• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3141 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي

زير ذره بين اقتصاد

تبديل بن كارگري به سبد كالا| سخنگوي كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران كشور با بيان اينكه جامعه كارگري با افزايش 14 تا 17 درصدي دستمزدها موافقت نمي‌كند، پيشنهاد كرد: بن كارگري از حالت ريالي خارج و به سبد كالايي تبديل شود و دولت در قبال مبلغ ريالي آن به كارگران سبد كالا بدهد. هادي ابوي به ايسنا، گفت: اگر قرار است سبد كالا به ساير اقشار داده شود كارگران نيز بايد در اولويت دريافت آن قرار بگيرند.

افتتاح منوريل قم، سال آينده| يك عضو شوراي شهر قم با اشاره به پيشرفت 60 درصدي فاز اول منوريل قم گفت: متاسفانه به دليل مشكلات بودجه‌يي بهره‌برداري از فاز اول منوريل قم به سال آينده موكول شد. سيد محمد آتش‌زر گفت: قرار بود فاز اول پروژه امسال در دهه فجر به بهره‌برداري برسد اما به دليل كمبود بودجه كه تمامي پروژه‌هاي كشور درگير آن هستند فاز اول از پارك سوار شمالي تا  مصلي به سال آينده موكول شد.

از سال 1404 واردكننده انرژي مي‌شويم| مديرعامل شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت از ارايه 12 طرح با ارزش 30 ميليارد دلار به شوراي اقتصاد خبر داد و گفت: در صورتي كه روند مصرف انرژي در كشور با روند فعلي ادامه يابد در سال 1404 ميزان توليد و مصرف انرژي برابر شده و از آن پس به واردكننده انرژي تبديل خواهيم شد. نصرت‌الله سيفي به جزييات بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 و بستر موجود در اين بند براي سرمايه‌گذاري 100 ميليارد دلاري اشاره كرد و گفت: طبق اين بند از قانون بودجه سال 1393 امكان سرمايه‌گذاري به روش بيع متقابل و BOT و ساير روش‌ها براي سرمايه‌گذاران براي بهينه‌سازي و كاهش شدت مصرف انرژي فراهم شده است.

شش ميليارد پروژه پتروشيمي در خليج فارس| مديرعامل هلدينگ خليج فارس با اشاره به اينكه 6 ميليارد يورو پروژه در دست اجرا داريم، گفت: 30 درصد اين منابع از طريق هلدينگ تامين مي‌شود و 70 درصد فاينانس مي‌شود كه فعلا فاينانس از محل منابع صندوق توسعه ملي در دستور كار قرار دارد. عادل نژادسليم با اشاره به اقدامات انجام شده براي بهبود فعاليت كليه مجتمع‌هاي پتروشيمي زير مجموعه هلدينگ خليج فارس، گفت: در اين راستا دو واحد توليد آمونياك و اوره در واحدهاي هرمز و هنگام، واحد متانول ونيران، اجراي پروژه پالايشگاه بيد بلند 2، ان‌جي‌ال 2300 و همچنين ان جي ال 3200 و 3100 براي تامين خوراك بندر امام در دستور كار قراردارد.

حال بهره‌وري ايران خوب نيست| معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه شاخص بهره‌وري در كشور از وضعيت و حال خوبي برخوردار نيست، گفت: تا زماني كه به دانش مديريت اعتقادي نداشته باشيم رشد بهره‌وري اتفاق نخواهد افتاد. سيدحميد كلانتري گفت: با وجود هدف ارزشمندي كه در برنامه چهارم و پنجم توسعه براي سهم بهره وري در نرخ رشد اقتصادي پيش‌‌بيني و مقرر شده بود كه يك سوم نرخ رشد از محل بهره وري حاصل شود در سال‌هاي پاياني دولت دهم شاهد پايين آمدن نرخ رشد بوديم.

319 روز زمان براي صدور يك مجوز| معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت مدت زمان صدور مجوز در كشور را 119 روز ذكر كرد و گفت: با اجراي طرح پنجره واحد تجاري فرامرزي رتبه فضاي كسب و كار ايران در دنيا را از 145 به 88 مي‌رسد. علي اصغر توفيق گفت: هم‌اكنون بسياري از سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي براي اخذ مجوز در ايران با مشكلات فراواني مواجه هستند. در ايران 319 روز طول مي‌كشد تا يك مجوز به مرحله نهايي برسد و 16 مرحله صدور مجوز در ايران وجود دارد در حالي كه اين ميزان در سنگاپور 26 روز و در هنگ‌كنگ شش مرحله است.

نامه‌نگاري براي احراز هويت مالكيت ايرلاين اوكرايني‌| يك نماينده مجلس گفت: طي تماس تلفني كه با رييس سازمان هواپيمايي مبني بر فعاليت ايرلاين اوكرايني در ايران داشتم، وي گفت كه طبق استعلام قبلي از نهادهاي امنيتي، اين ايرلاين مشكل خاصي نداشته است، اما مقرر شد وي به صورت مكتوب از نهادهاي امنيتي و وزارت اطلاعات درباره اين ايرلاين اوكرايني و مالكيت آن استعلام كند. محمد دامادي افزود: هفته گذشته شنيديم كه يك ايرلاين اوكرايني كه ظاهرا مالكيت آن در اختيار يك فرد صهيونيستي است، بنا دارد مجوزهاي پروازي خود را در ايران تمديد كند. وي با بيان اينكه مداركي دال بر صهيونيستي بودن اين ايرلاين در دست داشتيم، افزود: بلافاصله به وزارت راه و شهرسازي اعلام كرديم كه مالكيت اين ايرلاين مشكوك و ظاهرا صهيونيستي است، بنابراين بايد در تمديد مجوز پروازي اين ايرلاين تجديدنظر شود.

آمار برنج را رسانه‌يي نكنيد| دبير انجمن برنج با بيان اينكه وزارت جهاد كشاورزي و استان‌هاي برنج‌خيز نظر واحدي در مورد ميزان توليد برنج ندارند، گفت: واردات برنج در زمان كاشت، داشت و برداشت نبايد رسانه‌يي شود. جميل عليزاده شايق گفت: وزارت جهاد كشاورزي ميزان توليد برنج طي سال جاري را دو ميليون تن اعلام كرده است؛ در حالي كه آمار استان‌هاي برنج‌خيز عدد دو ميليون و 300 هزار تن را نشان مي‌دهد. وزارت جهاد كشاورزي بايد تكليف خود را روشن كند به اين معنا كه يا به استان‌ها اعلام كند با وزارتخانه هماهنگ باشند يا خودش را با آنان هماهنگ كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون