• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

تشكل‌ها

بازگشت قيمت بليت اتوبوس به نرخ‌‌هاي قبل از نوروز‌|قيمت بليت نوروزي اتوبوس امسال نيز در راستاي جبران تردد يك سرخالي از ۲۵ اسفند‌۹۴ تا ۲۰ فروردين ۹۵ بين ۲۵ تا ۳۰ درصد افزايش يافت و طبق رويه، بايد از روز آينده به قيمت‌هاي قبلي برگردد. به گزارش فارس، در نوروز سال جاري نيز همانند سال‌هاي گذشته، در راستاي جبران تردد يكسر خالي ناوگان، ‌ارايه خدمات با كيفيت بهتر به مسافران و ارايه صندلي كافي در برابر تعداد تقاضا، قيمت بليت‌ ناوگان عمومي مسافري جاده‌اي‌ براي تاريخ‌هاي ‌25 اسفند‌ 94 تا 20 فروردين امسال‌ بين 25 تا 30 درصد افزايش يافت. ‌بر اين اساس از روز آينده (21 فروردين 95) نرخ بليت همه ناوگان حمل‌و نقل عمومي مسافري بين‌شهري به قيمت‌هاي قبل از ايام نوروز باز مي‌گردد و همه شركت‌هاي مسافربري موظف هستند با پايان طرح نوروزي، قيمت‌ها را به نرخ‌هاي قبلي بر‌گردانند.

بيماري زنگ زرد گندم در 11 استان كشور|معاون كنترل آفات سازمان حفظ نباتات با بيان اينكه بيماري زنگ زرد گندم در 11 استان كشور مشاهده شده، گفت: اگر كانون كوبي براي مهار بيماري به درستي انجام نشود، احتمال آلودگي 800 هزار هكتار از مزارع گندم به اين بيماري وجود دارد. يحيي ابطالي، معاون كنترل آفات سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با فارس با اعلام خطر آلودگي مزارع گندم كشور به زنگ زرد گفت: با توجه به شرايط آب و‌هوايي امسال كشور خطر آلودگي مزارع به بيماري وجود دارد. وي با بيان اينكه از پاييز سال گذشته بروز بيماري زنگ زرد گندم در مزارع گندم پيش‌بيني شد، افزود: بيماري در مزارع گندم از بهمن سال گذشته حادث شد و تاكنون در 11 استان كشور بيماري مشاهده شده است.

رشد 12 درصدي حق بيمه‌هاي توليدي|معاون بيمه مركزي از رشد 12 درصدي حق بيمه‌هاي توليدي خبر داد و گفت: اعضاي جديد هيات‌مديره بيمه ايران هيچ گونه تاييد صلاحيتي از سوي بيمه مركزي، انتصاب شده‌اند. رحيم مصدق، معاون طرح و توسعه بيمه مركزي در جمع خبرنگاران به عملكرد بيمه مركزي اشاره و اظهار كرد: در 11 ماهه سال گذشته بالغ بر 20 هزار ميليارد‌تومان حق بيمه توليد شده كه رشد 12 درصدي داشته است و در اين مدت 22 ميليون و 290 هزار فقره خسارت پرداخت شده است. وي پيش‌بيني كرد كه آمار حق بيمه توليدي سال گذشته با رقم 23 هزار ميليارد تومان بسته شود و صنعت بيمه در سال گذشته با نرخ رشد 12 درصدي پرونده‌هاي سال را ببندد. مصدق از ورود سه شركت جديد بيمه‌اي در سال جديد خبر داد و گفت: بيمه تجارت نو كه با مجوز بيمه مركزي به ثبت رسيده در مرحله تاييد صلاحيت مديران فني قرار دارد و به زودي پروانه فعاليت اين شركت صادرمي شود.

واكنش به افزايش ناگهاني
 قيمت‌ موز‌|رييس اتحاديه باغداران با بيان اينكه در پي افزايش تعرفه واردات موز، عده‌اي به دنبال متلاطم كردن فضا و بازگرداندن شرايط به روال سابق هستند، گفت: حجم فعلي واردات موز به صلاح نيست. مجتبي شادلو در گفت‌وگو با مهر در واكنش به گران شدن قيمت موز در پي تصميم دولت مبني برافزايش تعرفه واردات اين كالا، اظهارداشت: متاسفانه در كشور ما جوسازي درباره يك اقدام موثرتر از خود آن است؛ به همين دليل عده‌اي با جوسازي و متلاطم كردن اوضاع به دنبال اين هستند كه شرايط را به همان روالي كه دوست دارند، برگردانند. وي با بيان اينكه افزايش تعرفه موز اقدامي درست است، گفت: اينكه قيمت موز تا چند روز قبل بين ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان در نوسان بود اما ناگهان به ۵۰۰۰ تومان رسيد، يعني عده‌اي به دنبال متشنج كردن فضا هستند.

گزارش «توزيع برنج آلوده در بازار» روي ميز سازمان حمايت|گزارش توزيع برنج‌هاي آلوده در بازار به سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان هم رسيد. به گزارش تسنيم، ماجراي توزيع برنج‌هاي آلوده و تاريخ مصرف گذشته بين مردم كه از سال گذشته خبرساز شده بود، هنوز هم ادامه دارد و به تازگي مطلع شديم، گزارشي از توزيع بخشي از برنج‌هاي آلوده در سطح بازار به سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان رسيده است. درپي ارسال اين گزارش به سازمان حمايت، كريم هاشمي، سرپرست اداره كل بازرسي ويژه سازمان حمايت در نامه‌اي به نظري، مديركل هماهنگي توزيع و فروش شركت بازرگاني دولتي ايران خواستار اعلام نظر اين شركت در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در اين باره شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون