• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3647 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

نصب دوربين‌هاي مدار بسته در بهشت زهرا (س)

پس از انتشار اخبار متعددي از دزدي سنگ‌هاي قبور، به خصوص سنگ‌هاي قبور مشاهير و هنرمندان و همچنين حوادثي مانند رنگ‌پاشي به سنگ قبر يكي از فوتباليست‌ها، معاون امور اجتماعي، فرهنگي و روابط عمومي سازمان بهشت زهرا (س) در گفت‌وگو با ايسنا خبر از نصب دوربين‌هايي براي رصد محوطه بهشت زهرا در آينده‌اي نزديك  داد و ضمن تاكيد بر نقش مردم در مقابله با برخي بي‌فرهنگي‌ها و بي اخلاقي‌هايي كه در اين مجموعه از سوي شهروندان رخ مي‌دهد،  گفت:
بهشت زهرا (س) قاطعانه با بي‌اخلاقي‌ها و اقدامات خلاف شوونات اسلامي و انساني در اين مكان مقدس برخورد خواهد كرد. سعيد خال گفت: بهشت زهرا (س) در سال 1349 تاسيس شده و تا به امروز كه 46 سال از فعاليت آن مي‌گذرد، بيش از يك ميليون و 500 هزار ساكن خاموش را در خود جاي داده است و به عبارت ديگر بيش از يك ميليون و 500 هزار
سنگ قبر در آن وجود دارد. وي افزود: در حال حاضر در اين مكان مقدس بيش از 30 هزار سنگ قبر شهداي گرانقدر، 4 هزار شهيد گمنام گلگون كفن، بيش از يك‌هزار سنگ قبر مربوط به هنرمندان، يك‌هزار سنگ قبر نام‌آوران و 500 سنگ قبر مربوط به ورزشكاران وجود دارد.
وي ادامه داد: بهشت زهرا (س) وسعتي حدود 750 تا يك‌هزار هكتار دارد لذا نمي‌توان در مكاني با اين وسعت براي هر سنگ قبر يك نگهبان ويژه قرار داد. اين در شرايطي است كه شهروندان عزيزمان آداب، فرهنگ و اخلاق ورود به اين مكان مقدس را به خوبي مي‌دانند و رعايت مي‌كنند اما به ندرت برخي اعمال غيراخلاقي از سوي عده‌اي انگشت‌شمار كه از اخلاق و شعور اجتماعي به دور هستند، سر مي‌زند.
وي تاكيد كرد: قطعا چنين اعمال غيراخلاقي تنها از افراد غيرعادي سر مي‌زند، اعمالي كه در شمار پديده‌هاي زشت اجتماعي است و موارد مشابه آن توسط همين افراد در دسته تماشاگرنما در استاديوم به شكل مخالفتي پديدار مي‌شود.
معاون امور اجتماعي، فرهنگي و روابط عمومي سازمان
بهشت زهرا (س) ضمن درخواست از شهروندان براي همكاري در شناسايي چنين افرادي گفت: تمهيدات لازم با هماهنگي دستگاه‌هاي انتظامي و امنيتي و دادگاه بخش آفتاب انجام شده است اما در اين مسير بي‌ترديد مي‌طلبد كه شهروندان اخلاق‌مدار پايتخت بهشت زهرا (س) را ياري كنند و با ارايه اطلاعاتي از اين افراد زمينه برخورد قاطعانه با اين افراد بي‌اخلاق را فراهم كنند. وي با تاكيد براينكه تنها يك مورد پاشيده شدن رنگ
روي سنگ مزار متعلق به غلامحسين مظلومي رخ داده بود، افزود: خوشبختانه با همكاري قابل تقدير خانواده مظلومي، سنگ مزار اين ورزشكار فقيد كشور تصحيح شد. برخلاف برخي اخبار منتشره در فضاي مجازي مواردي چون تخريب سريالي يا تشكيل گروه و تشكيلات براي اين اقدامات غيراخلاقي را به كلي تكذيب مي‌كنم.
معاون امور اجتماعي، فرهنگي و روابط عمومي سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: از روي دادن چنين حوادثي براي هر يك از اهل قبور به ويژه ورزشكاران متاسف مي‌شويم، لذا براي جلوگيري از روي دادن اتفاقات نادر و بي‌سابقه در
بهشت زهرا (س) مطالعات نصب دوربين‌هاي مدار بسته آغاز شده است اما بيش از هر چيز همكاري و ياري شهروندان مي‌تواند مانع از بروز چنين حوادثي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون