• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3141 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي

تشكل‌ها

توليد چيني با برندهاي اروپايي| دبير انجمن صنايع چيني ايران از ساخت چيني ايراني در كشورهاي اروپايي و توزيع آن با برندهاي خارجي خبر داد. محمدعلي دادرس گفت: سالانه 50 هزار تن چيني در كشور توليد  مي‌شود.

موز وارداتي 2800تومان| در هشت ماهه سال جاري 269 هزار تن موز از مبادي رسمي وارد كشور شده است كه ارزش مجموع اين واردات به 254 ميليون دلار مي‌رسد. بر اساس اين گزارش واردات موز در اين مدت حدود 75/0 درصد از كل واردات كشور است كه به اين ترتيب قيمت متوسط هر كيلو موز وارداتي در مدت هشت ماهه سال جاري برابر 9/0 دلار برآورد شده است. در صورتي كه قيمت متوسط دلار در اين مدت برابر 3200 تومان در نظر گرفته شود، هر كيلو موز با قيمت حدود 2900 تومان وارد كشور شده است.
 
تكميل پروژه مسكن ويژه تهرانسر| مجري طرح مسكن ويژه تهرانسر گفت: در صورتي كه متقاضيان مي‌خواهند واحد خود را تحويل بگيرند، بايد آخرين قسط خود را واريز كرده كه مبلغ 45 ميليون تومان است و يك قرارداد 10 ساله براي پرداخت اقساط زمين بايد با سازمان ملي زمين و مسكن امضا شود. مسعود بيژني، مجري طرح مسكن ويژه تهرانسر گفت: از ابتداي پروژه 50 الي 100 نفر در پروژه تهرانسر كار مي‌كردند كه از ابتداي سال اين تعداد به هزار و بعد حدود دو هزار نفر رسيده است.

بازار مسكن ديگر پر سود نيست| معاون وزير راه و شهرسازي در امور مسكن و ساختمان گفت: طرح‌هايي مثل وام خريد مسكن كه در حال حاضر مطرح است، مي‌تواند تاحدودي نگراني‌هاي مردم را كاهش دهد، به اين ‌ترتيب مي‌توان توقع داشت كه سازندگان هم اطمينان بيشتري به حوزه مسكن پيدا كنند. حامد مظاهريان گفت: اين بازار ديگر بازار پر سودي براي سرمايه‌گذاران نخواهد بود.

صادرات گل با وانت!| رييس پايانه صادرات گل و گياه گفت: صادرات گل و گياه به شكل زميني و با وانت‌هاي بدون يخچال است كه اساسا اسم اين كار را نمي‌توان صادرات گذاشت. اين كار جز خرابكاري و از بين بردن نام صادرات چيز ديگري ندارد. سيدجلال عجايبي درباره آخرين وضعيت پايانه صادراتي گل و گياه توضيح داد: پايانه صادراتي گل و گياه در همان وضعيت قبلي خود است. براي به نتيجه رساندن اين پايانه تلاش مي‌كنيم اما دستگاه‌هاي اداري پاسخگو نيستند.

كاهش قيمت در برخي صنايع لبني| دبير انجمن صنايع لبني گفت: در يك ماه اخير صنايع لبني قيمت بعضي از محصولات‌شان را به دليل انباشت در انبار كارخانه‌ها و به فروش نرسيدن، كاهش داده‌اند. رضا باكري گفت: كاهش تقاضا به علت پايين آمدن قدرت خريد مردم، دليل اصلي اين كاهش قيمت‌ها بوده است.

آغاز صادرات آبزيان به روسيه| معاون وزير جهاد كشاورزي ضمن اشاره به مذاكرات انجام شده در خصوص صادرات محصولات كشاورزي به روسيه، از آغاز صادرات آبزيان به اين كشور طي روزهاي آينده خبر داد و شايعات پيرامون واردات مرغ آلوده از تركيه به كشور را تكذيب كرد. حسن ركني گفت: در برخي از محصولات كشاورزي مازاد توليد داريم و برخي از اين محصولات را مي‌توانيم به كشور روسيه صادر كنيم.

كاهش قيمت ميوه و سبزيجات| در هفته جاري قيمت انواع ميوه و سبزي با سپري شدن شب يلدا نسبت به هفته گذشته تقريبا كاهش داشته و برخي ميوه‌ها از جمله انار، موز و خرمالو كاهش قيمت داشته است. براساس اين گزارش توت‌فرنگي گلخانه‌يي از جمله ميوه‌هايي است كه با آغاز فصل زمستان چند روزي است كه عرضه‌اش در بازار با قيمت هر كيلوگرم 16 هزار تومان آغاز شده است. اين گزارش مي‌افزايد: همچنين قيمت هر كيلوگرم انار كه هفته گذشته به علت شب يلدا افزايش يافته بود، در اين هفته در هر كيلوگرم تقريبا 500 تومان كاهش قيمت داشت و موز هم از جمله ميوه‌هايي بود كه در هفته جاري با قيمت پايين‌تري نسبت به هفته گذشته عرضه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون