• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3434 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

«هنر و معنويت» به چاپ سوم رسيد

سومين چاپ كتاب «هنر و معنويت» با ترجمه ان‌شاالله رحمتي منتشر شد. كتاب «هنر و معنويت» شامل مقالاتي درباره آراي متفكران نحله سنت‌گرايي از جمله شوآن، سيدحسين نصر، آناندا كوماراسوآمي و... با ترجمه ان‌شالله رحمتي به چاپ سوم رسيد. چاپ پيشين اين كتاب در تابستان سال 1390 منتشر شده بود.
اين كتاب شامل 14 مقاله: «هنر و زيبايي از ديدگاه شوان»، «حقوق و تكاليف هنر»، «حقايق و خطاهايي درباره زيبايي»، «درباره صورت‌ها در هنر»، «زيبايي‌شناسي و رمزپردازي در هنر و طبيعت»، «اصول و معيارهاي هنر»، «فلسفه هنر سيد حسين نصر»، «پاسخ نصر به اليوت ديوتش»، «از وحي قرآني تا هنر اسلامي»، «ارزش‌هاي جاويدان در هنر اسلامي»، «درباره آموزش سنتي هنر»، «هرمس»، «قوه ملكوتي خيال» و «صورت حق» است.
رحمتي در بخشي از مقدمه خود بر اين كتاب نوشته است: «سنت‌‌گرايي به عنوان يك جريان فكري و فلسفي با رنه گنون، متفكر فرانسوي آغاز شد. آناندا كوماراسوامي، متفكر سيلاني، در همين وادي سلوك كرد. فريتيوف شوان، نيز به اين جريان پيوست. به دليل مجاهدت‌هاي شخصيت‌هاي برجسته ديگري چون تيتوس بوركهارت، مارتين لينگز، سيدحسين نصر، ماركوپاليس، آرا و مدعيان سنت‌گرايان همواره ترويج و تشريح شده است و اين نگرش به عنوان جرياني پويا و سرزنده همچنان در جهان امروز نشو و نما دارد. مباحث سنت‌گرايان، عمدتا مباحثي نظري در زمينه مابعدالطبيعه، اخلاق، انسان، عرفان، دين و هنر است. همه شخصيت‌هاي اين نحله كم و بيش به اين موضوعات پرداخته‌اند.»
سومين چاپ «هنر و معنويت» با شمارگان هزار نسخه، 312 صفحه و قيمت 17000 تومان از سوي موسسه تاليف، ترجمه و نشر آثار هنري (متن) فرهنگستان هنر منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون