص مي‌خواهد بين نيروهاي اصيل انقلاب فاصله بيندازد

دولت فعلي برآمده از خردورزي اصلاح‌طلبان است

محمدرضا عارف در ديدار جمعي از دبيران كل احزاب و اعضاي جبهه اصلاح‌طلبان، انقلاب اسلامي ايران را متاثر از آموزه‌هاي نهضت امام حسين (ع) دانست و گفت: امام بزرگوار كه با همراهي توده‌هاي مختلف مردمي توانستند انقلاب اسلامي ايران را شكل دهند راه و منش اصلاح‌گرايانه امام حسين (ع) را الگوي خود قرار دادند و اصلاح‌طلبان نيز بر خود مي‌بالند كه پيرو مكتب امام حسين (ع) و در خط امام خميني (ره) هستند. وي تاكيد كرد: تفكر اصلاح‌طلبي نقش موثري در پيروزي انقلاب اسلامي داشت و جفاست كساني كه خود در زمان انقلاب نام و نشاني از آنها نبود اصلاح‌طلبان را خارج از دايره نظام معرفي مي‌كنند.
رييس بنياد اميد ايرانيان به تلاش جرياني خاص در جهت شكاف بين نيروهاي اصيل انقلاب اشاره كرد و گفت: از بعد از پيروزي انقلاب اسلامي جرياناتي همچون منافقين تلاش گسترده‌يي در جهت تخريب برخي چهره‌هاي سياسي و مذهبي انجام دادند امروز هم با نام و نشان ديگري مي‌خواهند بين نيروهاي اصيل انقلاب فاصله بيندازند كه بايد مراقبت كرد در دام طراحي شده اين جريانات نيفتد.
به گزارش اميد، وي وظيفه سخنوران و تريبون‌داران را در راستاي وفاق و همدلي در جامعه بسيار با اهميت برشمرد و خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيم بين خانواده انقلاب فاصله نيفتد بايد به گونه‌يي سخن بگوييم تا سخن ما در راستاي تلطيف قلوب باشد نه اينكه نفاق و كينه‌توزي را در جامعه بيشتر كند.
عارف با اشاره به اظهارات يكي از حاضران در جلسه كه در ارتباط با نقش احزاب در كاهش فساد در جامعه نكاتي را مطرح كرد، با بيان اينكه فساد در كشور ما نهادينه شده است، گفت: يكي از بسترهاي توليد فساد در جامعه نوع نگاه به قانونگذاري است متاسفانه نگاه به قانونگذاري در كشور ما بر اساس مچ‌گيري بوده است و عده‌يي هم به راحتي براي رسيدن به اهداف خود قانون را دور مي‌زنند.
وي يكي از راه‌هاي جلوگيري از فساد را حاكميت تحزب در كشور دانست و اظهار كرد: متاسفانه جايگاه واقعي حزب در كشور ما به درستي شناخته نشده است و فرهنگ كار گروهي و جمعي نيز نهادينه نشده است. اگر مي‌خواهيم حاكميت مردم بر سرنوشت خود به درستي تحقق بايد ساز و كار آن از طريق پا گرفتن تحزب در كشور است.
رييس بنياد اميد ايرانيان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دولت فعلي برآمده از خردورزي اصلاح‌طلبان است، خاطرنشان كرد: اصلاح‌طلبان بدون هيچ گونه سهم‌خواهي به دولت كمك مي‌كنند و در همين راستا در انتخابات مجلس حضور موثري خواهند داشت تا با به دست آوردن كرسي‌هاي مجلس دولت را در پاسخگويي به مطالبات به حق مردم همراهي كنند.
وي به محدوديت‌هايي كه دولت با آن رو به رو است، اشاره كرد و گفت: در قضيه وزارت علوم ايستادگي رييس‌جمهور محترم بر سر وعده‌هايي كه به دانشگاهيان عزيز داده بود قابل تقدير است. هر چند هزينه‌هايي هم داده شد ولي در نهايت با حضور شخصيتي توانمند و برآمده از تفكر اصلاح‌طلبي در راس وزارت علوم، جامعه دانشگاهي كشور اميدوار به ادامه مسير گذشته شده‌ است.
وي در ابتداي سخنان خود با اشاره به اجتماع عظيم مسلمانان در اربعين حسيني آن را افتخار بزرگي براي شيعيان دانست و گفت: حضور ميليوني عاشقان ابا عبدالله‌الحسين (ع) در كربلا كه بحق بايد آن را حماسه اربعين ناميد تنها مختص شيعيان نيست بلكه از مذاهب ديگر هم در اين حماسه شركت كردند و جلوه‌هاي زيبايي از وفاق و همدلي بين خواهران و برادران اهل سنت و تشيع را به نمايش گذاشتند.
وي با قدرداني از دولت عراق به جهت تلاش براي تامين امنيت زايران كربلاي معلي به تهديدات گروهك تروريستي داعش اشاره كرد و گفت: با وجود تهديدات گروهك تروريستي داعش در جهت تحت‌الشعاع قرار دادن حماسه اربعين اما با اقدامات موثر مقامات دولت ايران و همكاري خوب دولت عراق اين گروهك تروريستي نتوانست به اهداف شوم خود دست پيدا كند و بايد با تمهيدات و همكاري دولت‌هاي منطقه از پيدايش و نفوذ گروهك‌هاي اينچنيني جلوگيري كرد. در ابتداي اين ديدار تعدادي از دبيران كل احزاب نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف كشور از جمله انتخابات مجلس آينده مطرح كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون