• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3714 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ دي

انتشار زندگينامه گونترگراس

كتاب «گونترگراس» نوشته هاينريش فورم‌وگ با ترجمه مريم طاهري از سوي بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه منتشر شد. كتاب حاضر، شرح زندگي و آثار گونترگراس، نويسنده بزرگ آلماني است كه به دليل نوع زيستش در دوره آلمان نازي و تاليفاتش پس از آن، همواره مورد توجه منتقدان و زندگينامه‌نويسان
 بوده است.
گونترگراس اجازه نمي‌داد چيزي او را بفريبد. تجربه‌هاي او از سپري كردن دوران كودكي و نوجواني در عصر سلطه نازي‌ها، سال‌هاي جنگ و سختي‌هاي پس از آن، دستاوردي ارزشمند براي داستان‌سرايي‌اش فراهم كرده بود. او مي‌دانست كه بايد به همه‌چيز با واقع‌گرايي و ذكاوت، اما با ترديد بنگرد و بر همين اساس، از لحظه‌هاي موهوم و پرتضاد اين كاميابي‌ها لذت ببرد.
اين كتاب از مجموعه «بزرگان انديشه و هنر» نشر پارسه منتشر شده كه شامل كتاب‌هايي است كه تصويري كامل از هنرمندان و انديشمندان معاصر ارايه داده است. فيلسوفان، انديشمندان و هنرمندان بنيانگذاران خرد بشري هستند و قرون نوزده و بيست ميلادي دوران ظهور مكاتب و تفكرات نوين بوده است.
هر يك از كتاب‌هاي اين مجموعه، برآيندي از تحقيقات يك پژوهشگر متخصص درباره يكي از شخصيت‌هاي برجسته انديشه و هنرجهان است كه مي‌تواند منبع و راهنمايي مناسب و متنوع براي شناخت آنها باشد. اين كتاب‌ها ترجمه‌اي است از مجموعه معتبري كه توسط محققان و آكادميسين‌هاي غربي در انتشارات روولت آلمان تهيه
شده است. «گونترگراس» نوشته هاينريش فورم‌وگ با ترجمه مريم طاهري آزرم در 134 صفحه با قيمت 13500 از سوي بنگاه ترجمه و نشر كتاب پارسه منتشر شده است.
پيش‌تر از اين مجموعه، كتاب‌هاي هايدگر، بودا، اريش فروم، گاندي، شوپنهاور، تولستوي، داستايوفسكي، ويتگنشتاين، ژيد، كافكا، يونگ و ماركز به چاپ رسيده بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون