• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3132 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر

خبر كوتاه

راه‌حل روحاني براي عملي كردن وعده‌ها

ابراهيم يزدي، وزير امور خارجه دولت مهندس بازرگان در خصوص ارزيابي‌اش از عملكرد دولت يازدهم گفت: ما از آقاي روحاني انتظار معجزه نداشتيم براي اينكه آقاي روحاني وارث نابساماني‌هاي بسياري است كه از دولت گذشته باقي مانده است. وي در گفت‌وگو با ايلنا ادامه داد: البته بايد بگويم آقاي روحاني در عملي كردن تعهدات داخلي‌اش موفق نبوده است. يار ديرين مهندس بازرگان با اشاره به موفقيت‌هاي دولت در عرصه سياست خارجي، اظهار داشت: دولت در عرصه سياست خارجي تابوي مذاكره با امريكا را شكسته است. بايد بگويم كه در عالم سياست نه دوست دايم و نه دشمن دايم داريم و قهر نيز تا روز قيامت معني ندارد. اگر من با كسي اختلافي دارم، بهتر است با آن فرد صحبت كرد كه اين كار در حال انجام است. يزدي در خصوص دلايل عملي نشدن تعهدات داخلي روحاني تصريح كرد: بايد بپذيريم اختلافات عمده‌يي ميان كارگردانان و كنشگران دولتي و بالادستي وجود دارد و آن نيز چيزي نيست كه يكي، دو روزه حل شود و بايد صبر و حوصله داشت، اما معتقدم آقاي روحاني اگر به پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هايي كه موجب راي آوردنش شد توجه كند، مي‌تواند اين مسائل را حل كند.

 

جلسات افراد ربطي به جامعه مدرسين ندارد

يكي از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رد كردن جلسه مشترك جامعتين احتمال وقوع اختلاف ميان دو نهاد را جدي‌تر كرد. حجت‌الاسلام غروي در اين باره گفت: برگزاري جلسه مشترك با جامعه روحانيت مبارز در جلسه جامعه مدرسين مطرح نشده است. حجت‌الاسلام غروي در گفت‌وگو با آنا، درباره اخباري كه از برگزاري جلسه مشترك بين جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حكايت دارد، اظهار كرد: چنين خبري نبوده است و اگر هم قرار باشد چنين جلسه‌يي برگزار شود، ابتدا در جلسه داخلي جامعه مدرسين مطرح مي‌شود و بعد از نظرخواهي از اعضا راجع به آن تصميم‌گيري مي‌شود. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: اگر هم جلسه‌يي باشد، به عنوان جامعه مدرسين نيست؛ چراكه موقعي جلسه از جانب جامعه مدرسين تلقي مي‌شود كه ابتدا در جلسه داخلي جامعه مدرسين، راجع به آن تصميم‌گيري شده باشد. حجت‌الاسلام غروي افزود: اگر هم احيانا برخي افراد جلساتي داشته باشند به خودشان مربوط است و ربطي به جامعه مدرسين ندارد. اگر گاهي چند نفر دور هم جمع مي‌شوند، نبايد آن را جلسه مشترك جامعه تلقي شود.

 

كنگره ندا امسال برگزار مي‌شود

سخنگوي حزب نداي ايرانيان از برگزاري نشست خبري حزب متبوعش طي دو هفته ديگر خبر داد. حسن يونسي در گفت‌وگو با ايسكا با اعلام اينكه دو هفته ديگر نشست خبري حزب نداي ايرانيان برگزار مي‌شود، اظهار داشت: براي تشريح برنامه‌هاي آينده حزب، مواضع و اهداف پيش روي نداي ايرانيان نشست خبري با حضور صادق خرازي، دبيركل و هيات موسس ندا برگزار مي‌شود. وي همچنين درباره زمان برگزاري مجمع عمومي و سراسري حزب هم افزود: سعي مي‌كنيم مجمع عمومي تا پايان سال برگزار شود، نماينده وزارت كشور بايد در اين مجمع عمومي حضور داشته باشد تا اساسنامه به تصويب اعضاي مجمع رسيده و اعضاي شوراي مركزي و دبيركل انتخاب شود.

 

رايزني براي وحدت اصولگرايان

سخنگوي جبهه ايستادگي از برگزاري كنگره اين جبهه تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: براي وحدت با اصولگرايان نزديكي بيشتري با جبهه پيروان خط امام و رهبري داريم. ابوالقاسم رئوفيان در گفت‌وگو با ميزان در مورد برگزاري كنگره جبهه ايستادگي، اظهار كرد: اين جبهه قصد دارد با اتمام جلسات و فعاليت‌هاي درون حزبي خود تا قبل از پايان سال جاري، كنگره سراسري جبهه ايستادگي را برگزار كند. وي با اشاره به اينكه جلسات جبهه ايستادگي به صورت مرتب برگزار مي‌شود، تصريح كرد: جبهه در زمان مقتضي برنامه‌هاي خود را براي انتخابات اعلام خواهد كرد. سخنگوي جبهه ايستادگي در مورد اجماع و ائتلاف اصولگرايان در شرايط كنوني با گوشزد كردن وجوه تمايز و افتراق در گفتمان‌هايي اصولگرايي از نزديكي بيشتر با جبهه ايستادگي با جبهه پيروان خط امام و رهبري خبر داد.

 

جاي خالي روز احزاب در تقويم

شوراي هماهنگي جبهه اصلاح‌طلبان طي نامه‌يي از رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخواست كرد تا هفتم شهريور به عنوان روز «احزاب» در تقويم رسمي كشور نامگذاري شود. به گزارش تسنيم، در اين نامه كه اول آذرماه سال جاري به رييس‌جمهور، وزير كشور، اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و اعضاي كميسيون ماده 10 احزاب ارسال شده، درخواست شده هفتم شهريورماه مصادف با هفتم شهريور 1360 روز تصويب قانون احزاب در مجلس شوراي اسلامي به عنوان روز «احزاب» نامگذاري شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون