• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3647 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

معاون فرماندار تهران:

طرح «تعطيلي دو هفته‌اي مدارس» قابليت اجرايي ندارد

ايلنا| معاون فني عمراني فرمانداري تهران با تاكيد بر اينكه طرح «تعطيلي دو هفته‌اي مدارس» قابليت اجرايي ندارد، موافقت با چنين طرحي را بعيد دانست.
غلامحسين آرام درباره طرح تعطيلي دو هفته‌اي مدارس براي مقابله با آلودگي هواي تهران با اشاره به اينكه اين طرح هنوز مصوب و حتي براي تطبيق آن با قانون به فرمانداري ابلاغ نشده است، گفت: بايد توجه داشت كه منشا آلودگي هواي شهر تهران فقط آموزش و پرورش و سرويس‌هاي مدارس و
حمل و نقل دانش‌آموزان در سطح شهر نيست كه حالا ما بياييم و تصميم بگيريم كه مدارس را تعطيل كنيم. پيش‌بيني پديده وارونگي جو در تهران امكان‌پذير نيست. از طرفي بعيد است كه اين طرح در صحن علني شورا راي بياورد يا حتي مطرح بشود و از طرفي ديگر نيز فكر نمي‌كنم؛ اصولا قابليت اجرايي داشته باشد، چرا كه تصميمات در مورد تعطيلي مدارس در حيطه وظايف شورا نيست و متولي برنامه‌هاي مربوط به مدارس تهران، سازمان و اداره ديگري است.
به گفته آرام، دولت، شهرداري و سازمان‌هاي تابعه از جمله تاكسيراني و اتوبوسراني بايد هر چه سريع‌تر به سمت نوسازي ناوگان فرسوده و نوسازي و غيرآلاينده‌تر كردن آنها برود.
وي ادامه داد: در اين ميان موضوع سوخت از جمله موارد مهم بوده و هست كه سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت در اين زمينه تلاش‌هاي خود را در راستاي افزايش كيفيت انجام داده و درحال ارتقاي سوخت به بنزين يورو ۴ است. همچنين كارخانجات و شركت‌هاي توليد‌كننده خودروي ما نيز بايد همت كنند تا موتور خودروهاي توليدي، موتورهايي با ميزان آلايندگي كمتر باشند. ضمن اينكه نمي‌توان ادعا كرد كه آلودگي هوا صرفا تابعي از ميزان آلايندگي وسايل نقليه است.
آرام اضافه كرد: بايد توجه داشت كه وسايل گرمايشي كه براي گرم كردن منازل، ادارات دولتي و ساختمان‌هاي سطح شهر تهران مورد استفاده است نيز به نوعي ايجاد آلودگي مي‌كند. وجود كارخانجات به خصوص در غرب تهران كه در مسير وزش باد به سمت پايتخت قرار دارند هم از جمله عوامل بسيار موثر در ميزان آلودگي هواي تهران به شمار مي‌روند. به همين دليل بايد اين كارخانجات هم در نحوه كار و توليد خود به نحوي عمل كنند كه كمترين آلايندگي ايجاد شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون