• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3790 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت

گيلگمش

چهارمين شماره فصلنامه «گيلگمش» نشريه تخصصي ميراث‌ فرهنگي و گردشگري، با هفت بخش چهارراه، رهگو، رهيافت، راه‌نامه، ره‌آورد، همراه و روبه‌راه روي كيوسك آمده است. اهالي اين نشريه براي بخش چهارراه دو گزارش از ميزباني ايران از هفدهمين كنوانسيون جهاني راهنمايان گردشگري كه در زمستان سال گذشته برگزار شد و جشن دهم راهنمايان گردشگري منتشر كرده‌اند.
در بخش رهيافت اين نشريه كه به مطالب مرتبط با ميراث فرهنگي اختصاص دارد، در اين شماره آيين پخت سيملك (سمنو) و پيشواز بهار در كشورهاي آسياي ميانه و افغانستان و همچنين تاثير مدرنيته بر تحول نظام تغذيه ايرانيان در دوره قاجار بررسي شده است.
ره‌آورد نيز عنوان بخشي است كه در هر شماره به بررسي يك موضوع مي‌پردازد و توسعه پايدار، عنوان موضوع پرونده ويژه چهارمين شماره «گيلگمش» براي مخاطبانش است كه با گزارش‌هايي با موضوع‌هاي گردشگري پايدار؛ ابزاري براي توسعه پايدار، نقش راهنماي گردشگري در توسعه پايدار، تحول در صنايع‌دستي؛ عاملي براي دستيابي به توسعه پايدار و محيط زيست و توسعه پايدار تهيه شده است. همراه در «گيلگمش» هم بخشي است كه در آن به سفر و گردشگري از ابعاد متفاوت مي‌پردازد و گفت‌وگويي هم با ناصر فكوهي دارد. بازمانده‌هاي مذهبي كهن در زنگبار و تجربه رصد در فصل بهار هم عنوان ديگر مطالب اين بخش است. چهارمين شماره «گيلگمش» با كاغذي كه از جنس پودر سنگ است و براي حمايت از محيط‌زيست تهيه‌ شده، روي كيوسك و در كتابفروشي‌ها است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون