• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3778 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

پاسخ معاون اول رييس‌جمهور به منتقدان دولت:

نمي‌توانيم كشور را تعطيل كنيم

كار انتخاباتي، پرداخت سود سهام عدالت در شب انتخابات بود، نه بهره‌برداري از پروژه‌هاي عمراني عملکرد وزرای پیر دولت ما را با عملکرد وزرای جوان دولت‌های پیشین مقایسه کنید

گروه سياسي| 8 سال پيش چنين روزهايي خبر از توزيع سيب زميني مي‌آمد. خبر از توزيع سهام عدالت و پول و افتتاح‌هاي زودهنگام پروژه‌هايي كه مدت‌ها تا افتتاح واقعي فاصله داشتند. آن روزها اما خبري از اعتراض در اردوگاه اصولگرايان نبود. اين روزها اما هر سفر، هر قدم، هر حرف يا هر نامه دولتي‌ها براي دولتي كه رييس‌جمهورش مي‌گويد انتخابات همه‌چيز نيست، انتخاباتي تلقي مي‌شود تا شايد بازي باخته 92 و 94 به يك برد در 96 برسد. دولتي‌ها اما از اين حجم تخريب دل‌چركين هستند. در ميان مردان كابينه حسن روحاني يكي از آنها زبانش گويا‌تر است. اسحاق جهانگيري در تمام چهار سال اخير پس از رييس‌جمهور يكي از محدود افراد كابينه بوده است كه براي پاسخ به منتقدان و دفاع از دولت آنچنان تعللي نكرده است. ديروز اما او دفاعيه تند و تيزي از عملكرد دولت يازدهم داشت و به آنهايي كه اين روزها همه اقدامات دولت را انتخاباتي مي‌بينند پاسخ‌هاي محكمي داد. از منتقدان پرسيد كه آيا مي‌خواهند كه كشور به خاطر انتخابات تعطيل شود؟ به گزارش ايرنا، اسحاق جهانگيري در همايش ملي اقتصاد مقاومتي و توسعه روستايي كه در مركز همايش‌هاي وزارت كشور برگزار شد، افزود: گفته مي‌شود بسياري از اقدامات و افتتاح‌هاي طرح‌ها به دليل انتخابات است. من نمي‌دانم آيا انتظار گوينده اين حرف آن است كه كشور به دليل انتخابات تعطيل شود؟ وي ادامه داد: اگر در نقطه‌اي از اين كشور طرحي قبل از تكميل افتتاح شده، بگويند تا ما با آن برخورد كنيم. معاون اول رييس‌جمهوري يادآور شد: طرحي افتتاح مي‌شود كه حتما تكميل شده و توليد آزمايشي داشته باشد و به توليد انبوه رسيده است و چون طرح بزرگي است بنابراين انتظار دارند كه رييس‌جمهوري يا معاون اول يا يكي از وزرا آن را افتتاح كنند و بعد مي‌گويند كه اينها به خاطر انتخابات است. وي به برخي اقدامات تبليغاتي دولت گذشته اشاره و تاكيد كرد: به خاطر انتخابات آن كارهايي بود كه به طور نمونه شب قبل از انتخابات سهام عدالتي كه واگذار نشده بود و سود نداده بود را تقسيم و شركت‌ها را وادار مي‌كردند از بانك‌ها وام بگيريد و سود پرداخت كنند. معاون اول رييس‌جمهوري افزود: امسال دهمين سال پايان سهام عدالت بوده است و ما در اين مورد وقت گذاشتيم و آن را سامان داديم، مشكلات آن را برطرف كرديم. گفتيم مردمي كه برگه سهام عدالت دست‌شان داده شده، بدانند كه مالك كدام كارخانه هستند. بدانند كه براي اين سهم چقدر پول بايد مي‌دادند، چقدر ديگر بايد براي اين سهم بدهند.
براي كاري وقت گذاشتيم كه هيچ چيز آن مشخص نبود
وي ادامه داد: قانونگذار به ما گفته است كه سال 95 پايان 10 سال است ديگر هركس پولش را نداده است اين كار تمام است. ما دو تا سه سال وقت گذاشتيم براي كاري كه هيچ چيز آن مشخص نبوده است. شركت‌هايي بودند كه مشكل داشتند همه را سامان داديم و گفتيم سال 96 پايان 10 سال بوده است و آنهايي كه تحت پوشش سازمان بهزيستي و كميته امداد هستند به طور كامل مالك سهام عدالت هستند. معاون اول رييس‌جمهوري تصريح كرد: به آنها گفته شده كه حدود ارزش سهام شما چقدر است. به بقيه هم گفته‌ايم كه ليست حساب‌تان را بگيريد تا مشخص شود كه مالك چقدر از اين سهام هستيد و مي‌توانيد بقيه را واريز كنيد و مالك كل سهام شويد. وي خطاب به دهياران گفت: نگذاريد با اين كار دقيقي كه انجام شده اين سهام از دست مردم بيرون برود. معاون اول رييس‌جمهوري افزود: اين سهام يك برگه بسيار ارزشمند است و قيمت‌دار مي‌شود. ادامه كار اصلاحات را انجام مي‌دهيم و اعلام مي‌كنيم، وقت داديم تا شهريوركساني كه سهم دارند بيايند كسري را پرداخت كنند و صاحب سهم خود شوند و حتما در بازار ارزش آن بيشتر خواهد بود. جهانگيري افزود: اينها اقدامات جاري دولت است، ما كه نمي‌توانيم جلوي آن را بگيريم بعد همين طوري مي‌گويند اينها مي‌خواهند سود سهام توزيع كنند. كدام توزيع؟ ما مي‌خواهيم مردم را به معناي واقعي سهامدار كارخانه كنيم. به معناي واقعي مردم احساس كنند كه در اين كارخانه‌ها به ميزان 10 ميليون سهامدار هستند. بدانند كه در بورس چقدر اين سهم قيمت دارد. وي ادامه داد: ما اين كارهايي كه انجام مي‌دهيم روال عادي كارهاي دولت است و هيچ ربطي به انتخابات ندارد و طرح‌هايي كه تكميل شده حتما افتتاح خواهد شد و اين جريان يك لحظه هم متوقف نخواهد شد.
وزيري كه شما مي‌گوييد پير را با آن وزير جوان كه داشتيد، مقايسه كنيد
معاون اول رييس‌جمهوري به اظهارات برخي مبني بر دولت پير و خسته انتقاد كرد و گفت: موضوع ديگري كه اين روزها خيلي پررنگ در مورد دولت گفته مي‌شود كه البته من نمي‌خواهم هر موضوعي را جواب بدهم ولي گفته مي‌شود، اين است كه دولت پير و خسته است. جهانگيري تاكيد كرد: ‌اي برادر و خواهري كه اين جمله را تكرار مي‌كنيد، خدا و قيامتي هم وجود دارد. پير و خسته بودن به چه چيزي است؟ وي ادامه داد: بياييد شما بگوييد كجاي كار كشور در اين دولت نسبت به گذشته چند برابر نشده است؟ رشد منفي 8/6 دهم درصد رشد دو رقمي شد؟ تورم 40 درصد شد تورم يك رقمي؟ اشتغال صفر شد اشتغال 700 هزارنفر در سال؟ 11 فاز پارس‌جنوبي راه‌اندازي شد كه نتيجه آن اين شد كه ميزان دريافت ما براي نخستين بار از قطر بالاتر رفت؟ معاون اول رييس‌جمهوري به بخش سلامت نيز اشاره كرد و يادآور شد: ما در اين بخش چقدر كار كرديم، عيد 93 در بازديد از بيمارستاني در استاني با چند بيمار احوال پرسي كردم، عذابي كه بعد از برگشتن داشتم اين بود كه همه از وضع رسيدگي و خريد وسايل پزشكي از بيرون يا دادن پول بيمارستان گلايه داشتند ولي عيد سال 94 كه به بيمارستاني در همان استان رفتم يك مورد بيمار نگفت كه فلاني ما مشكل پول داريم يا فلان وسيله را خريد كنيد، بياوريد. جهانگيري تصريح كرد: كاري كه انجام شده اين بود كه مشكلات مردم را با عزت حل كرديم. بعد مي‌آيند مي‌گويند دولت پير و خسته؟ اين وزيري كه شما مي‌گوييد پير، بياييد با آن وزير جواني كه داشتيد مقايسه كنيد، كاركردها چه بوده است؟ معاون اول رييس‌جمهوري يادآور شد: ما مجموعه‌اي از مديران كاردان و چكيده‌اي از مديريت نظام جمهوري اسلامي ايران هستيم و به لطف خدا دستاوردهاي خوبي دولت يازدهم داشته است، البته نواقصي هم داشته‌ايم كه بايد رفع شود، مردم با مشكلاتي روبه‌رو هستند، براي معيشت و كار و اشتغال مردم بايد وقت زيادي بگذاريم.
وي اضافه كرد: با هر انتخاباتي روح و خون جديد در پيكر نظام جمهوري اسلامي به گردش در مي‌آيد به همين دليل انتخابات همواره مورد توجه مردم ايران، مسوولان و دلسوزان نظام و همين طور مورد توجه دشمنان ما در سراسر جهان است كه چقدر مردم در انتخابات حضور پيدا مي‌كنند. وي همچنين گفت: بنابراين از دهياران به عنوان حلقه ارتباط مردم با روستاها در سراسر كشور انتظار مي‌رود در روزهاي باقي مانده براي حضور پرشور مردم در انتخابات تلاش وسيع و گسترده‌اي داشته باشند چرا كه انتخابات در مقطع فعلي و فضاي بين‌المللي كه امروز حاكم است اثر بسيار مهم و تعيين‌كننده‌اي دارد. معاون اول رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: ما امروز با سردمداراني در دنيا روبه‌رو هستيم كه فقط فكر مي‌كنند زور دارند بنابراين منطق آنها زور است. به هر حركتي كه علاقه‌مند هستند با مردم حرف مي‌زنند، با هر زباني كه دوست دارند با مردم شرافتمند دنيا صحبت مي‌كنند. وي در ادامه به نقش روستاييان مرزنشين در كمك به امنيت كشور اشاره كرد و گفت: از نقش روستاييان مرزنشيني كه بيشترين كمك را در امنيت ايران انجام مي‌دهند صميمانه تشكر مي‌كنم. البته نقش نيروهاي امنيتي، ‌اطلاعاتي و نظامي كشور به جاي خود محفوظ است اما امنيت پايدار امنيتي است كه مردم در آن سهيم هستند و امروز چنين شرايطي در كشور وجود دارد و با كمك هم از چنين اوضاعي كه در داخل كشورداريم، بايد حفاظت و حراست كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون