• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

نژادفلاح، سرپرست قائم مقامي باشگاه پرسپوليس شد

مزايده پرسپوليس و استقلال برگزار نمي‌شود

قرار بود امروز ۲۷ بهمن ماه بعد از سال‌ها مقاومت، وعده مسوولان محقق شده و سهام دو باشگاه محبوب كشور يعني استقلال و پرسپوليس به مزايده گذاشته شود؛ اما با اينكه از قبل وعده داده شده بود اين اتفاق خواهد افتاد، مسوولان از به تعويق افتادن زمان اين مزايده خبر دادند.
بله، قرار بود دارايي‌هاي ثابت اين دو باشگاه به ارزش 290 ميليارد تومان به مزايده گذاشته شده و پاكت‌هاي حاوي پيشنهادها راس ساعت 14 بعدازظهر در محل سازمان خصوصي‌سازي‌ باز شوند. بر اين اساس متقاضيان تنها تا پايان ساعت اداري فرصت داشتند درخواست خود را طبق شرايط اعلام شده به سازمان خصوصي‌سازي ارسال كنند.
اين در حالي است كه به دليل حساسيت‌هاي زيادي كه در خصوص خريداران اين دو باشگاه پرطرفدار وجود دارد و اهليتي كه توسط هيات واگذاري به تصويب رسيده، قرار بود تنها 20 دقيقه اول از مراسم مزايده از طريق رسانه‌ها پخش شده و ادامه جلسه به صورت محرمانه برگزار شود تا تشخيص اهليت خريداران بعد از شركت در مزايده مشخص ‌شود. بر اين اساس نام 3 پيشنهاد‌دهنده اول به‌طور محرمانه در اختيار نمايندگان وزارت ورزش، دادگستري و بانك مركزي قرار ‌گيرد تا پيشينه افراد به لحاظ ورزشي و مالي به تاييد نهايي برسد و پس از آن در يك مراسم رسمي نام فرد برنده اعلام شود كه اين روند 10 روز به طول مي‌انجامد. به همين دليل برخلاف ساير مزايده‌ها برنده در همان روز معرفي نمي‌شود. با اين حال برخي شنيده‌ها از حضور چند بانك در اين مزايده خبر مي‌دهد، اما مسوولان سازمان خصوصي‌سازي مجاز به اعلام نام و تعداد متقاضيان نيستند، زيرا همانطور كه رييس سازمان خصوصي‌سازي هم اعلام كرد برخي متقاضيان حاضرند ميلياردها تومان پول خرج كنند تا بدانند رقيب آنها چه قيمتي را تقاضا داده است. بنابراين بسياري از متقاضيان در دقيقه نود تقاضاي خود را به سازمان ارائه مي‌كنند. مبلغ سپرده شركت در واگذاري اين دو تيم نيز 87 ميليارد ريال تعيين شده و قرار است دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به‌صورت 40 درصد نقد و بقيه اقساط دوساله واگذار شوند و خريدار هم 20 روز كاري پس از قطعيت معامله، زمان دارد تا وجه نقد پيشنهادي خود را بپردازد. پول حاصل از فروش اين دو باشگاه نيز قرار است به خزانه واريز شود و بدهي‌هاي اين دوباشگاه نيز توسط دولت پرداخت شود.
به اين ترتيب دوشنبه مي‌توانست روز سرنوشت‌سازي براي سرخابي‌ها باشد و ديد با توجه به حساسيت‌هاي اين دو باشگاه و اقداماتي كه از سوي برخي متقاضيان براي خريد اين دو باشگاه انجام شده، چه شخص يا گروهي اقدام به خريد سهام استقلال و پرسپوليس مي‌كنند و آيا پس از سال‌ها انتظار خصوصي‌سازي باشگاه‌هاي فوتبال اتفاق مي‌افتد يا اين‌بار نيز مجموعه‌هاي ورزشي نصيب شبه دولتي‌ها مي‌شود؛ كه البته به يك‌باره رييس سازمان خصوصي از تغيير زمان برگزاري مزايده باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال خبر داد. عبدالله پورحسيني اعلام كرد: «به دليل كافي نبودن متقاضيان حضور در مزايده دو باشگاه پرسپوليس و استقلال، اين مزايده امروز برگزار نمي‌شود و آن را به هفته آينده موكول كرده‌ايم.» رييس كل سازمان خصوصي‌سازي گفت: وزير اقتصاد، نقل قول منتشر شده از وي در خصوص واگذاري پرسپوليس به پيشكسوتان و هدايتي، در صورت نبود خريدار را تكذيب كرد. حسيني در واكنش به اظهارات منتشر شده به نقل از علي پروين كه گفته است وزير اقتصاد به او قول مساعد داده تا در صورت نبود خريدار براي پرسپوليس، اين باشگاه به پيشكسوتان و هدايتي واگذار ‌شود، تاكيد كرد: «در تماسي كه با آقاي دكتر طيب‌نيا داشتم، وزير امور اقتصادي و دارايي اين خبر را تكذيب كرده است؛ بنابراين خبر منتشر شده توسط پروين هيچ گونه سنديتي ندارد و شايعه‌اي بيش نيست.» رييس كل سازمان خصوصي‌سازي با اشاره به اينكه هرگونه تصميم‌گيري در خصوص واگذاري‌هاي اين سازمان بايد به تاييد و تصويب اعضاي هيات واگذاري برسد، تصريح كرد: «با استناد به مفاد آگهي منتشر شده، مزايده واگذاري استقلال و پرسپوليس فردا (دوشنبه) برگزار مي‌شود و شرايط اعلامي به قوت خود باقي است.» بنا به اعلام سازمان خصوصي‌سازي وي گفت: «شمار متقاضيان خريد دو باشگاه استقلال و پرسپوليس تا ساعت 14 فردا (27 بهمن)، غيرقابل بيان و پيش‌بيني است.»
جالب اينكه محمدحسين نژادفلاح، مديركل سابق ورزش و جوانان وزارت ورزش وجوانان به عنوان سرپرست قائم مقام باشگاه پرسپوليس انتخاب شد. او در گفت‌وگويي انتصابش را تاييد كرد و گفت كه از روز دوشنبه كارش را به عنوان سرپرست جديد قائم مقام باشگاه شروع خواهد كرد. برخي خبرها حكايت از گفت‌وگوي نمايندگان نژادفلاح با برانكو ايوانكوويچ دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون