• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3853 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير

گفت‌وگوي «اعتماد» با عليرضا جهانبخش

فكر ركوردشكني نيستم

مهدي روزخوش

پس از صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني 2018 روسيه، خيلي‌ها اعلام كردند كه در اين دوره انتظار صعود تيم ملي از گروهش به دور دوم جام جهاني را دارند؛ مساله‌اي كه شايد براي فوتبال ايران دور از دسترس نباشد اما رسيدن به آن بسيار دشوار قلمداد شود. در اين باره عليرضا جهانبخش هم معتقد است در حال حاضر صحبت درباره مرحله دوم جام جهاني بي‌ارزش است چرا كه حداقل بايد تا زمان قرعه‌كشي صبر كرد و پس از آن درباره شانس صعود ايران از گروهش به صحبت پرداخت.

عليرضا جهانبخش، مهاجم نام‌آشناي تيم ملي فوتبال ايران نقش بسيار مهمي در راه صعود شاگردان كي‌روش به جام جهاني 2017 روسيه ايفا كرد. او در نخستين ديدار مرحله نهايي انتخابي جام جهاني برابر قطر در ورزشگاه آزادي گلي بسيار زيبا را به ثمر رساند و در ادامه اين رقابت‌ها هم با عملكرد خوبش راه صعود ما را به جام جهاني هموارتر كرد. جهانبخش با وجود اينكه هنوز 23 سال دارد، مي‌تواند براي دومين بار تجربه حضور در جام جهاني را به كارنامه خود اضافه كند.

به همين منظور گفت‌وگويي با او انجام داديم تا درباره وضعيت اين روزهاي خود و همين طور شرايط تيم ملي فوتبال ايران به صحبت بپردازد.

 

اين روزها چه كاري انجام مي‌دهي و وضعيت خودت چطور است؟

پس از اينكه مقابل ازبكستان به ميدان رفتيم و توانستيم جواز صعود به جام جهاني را بگيريم سه هفته به مرخصي آمدم تا كمي بدون استرس و هياهوي فوتبال به استراحت بپردازم. الان هم شرايطم بسيار خوب است و مي‌خواهم به هلند بازگردم تا يك فصل بسيار خوب را آغاز كنم. مي‌خواهم تمرين‌هايم را با آلكمار هلند شروع كنم. اميدوارم فصل خوبي را هم سپري كنم.

فوتبال ايران بالاخره توانست دو بار پياپي به جام جهاني صعود كند. اين اتفاق هم با هدايت كي‌روش رخ داد. صعود ايران به جام جهاني را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

بعد از برزيل دومين تيمي بوديم كه به جام جهاني صعود كرديم. ما در مقدماتي جام جهاني بازي‌هاي سختي پيش رو داشتيم اما در همه بازي‌ها عملكرد بسيار خوبي از خودمان نشان داديم. از همان ابتدا كه اين دور از بازي‌ها را شروع كرديم به دنبال اين بوديم كه به هدف‌مان كه همان صعود به جام جهاني بود برسيم. طرز فكرمان براي صعود به جام جهاني بسيار خاص بود. تيم‌هاي هم‌گروه ما همچون چين و قطر ميليون‌ها دلار هزينه كرده بودند تا بتوانند با شكست دادن ما و حريفان‌شان به جام جهاني صعود كنند اما تدبير كي‌روش طوري بود كه ما از همان بازي نخست باانگيزه كار را شروع كنيم.

كارلوس كي‌روش بارها در صحبت‌هايش عنوان كرده كه هدف فوتبال ايران در حال حاضر صعود به مرحله دوم جام جهاني است. البته وزارت ورزش هم اعلام كرد كه انتظار دارد فوتبال ايران از گروهش در جام جهاني صعود كند. آيا به راستي تيم ايران پتانسيل اين كار را دارد؟

خيلي زود است از الان بخواهيم به اين گونه مسائل فكر كنيم. ابتدا بايد صبر كنيم تا ببينيم با چه تيم‌هايي هم‌گروه مي‌شويم و بعد درباره اين مسائل صحبت كنيم. اينكه وزير ورزش و همين طور كي‌روش درباره صعود به مرحله دوم صحبت مي‌كنند به خاطر اهدافي است كه تيم ملي از پيش براي خود تعيين كرده است. مطمئن باشيد تمام سعي خود را در جام جهاني مي‌كنيم كه بهترين نتايج را بگيريم. اگر بتوانيم به دور بعد صعود كنيم كه كار بزرگي انجام داده‌ايم اما مهم‌ترين نكته اين است كه در حال حاضر شاد باشيم و خدا را شكر كنيم كه به جام جهاني صعود كرده‌ايم و الان تيم اول آسيا هستيم. تيم بسيار جوان و باانگيزه‌اي داريم كه پتانسيل‌هاي بسيار خوبي دارد.

تو 23 سالت است و در اين سن جام جهاني 2018 روسيه دومين تجربه‌ات خواهد بود. با اين سن كم تجربه بسيار خوبي است.

به اين مساله تا به حال فكر نكرده‌ بودم. من هر زماني براي فوتبال ايران به ميدان مي‌روم و بازي مي‌كنم سعي مي‌كنم بهترين عملكردم را داشته باشم. اين گونه نيست كه فكر كنم ركوردي بزنم يا ركوردي بشكنم. خوشحالم در سن و سال خوبي كي‌روش من را به جام جهاني 2018 برزيل برد كه تجربه بسيار خوبي براي من بود. الان هم با چندين سال بازي كردن در اروپا تجربه بسيار خوبي است كه اين تجربه مي‌تواند در جام جهاني به كمك من بيايد.

فكر مي‌كني در جام جهاني از بازيكنان فيكس ايران خواهي بود؟

نمي‌شود اين مساله را از الان پيش‌بيني كرد. كي‌روش در كل مربي‌اي است كه هميشه بهترين نفرات را براي تيمش انتخاب و وارد زمين مي‌كند. اگر شرايط خوبي داشته باشم و به تاكتيك آن بازي بخورم مطمئنا كي‌روش به من بازي مي‌دهد. من هم تمام تلاشم را درون زمين انجام مي‌دهم.

در اين مدت پيشنهاداتي هم از تيم‌هاي بزرگ و كوچك به دستت رسيده كمي هم درباره اين پيشنهادات صحبت كن.

راستش را بخواهيد هنوز هيچ چيز درباره اين پيشنهادات جدي نشده و فقط در حد يك صحبت بوده است. بايد اول به هلند بروم و موضوع را با مسوولان باشگاه بررسي كنم اما مطمئنا احتمال جدايي‌ام از آلكمار بسيار كم است. من اين باشگاه را دوست دارم و قصد دارم فوتبالم را در اينجا ادامه بدهم. ما فصل قبل ليگ اروپا را از دست داديم. هدف اصلي‌ام اين است كه تمام تمركزم را روي ليگ بگذارم و يك فصل رويايي داشته باشم. اگر خاطرتان باشد در فصل قبل در فينال جام حذفي هم شكست خورديم اما امسال مي‌خواهيم تمام اتفاقات فصل قبل را جبران كنيم.

فكر مي‌كني به همراه ايران كدام تيم‌ها از گروه به جام جهاني صعود مي‌كند؟

پيش‌بيني من اين است كه كره جنوبي همراه با ايران به جام جهاني صعود كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون