• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3560 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۵ تير

برابر حقوق‌های نامتعارف خواهیم ایستاد

گروه سياسي

 

 

وقتي از 33 ماه تلاش براي حل مشكلات ياد مي‌كند، وقتي از موفقيت‌هايي مي‌گويد كه حتي براي دوستان نيز باوركردني نيست، از مخالفت‌ها هم مي‌گويد؛ مخالفت‌ها در روزهاي پرتلاطم دولتي كه صف آن به گزينه فيش‌هاي حقوقي مديران دولتي رسيده است. حسن روحاني هرچند روزهاي گذشته وعده سخن با مردم را مي‌دهد، اما در ضيافت افطاري ديگري كه اين‌بار ميزبان استانداران است، از مشكلات ايجاد شده براي دولت خود مي‌گويد كه از سوي برخي مخالفان براي سد كردن راه خدمت به مردم انجام مي‌گيرد. رييس‌جمهور در توصيف اقدامات انجام شده عليه دولت يازدهم مي‌گويد: «هر روز يك برنامه‌ريزي مي‌شود كه هم ذهن مردم تخريب و هم ما را از مسير منحرف كند» و تاكيد مي‌كند: «اين اقدامات در پيشبرد هيچيك از طرح‌هاي‌شان موفق نبوده و نخواهند بود». رييس‌جمهور در ادامه اظهارات خود با بيان اينكه «آنها هر جا به ميدان آمدند شكست خوردند؛ چون نه حق گفتند و نه نيت‌شان براي خداوند و مردم بود» از نيت حزبي و جناحي آنان مي‌گويد كه دليل عدم موفقيت‌شان است و تاكيد مي‌كند: «نبايد در اين دام بيفتيم البته بايد جايي كه لازم بود پاسخ داد و چنانچه اشكالي هست رفع كرد». رييس‌جمهور با درخواست از همه دست‌اندركاران و مسوولان اجرايي براي نيفتادن در اين دام، به اصل پاسخگويي و برطرف‌سازي اشكالات اشاره مي‌كند و تاكيد دارد: «اين دولت رمضاني است، چرا كه در ماه رمضان كار خود را شروع كرد و ان‌شاء‌الله دولت حق باشيم، اما دولت معصوم نيستيم. اكثر مديران ارشد دولت در مسير درست، براي خدا و با حقوق متعارف، براي خدمت‌رساني به دولت كار و تلاش مي‌كنند، اما موارد غيرقابل قبولي نيز وجود دارد كه قطعا برخورد خواهيم كرد». رييس‌جمهور در ادامه به مراسم افطاري هيأت دولت با مقام معظم رهبري، اشاره كرده و مي‌گويد: «ايشان فرمودند بايستيد و ما نيز حتما در برابر حقوق‌هاي نامتعارف خواهيم ايستاد و دكتر جهانگيري نيز موظف شدند تا لحظه آخر اين قضيه را پيگيري كرده و به مردم گزارش دهد». روحاني اما وعده‌ ديگري را نيز به مردم مي‌دهد. آنجا كه تاكيد دارد «اگر خطايي صورت پذيرد دولت از عذرخواهي لكنت زبان نخواهد داشت»، گريزي هم به فسادهاي صورت گرفته در گذشته مي‌زند و مي‌گويد: «متوقع نباشيد كه فسادهاي گذشته را نيز براي مردم تبيين نكنيم». وعده‌اي كه البته حسن روحاني در همان جلسه، قسمتي از آن را از سوي معاون اول خود محقق شده مي‌بيند؛ آنجا كه اسحاق جهانگيري وارد عمل مي‌شود و پرده‌اي از تخلفات دولت گذشته برمي‌دارد.

اضافه كردن مخالف، هنر نيست

حسن روحاني پنجشنبه‌شب در ضيافت افطار با وزرا، معاونان وزرا، استانداران و روساي سازمان‌ها، با تاكيد بر اينكه «مسوولان اجرايي كمربندها را براي ۱۴ ماه پيش رو محكم‌تر ببندند»، گفت: كارهايي در اين ۳۳ ماه انجام شد كه نه‌تنها براي مخالفان كه حتي براي دوستان ما هم باوركردن تحقق آنها دشوار بود. رييس‌جمهور تصريح كرد: ثبات بازار اقتصادي، برجام و طرح تحول سلامت، سه دستاورد و پيروزي بزرگ اين دولت بود كه هيچكس نمي‌تواند آنها را انكار كند. روحاني، فرصت خدمت به مردم را توفيقي براي مسوولان اجرايي نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: اين فرصت دايمي نيست و در گذر است و اگر جايگاهي با رأي، مجاهدت و ايثار مردم پيدا كرديم، بايد تبديل به يك فرصت براي خدمت شود و اجازه نداد اين فرصت تضييع گردد. رييس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت پرهيز از افراط‌گرايي و حركت در مسير اعتدال و ميانه‌روي اظهارداشت: افراط باعث بدبختي كشور مي‌شود، فرصت‌ها را نابود و روابط ما با دنيا و مردم را خراب مي‌كند. روحاني با اشاره به شيوه اعتدالي حضرت امام(ره) گفت: امام راه اعتدال را انتخاب كرد و همه را در صف انقلاب اسلامي قرار داد و انقلاب را با كمترين هزينه و با بالاترين دستاورد، به پيروزي رساند و هنر همين است. اضافه كردن مخالف هنر نيست هنر اين است كه صف مقابل را جذب و در درون انقلاب هضم كنيم.

برخي در داخل نمي‌توانند بازار متعادل كنوني را تحمل كنند

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع برجام اشاره كرد و اظهار داشت: برجام پيروزي بزرگ سياست خارجي ما است و هيچكس نمي‌تواند اين نوري را كه در سايه وحدت، ايستادگي و تلاش مردم و راهنمايي‌هاي مقام معظم رهبري و كارشناسان با تجربه ما محقق شد، ناديده بگيرد. رييس شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: در اين دولت به موفقيت‌هاي بسياري رسيديم كه براي نمونه هيچ‌كس باور نمي‌كرد كه PMD تمام شده محسوب شود و امروز هيچ كس نمي‌تواند اين كار عظيم و پيروزي بزرگ ملت را از ياد ببرد. رييس‌جمهور ادامه داد: مخالفان و حتي موافقان اين دولت نيز باور نمي‌كردند كه دولت يازدهم بتواند با وجود شرايط سخت در ابتداي كار يك اقتصاد باثبات و در مسير صحيح ايجاد كند و الان ۳۳ ماه است كه شاهد بازاري آرام و باثبات در داخل كشور هستيم. روحاني با اشاره به اينكه برخي در داخل نمي‌توانند اين بازار متعادل كنوني را تحمل كنند، گفت: همه اقدامات دولت از آن مردم است و اگر مردم به اين دولت اعتماد نمي‌كردند ثبات بازار امكان‌پذير نبود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون