• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3481 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۳ اسفند

قفسه

انتشار چاپ هشتم مجموعه داستان «ته خيار» مرادي كرماني
مجموعه داستان «ته خيار» نوشته هوشنگ مرادي‌كرماني توسط انتشارات معين به چاپ هشتم رسيد. اين كتاب ۳۰ داستان كوتاه از اين نويسنده را در بر مي‌گيرد كه به تعبير او، زهرخند هستند و براي گروه سني خاصي از مخاطبان نوشته نشده‌اند. بيماري، پيري و مرگ از جمله مسائلي هستند كه در داستان‌هاي اين كتاب مطرح مي‌شوند اما در پس هركدام از قصه‌ها، طنزي نهفته است. اين مجموعه داستان آذرماه سال گذشته منتشر شد و در فاصله يك سال در مهرماه امسال به چاپ هفتم رسيد. از مرادي‌كرماني تا پاييز امسال دو كتاب «قصه‌هاي مجيد» و «شما كه غريبه نيستيد» توسط همين ناشر به چاپ‌هاي بيست‌و‌هفتم و بيستم رسيدند.

انتشار كتاب «سلسبيل»  از مجموعه تاريخ شفاهي تهران
كتاب «سلسبيل» نوشته معصومه جوادي‌نسب، با مقدمه رضا كيانيان و نصرالله حدادي از سوي انتشارات ميراث اهل قلم منتشر شد. اين كتاب كه نخستين جلد از مجموعه تاريخ شفاهي تهران است با شيوه متفاوتي از مردم‌نگاري، به تاريخ شفاهي محله سلسبيل و ديگر محله‌هاي منطقه ۱۰ تهران پرداخته است.
در اين كتاب عكس‌هاي منتشرنشده‌اي از سال‌هاي ۱۳۳۰ تاكنون آمده است. سه مجموعه آلبوم‌نگاري مردمي از محله سلسبيل، معرفي چهره‌هاي برجسته ساكن سلسبيل و... از جمله ديگر مطالب و تصاوير موجود در اين كتاب است. سيدعبدالله انوار، محقق و تهران‌شناس، در آغاز اين كتاب نوشته: «تلاش نويسنده براي روايت مردم و تاريخ شفاهي شهر تهران ارزشمند است. تحقيق و پژوهش در اين عرصه‌ها همتي مضاعف لازم دارد، همچنين عشق و علاقه‌اي كه در روزگار ما بسيار كمياب است و من خوشحالم كه اين فعاليت‌ها توسط نسل جديد نويسندگان و پژوهشگران انجام مي‌شود.»
پيش‌تر، از معصومه جوادي‌نسب، كتابي با عنوان «هليوپوليس» در سال ۱۳۹۲ توسط فرهنگستان هنر منتشر شده بود. برگزاري نمايشگاه‌هاي انفرادي عكس «سنت و مدرنيته چين» در نگارخانه سوليوان، «تاريخ تمدن لبنان» در فرهنگستان هنر و «هليوپوليس» در فرهنگسراي ابن سينا از جمله سوابق اين نويسنده و عكاس است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون