• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3444 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ دي

تشكل‌ها

فروشگاه زنجيره‌اي با نام امريكا پلمب مي‌شود| نايب‌رييس اتاق اصناف ايران با بيان اينكه خريد كالاهاي امريكايي حد و مرز و دستور‌العملي مشخص و سخت‌گيرانه دارد، گفت: در صورتي‌كه فروشگاه زنجيره‌اي با نام امريكايي در ايران افتتاح شود براي پلمب به اماكن معرفي مي‌شود. جلال‌الدين محمد شكريه در خصوص ايجاد فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بين‌المللي امريكايي در ايران گفت: فروشگاه‌هاي زنجيرهاي بين‌المللي در صورتي مي‌توانند در ايران حضور داشته باشند كه ابتدا اقدام به ثبت شركت در ايران كرده باشند و بعد به وزارت صنعت مراجعه كرده و مجوز بگيرند اما تا اين لحظه هيچ كدام از اين شركت‌ها مجوز‌هاي لازم را دريافت نكرده‌اند.

شركت‌ها تعيين‌كننده قيمت بليت قطار نوروزي| معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به افزوده شدن سه حكم به برنامه ششم توسعه در خصوص بخش ريلي گفت: قيمت بليت قطار براي نوروز را شركت‌ها تعيين مي‌كنند. محسن پورسيد‌آقايي گفت: شركت راه آهن نظرات خود را در اطلاعيه رسمي اعلام كرد، بنابراين براي شركت‌هاي مسافري يك سقف قيمتي بليت مشخص شده است كه شركت‌ها مي‌توانند به شرط اعمال تخفيف در روزهاي غير پيك، آن تخفيف قيمت را اجرايي كنند.

ورود لاستيك‌هاي منقضي شده به كشور| رييس هيات‌مديره اتحاديه تعاوني‌هاي لاستيك، روغن و فيلتر گفت: با توجه به افزايش آمار كشته‌ها در اثر تصادفات جاده‌اي لازم است تا لاستيك‌هاي وارداتي با بررسي تاريخ ساخت و تعيين تاريخ انقضا در مراكز معاينه فني، وارد كشور شود. محمدرضا آل‌سارا با بيان اينكه تصادفات جاده‌اي در ايران بيشترين حجم آمار كشته‌شدگان و نقص عضو را در كشور به خود اختصاص داده است، به فارس گفت: موضوعي كه كارشناسان جاده‌اي هم بر آن تاكيد دارند، وجود جاده‌هاي غيراستاندارد، عدم رعايت قوانين و مقررات رانندگي، استفاده از تجهيزات و لوازم غيراستاندارد در خودروها از دلايل اين آمار عنوان شده است.

قيمت CNG در سال 95 ثابت مي‌ماند|رييس انجمن صنفي جايگاهداران شروط لازم براي افزايش قيمت CNG در سال 95 را اعلام كرد. اردشير دادرس در خصوص تغيير قيمت CNG درسال 95، گفت: فعلا بر اساس توافقي كه با وزارت نفت و مديران سازمان مديريت صورت گرفته، قرار بر اين است كه قيمت CNG هيچ افزايشي را تجربه نكند. اين تصميم به اين خاطر گرفته شد كه CNG پاشنه آشيل اقتصاد مقاومتي است. وي در عين حال عنوان كرد: البته بايد اين مساله را نيز در نظر داشت كه نسبت قيمت بنزين به CNG بالا و در حدود 40درصد است كه اين ميزان بايد به 30درصد برسد. در عين حال، قيمت CNG در بخش حمل و نقل نسبت به بخش‌هاي خانگي، تجاري و صنعتي بالاتر است و بايد تعديل شود.

واردات موز محدود شد|سازمان توسعه تجارت در نامه‌اي به گمرك كشور اعلام كرد: واردات ميوه موز از طريق تمامي گمركات و مبادي ورودي استان سيستان و بلوچستان به استثناي گمرك ميرجاوه ممنوع است. اين تصميم به دليل مخاطرات بالاي احتمال ورود بيماري خطرناك و قرنطينه‌اي پاناماي موز گرفته شده است.

مافيا عامل اصلي افزايش قيمت برنج داخلي|مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران، شايعات منتشر شده مبني بر توزيع و امحاي برنج آلوده توسط اين شركت را تكذيب و تاكيد كرد: برنج‌هاي دولتي از كيفيت، سلامت و بهداشت لازم برخوردار است و با تاييديه سازمان غذا و دارو وارد و توزيع مي‌شود. علي قنبري با تاكيد بر اينكه شركت بازرگاني دولتي و تامين كالاهاي اساسي يك شركت كاملا دولتي است، افزود: تاكنون برنج آلوده‌اي تامين و توزيع نشده است كه اكنون به فكر امحاي آن باشيم؛ همه اين شايعات دروغي بيش نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون