• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3434 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

انتشار چهار عنوان كتاب از «شاهكارهاي ادبي مصور»

انتشار كتاب‌هاي مجموعه «شاهكارهاي ادبي مصور» توسط انتشارات آفرينگان آغاز شده و چند عنوان از اين مجموعه راهي كتابفروشي‌ها شدند. نخستين عنوان از اين مجموعه، كتاب «بيست هزار فرسنگ زير دريا» نوشته ژول ورن نويسنده فرانسوي است. اين كتاب يكي از مشهورترين داستان‌هاي اين نويسنده را شامل مي‌شود كه پدر ادبيات علمي تخيلي به شمار مي‌رود. بسياري از پيشرفت‌هاي علمي كه او در آثارش پيش‌بيني كرده بود، امروز به تحقق پيوسته‌اند. «بيست هزار فرسنگ زير دريا» براي نخستين بار در سال ۱۸۷۰ منتشر شد. در اين كتاب، ابتدا خلاصه داستان مورد نظر به صورت مصور يا كميك‌استريپ درج شده و پس از آن صفحاتي مي‌آيد كه معرفي نويسنده اثر، آثارش و سپس معرفي اثري كه كتاب به آن اختصاص پيدا كرده، در اين صفحات درج شده است. «بيست هزار فرسنگ زير دريا» توسط ژاكلين مورلي بازنويسي شده و با ترجمه رضا مرتضوي در ۴۴ صفحه مصور، شمارگان 1500 نسخه و قيمت16000 تومان منتشر شده است.
كتاب دوم اين مجموعه «مرد نامرئي» اثر هربرت جورج ولز، نويسنده شناخته‌شده انگليسي است كه براي نخستين‌بار در سال ۱۸۹۷ چاپ و موجب تحسين مخاطبان اين نويسنده شد. در اين داستان، غريبه‌اي با ظاهر عجيب، وارد دهكده‌اي مي‌شود. هيچ‌يك از اهالي دهكده نتوانسته چهره غريبه را ببيند. هيچ‌كس خبر ندارد كه اين غريبه، دانشمند جواني است كه ماده شيميايي جديدي را كشف كرده و مرتكب اشتباهي شده است. آن اشتباه هم اين بود كه ماده جديد را روي خودش آزمايش كرده است.
بازنويسي اين داستان توسط ريك‌گيري انجام شده و رضا مرتضوي آن را به فارسي ترجمه كرده كه به عنوان دومين كتاب «شاهكارهاي ادبي مصور» با ۴۶ صفحه مصور رنگي، شمارگان 1500 نسخه و قيمت 16000 تومان منتشر شده است.  سومين كتاب از اين مجموعه، «سپيد دندان» كتاب مشهور جك لندن است كه ابتدا در سال ۱۹۰۶ به صورت پاورقي در مطبوعات به چاپ رسيد. اين اتفاق اعتبار جك لندن را به عنوان نويسنده‌اي كه در ترسيم غرايز طبيعي و عواطف انساني تبحر دارد، تثبيت كرد. اين كتاب، بعد از «آواي وحش» دومين رمان مهم جك لندن است. در داستان «سپيد دندان» مردي جوان به نام جك راهي زميني مي‌شود كه پدرش برايش به ارث گذاشته اما مسيري كه بايد طي كند، پر‌خطر است. در اين راه مورد دستبرد قرار مي‌گيرد و چند مرتبه در موقعيتي قرار مي‌گيرد كه ممكن است جانش را از دست بدهد. در ادامه اين سفر و بعد از رويارويي با خطرات مختلف، جك با يك حيوان دورگه مواجه مي‌شود كه نيمي سگ است و نيمي گرگ. اسم اين حيوان، سپيد دندان است.
اين كتاب هم توسط رضا مرتضوي ترجمه شده و با ۶۴ صفحه مصور، شمارگان 1500 نسخه و قيمت 18000 تومان منتشر شده است.
كتاب چهارم چاپ شده در اين مجموعه هم، «جنگ دنياها» نوشته هربرت جورج ولز است كه نخستين‌بار در سال ۱۸۹۸ به چاپ رسيد و يكي از نخستين كتاب‌هايي است كه درباره جنگ انسان و موجودات فضايي است. اين اثر تا امروز الهام‌بخش نويسندگان و فيلمسازان مختلف بوده است.
چهارمين عنوان مجموعه «شاهكارهاي مصور ادبي» هم توسط رضا مرتضوي ترجمه شده است. اين ترجمه از نسخه بازنويسي‌شده يان اجينتون انجام گرفته است.
«جنگ دنياها» با ۶۴ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قيمت 18000 تومان منتشر شده است. مخاطبان اصلي اين مجموعه‌ها، كودكان و نوجوانان علاقه‌مند به ادبيات جهان هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون