• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3167 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن

گفت‌وگوي كوتاه با معلم تهراني كه توسط اولياي دانش‌آموزان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است

  خودتان را معرفي مي‌فرماييد؟

ابوالفضل حنانيان معلم رياضي دبيرستان شهيدمطهري منطقه  14 تهران هستم.

 چند سال سابقه تدريس داريد؟

27 سال يعني سه سال ديگر بايد بازنشسته شوم.

 در چه تاريخي و چگونه مورد حمله و ضرب و شتم والدين دانش‌آموزتان قرار گرفتيد؟

روز بيست و يكم دي‌ماه داشتم مي‌رفتم مدرسه كه نزديكي در مدرسه يك خودرو جلوي من توقف كرد و دو تن از پدران دانش‌آموزان پياده شدند و بدون هيچ پرسش و حرفي من را زير مشت و لگد گرفتند. با داد و فرياد من مردم جمع شدند و آنها هم فرار كردند.

 چرا دست به اين اقدام زدند؟

من از دانش‌آموزاني كه نمرات پايين‌تر داشتند خواسته بودم به والدين‌شان بگويند به مدرسه مراجعه كنند. دانش‌آموزان هم دست به يكي كرده و اين گونه به والدين خود منتقل كرده بودند كه من معلم سختگيري هستم و از من خيلي بد و منفي گفته بودند و آنها را عليه من تحريك كرده كه به نظر مي‌رسد اين دو نفر بيشتر تحت تاثير قرار گرفته بودند.

 بعد از حادثه چه كرديد؟

چند تن از اهالي محل من را به اداره آموزش و پرورش رساندند و آنجا ماجرا را شرح دادم و شكايتي هم تنظيم كرديم و تحويل پليس و مقامات قضايي داديم.

 واكنش همكاران‌تان به اين اتفاق چه بود؟

آنها خيلي ناراحت و متاثر شدند و به نشانه اعتراض دو روز هم سر كلاس نرفتند اما پس از قول‌هاي مقامات براي پيگيري كلاس‌ها برقرار شد.

 مسوولان آموزش و پرورش چه اقداماتي انجام دادند؟

 متاسفانه بر‌خلاف نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌هاي ديگر كه خيلي از پرسنل‌ خود حمايت مي‌كنند آموزش و پرورش حتي درحد مشاوره و دادن وكيل هم كار خاصي انجام نداد و تاسف‌بارتر اينكه آنها تقاضا كردند  مساله فراموش شود و هر دو طرف رضايت بدهند كه من تعجب مي‌كنم آنها به چه چيزي بايد رضايت بدهند مگر من چه كار كردم كه اقدام متقابل فرض مي‌شود؟

 در پايان به عنوان يك معلم با 27 سال سابقه كار چه حرفي داريد؟

متاسفانه احترام به معلم و جايگاه معلمي فرهنگسازي نشده حتي صدا و سيما هم كوتاهي كرده است و مسوولان به جز حرف و شعار كاري براي احيا و ارتقاي منزلت معلم انجام نمي‌دهند. خشونت عليه معلمان به اشكال مختلف دارد گسترش مي‌يابد كه بايد فكر اساسي به حال تعليم و تربيت شود. شلوغي كلاس‌ها و مشكلات خانوادگي و اجتماعي دانش‌آموزان و مشكلات حرفه‌اي و رواني معلمان هم به اين شرايط نامطلوب دامن مي‌زند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون