• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3818 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ خرداد

فراخوان تغيير

عارف از نخبگان خواستار ارايه پيشنهادهايي براي اصلاح سازوكار شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان شد

شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان تاكنون گام‌هاي موفقي را برداشته و پس از پيروزي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شوراي شهر نيز با حمايت همه‌جانبه مردم به ويژه در تهران و شهرهاي بزرگ چهره ديگري به خود گرفت.
با اين حال انتقادات فراواني به شوراي عالي شد كه در صدر آن شفاف نبودن مكانيزم انتخاب 42 كانديدا براي رسيدن به 21 نفر اصلي فهرست اميد تهران بود. شوراي عالي نيز اگرچه هنوز پاسخ روشني به اين ابهام نداده است اما در دور جديد مي‌خواهد علاوه بر تركيب، ساز و كارهاي اجرايي خود را نيز اصلاح كند. به همين دليل نيز محمدرضا عارف، رييس اين شورا در موضع‌گيري‌هاي اخير خود خواسته است تا ضمن آسيب‌شناسي عملكرد شوراي عالي سياستگذاري پيشنهادات براي گام چهارم را نيز دريافت كند.
رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با اعلام فراخواني، از نخبگان اصلاح‌طلب خواست ساز و كارهاي پيشنهادي خود را تا پايان شهريور براي اجماع بيشتر در گام چهارم (انتخابات مجلس يازدهم) مطرح كنند.
به گزارش ايسنا، عارف در مراسم تقدير از عوامل ستاد انتخاباتي مرتضي الويري با بيان اينكه در انتخابات اسفند ۹۴ به وحدت در فرماندهي رسيديم، گفت: در جريان انتخابات مجلس دهم همه اصلاح‌طلبان يكصدا شديم و شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان نقش مهمي در هماهنگي نيروهاي اصلاح‌طلب داشت.
وي با بيان اينكه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان دربرگيرنده همه جريانات اصلاح‌طلب نبود، به نحوه بستن ليست انتخاباتي در انتخابات شوراها اشاره كرد و گفت: براي بستن ليست انتخاباتي سه راه پيش رو داشتيم. يك روش اين بود كه جمعي از نخبگان اصلاح‌طلب ماموريت پيدا مي‌كردند و ليست شوراها را تهيه مي‌كردند يا اينكه احزاب ميدان‌دار بودند كه البته به دليل اينكه احزاب فراگير نداريم و بسياري از چهره‌هاي اصلاح‌طلب عضو هيچ حزبي نيستند عملا اين روش امكان‌پذير نبود و سومين راه هم فراخوان عمومي بود كه اين روش عملياتي شد و با اعلام شاخص‌هاي تصويب شده كه در سايت شوراي عالي سياستگذاري قرار گرفته بود خواستيم بر مبناي اين شاخص‌ها اعلام آمادگي براي حضور در ليست اصلاح‌طلبان كنند.

مبناي خرد جمعي اين نيست كه اگر راي جمعي با ما نبود بد اخلاقي پيشه كنيم
رييس فراكسيون اميد با بيان اينكه در دور دوم فعاليت شوراي عالي سياستگذاري با توجه به نقدهاي صورت گرفته به فعاليت دور اول اين شوراها مواردي را در آيين‌نامه داخلي اصلاح كرديم، تصريح كرد: عقلانيت در شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان باعث شد خرد جمعي محور فعاليت‌ها قرار بگيرد و مبناي خرد جمعي اين نيست كه اگر راي جمعي با ما نبود بد اخلاقي پيشه كنيم. در انتخابات شورا افرادي كه تقاضاي شفافيت داشتند بعد از اعلام ليست نهايي وقتي ديدند نام‌شان در ليست قرار ندارد فرياد وااسلاما سردادند.

پاكدستي اصلاح‌طلبان سرمايه اجتماعي بزرگي است كه بايد آن را حفظ كرد
وي با درخواست از نخبگان اصلاح‌طلب براي ارايه پيشنهاداتي درخصوص سازو كارهايي براي اجماع بيشتر در گام چهارم (انتخابات مجلس يازدهم) گفت: براي حفظ انسجام و دستاوردهاي ارزشمند چهار سال گذشته در برابر بداخلاقي‌ها سكوت مي‌كنيم، گفتمان اصلاحات سكوت در برابر بداخلاقي‌هاست. خيلي‌ها تلاش كردند انگ مشكلات اقتصادي به اصلاح‌طلبان بزنند ولي موفق نشدند. شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان نتيجه پاكدستي اصلاحات بود و پاكدستي اصلاح‌طلبان سرمايه اجتماعي بزرگي است كه بايد آن را حفظ كرد.
عارف با توصيه به اصلاح‌طلبان براي رابطه نزديك‌تر با مردم گفت: مردم هميشه از مسوولان و نخبگان جلوتر بودند؛ در همين انتخابات شوراها متاسفانه شاهد ليست‌هاي جعلي با نام «اميد» بوديم ولي مردم با درك درست به ليست واقعي اصلاح‌طلبان راي دادند و بايد قدردان اين مردم بزرگوار بود و تلاش كنيم فاصله خود را با مردم روز به روز كمتر كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون