• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۳ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3771 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند

رسانه ملي و واكنش مردم

عبدالواحد موسوي لاري فعال سياسي

مدتي است كه شاهد فضاسازي‌هاي رقبا عليه دولت و اصلاح‌طلبان هستيم. بايد بگويم اين فضاسازي‌ها طبيعي است. رقيب به دنبال بهره‌گيري از فضايي است كه پيروزي خودش را رقم بزند و بر همين اساس آنچه از طرف رقبا اعلام مي‌شود جاي نگراني ندارد و يك روند طبيعي است. اما نگراني از جايي شروع مي‌شود كه رسانه ملي وارد اين ماجرا شده و جناحي عمل كند. اين در واقع همان چيزي است كه به دليل نقض قانون مايه تاسف ما است.
با اين همه رقباي اصولگراي ما از يك نكته غافل هستند. اينكه اين رويه‌ها نه تنها راي آنها را در ميان مردم افزايش نمي‌دهد كه حتي اثر معكوس هم دارد.
جالب است بدانيد از سال 75 تا امروز وقتي رسانه ملي روي مساله‌اي انگشت مي‌گذارد و فعال مي‌شود اتفاقا مردم واكنش ديگري به آن نشان مي‌دهند. به خاطر دارم در انتخابات 76 آقاي ناطق نوري مورد مهر و محبت رسانه ملي بود. اما خود ايشان به من گفت يكي از عوامل شكست من در انتخابات 76 رسانه ملي بود! چون آنقدر روي من كار كرد كه مردم واكنش منفي نشان دادند.
بنابراين من علاوه بر اينكه اين رويه صدا و سيما را به نفع اصولگرايان نمي‌دانم، معتقدم شايعاتي كه درباره رد صلاحيت رييس‌جمهور يا درباره دستگيري‌هاي اطرافيان ايشان مطرح مي‌شود هم در راستاي جنگ رواني و تبليغاتي رقباي ايشان است. اما ظاهرا آنها نمي‌دانند كه در هر انتخاباتي مردم يك طرف قصه هستند. مردم در انتخابات 92 و 94 نشان دادند كاملا موضوع را فهميده‌اند و اين قبيل جوسازي‌ها نمي‌تواند بر راي آنها اثر بگذارد. به همين دليل معتقدم با وجود اين قبيل تلاش‌ها نگراني وجود ندارد.
در حال حاضر جريان اصلاح‌طلب با انسجام خوبي كارشان را هم در مركز و هم در استان‌ها پيش مي‌برند. همانطور كه تجربه 92 با انتخابات 94 تكميل شد، انتخابات 96 هم براي اصلاح‌طلبان يك گام رو به جلو خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون