• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

خبركوتاه

برانكو امروز با پرسپوليس قرارداد امضا مي‌كند؟

طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، برانكو ايوانكوويچ به يك قدمي نيمكت پرسپوليس رسيده است و به احتمال زياد به زودي قرارداد اين مربي امضا خواهد شد. مسوولان منتسب به باشگاه پرسپوليس عصر امروز با برانكو ايوانكوويچ جلسه‌اي دارند كه احتمالا نتيجه آن توافق نهايي با اين مربي خواهد بود. در حالي كه باشگاه پرسپوليس مدتي پيش قراردادي دو ساله با حميد درخشان بسته بود اما مذاكراتي موازي با برانكو ايوانكوويچ، سرمربي سابق تيم ملي فوتبال ايران انجام شد و گويا دو طرف به توافقات اوليه هم رسيده‌اند. محمد حسين نژادفلاح كه احتمالا به زودي سرپرستي پرسپوليس را بر عهده خواهد گرفت، ظاهرا در اين مذاكرات نقش كليدي را ايفا كرده است. آن هم در شرايطي كه تاكنون هيچ يك از مسوولان ورزش كشور سرپرستي او را تاييد نكرده‌اند، اما كاشاني يكي از اعضاي هيات‌مديره پرسپوليس در مصاحبه با يكي از رسانه‌ها گفته كه او هم خبر حضور نژادفلاح در باشگاه را شنيده است. شنيده‌ها اما حكايت از اين مساله دارد كه برانكو ايوانكوويچ امروز (دوشنبه) با مسوولان پرسپوليس در تركيه ديداري خواهد داشت و به احتمال فراوان به توافق نهايي با اين تيم مي‌رسد چرا كه مشكل مالياتي او هم حل شده و قرار است ماليات اين مربي در زمان تصدي‌گري مربيگري‌اش در تيم ملي ايران را هم سرخپوشان تهران پرداخت كنند. مذاكرات پرسپوليسي‌ها با برانكو خوب پيش رفته و در حال حاضر توپ در زمين قرمزهاست. در آخرين مذاكرات تلفني كه با اين مربي صورت گرفت، برانكو گفته است: «اگر مشكل مالياتم را حل كنيد، مانعي براي آمدنم نيست. دوست دارم در ايران و به ويژه تيم پرطرفداري مثل پرسپوليس كار كنم. » بدهي مالياتي برانكو نزديك به ۱۴۰ ميليون است كه به دليل عدم پرداخت و جريمه تا ۶۰۰ ميليون تومان هم رسيده است. پرسپوليس كه حالا او را «صددرصد» مي‌خواهد، بايد اين مشكل را حل كند. برانكو همچنين شرط و شروط ديگري دارد. مهم‌ترين شرط برانكو اين است: «من براي نيم‌فصل قرارداد نمي‌بندم و بايد حداقل تا پايان فصل بعد قرارداد ببنديم.» بزرگ‌ترين مشكل نيمكت پرسپوليس، تغييرات پي‌درپي مربيان است و برانكو دوست ندارد فرصت را از دست بدهد. البته ابهام بزرگ درباره اين مذاكرات اين است كه وقتي قرار است باشگاه پرسپوليس به مالك جديد خود واگذار شود، نمايندگان اين باشگاه با چه پيش زمينه و مسووليتي براي عقد قرارداد 18 ماهه با مربي كروات اقدامات لازم را انجام داده‌اند. امروز و به دنبال اين اتفاقات اين شايبه در محافل ورزشي مطرح شده كه قبل از انجام پروسه واگذاري، مالك بعدي باشگاه تعيين شده و به همين دليل مسوولان آينده باشگاه تلاش‌هاي خود را براي تغييرات در تيم آغاز كرده‌اند!

 

اعتراض استقلال به محروميت كرار

هافبك طراح استقلال تهران مي‌گويد كه عملي انجام نداده كه بخواهد بابت آن دو جلسه محروم شود. جاسم كرار درباره محروميت دو جلسه‌اي كه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال برايش در نظر گرفته است، گفت: من واقعا كاري نكرده‌ام كه بخواهم بابتش محروم شوم. من براي استقلال تلاش مي‌كنم و مي‌خواهم به اين تيم براي قهرماني كمك كنم، چرا بايد محروم شوم؟ من به داور اعتراض كردم و بعد از آن داور مرا اخراج كرد، چرا بايد دو جلسه ديگر هم محروم شوم؟ اميدوارم اين دو جلسه محروميت من بخشيده شود و كمي به من توجه كنند. اعتراض من عمدي نبوده و من قصد بي‌احترامي به كسي را نداشته‌ام. من از اينكه نمي‌توانستم به تيم خود كمك كنم عصبي شدم و واقعا نمي‌دانم چرا بازهم محروم شدم. گفتني است روز گذشته باشگاه استقلال نيز به صورت شفاهي و كتبي اعتراض خود به اين حكم كميته انضباطي را دراختيار فدراسيون قرار داد و دستور تجديدنظرخواهي اين حكم به كميته استيناف ارجاع شده است.

 

زيدان: گوارديولا الهامگر بزرگ من است

اسطوره فوتبال فرانسه به ستايش از پپ گوارديولا پرداخت و او را الهامگر بزرگ خود دانست. پپ گوارديولا از مربياني است كه توانسته فوتبال را دستخوش تغيير كند. اين مربي اسپانيايي صاحب يك فلسفه خاص است و فوتبال زيبا اساس كار او است و همين باعث شده تا هواداران زيادي در فوتبال جهان داشته باشد. زين الدين زيدان، اسطوره فوتبال فرانسه از كساني است كه خود را علاقه‌مند به پپ گوارديولا مي‌داند. او گفت: بعضي از بازيكنان دوست دارند بعد از خداحافظي از فوتبال به دنياي مربيگري روي بياورند و در اين زمينه هم پيشرفت بكنند. آنها بلافاصله بعد از فوتبال به دنياي مربيگري روي مي‌آورند، چرا كه دوست ندارند ارتباط خود را با فوتبال قطع بكنند. من شخصا بعد از خداحافظي از فوتبال به دنياي مربيگري روي نياوردم. بعد از سال 2006 تغييرات زيادي رخ داد. ابتدا در رئال مادريد مدير ورزشي شدم. آن زمان نمي‌دانستم كه چه مي‌خواهم اما الان مي‌دانم كه چه مي‌خواهم. دوست دارم مربي بزرگي شوم و نهايت تلاش خود را براي رسيدن به اين هدف مي‌كنم. سرمربي تيم دوم رئال مادريد در ادامه سخنان خود به ستايش از پپ گوارديولا پرداخت و گفت: گوارديولا مربي بسيار بزرگي است. او سهم بسزايي در پيشرفت فوتبال اروپا و رسيدن آن به اوج داشته است. گوارديولا الان در بايرن مونيخ مربيگري مي‌كند و توانسته اين تيم را هم دستخوش تغيير كند. الان بايرن با فلسفه گوارديولا بازي مي‌كند و اين نشان مي‌دهد كه او چه مربي بزرگي است. بدون شك او الهام‌گر بزرگ من است. گوارديولا در بارسلونا بود كه توانايي‌هاي خود را به همگان ثابت كرد. او توانست در چهار سالي كه هدايت اين تيم را برعهده گرفت چهارده جام به دست آورد. بارسلونا بعد از گوارديولا ديگر نتوانست روزهاي خوبي را تجربه كند. اين مربي اسپانيايي الان در بايرن مونيخ مربيگري مي‌كند و هواداران اين تيم اميدوار هستند كه با اين مربي بزرگ قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را تجربه كنند.

 

كواچ سه‌شنبه به تهران مي‌آيد

سرمربي تيم ملي واليبال ايران براي مشاهده مرحله پلي‌آف و نيمه نهايي ليگ برتر واليبال بامداد سه‌شنبه به تهران سفر مي‌كند. اسلوبودان كواچ، سرمربي صربستاني تيم ملي واليبال ايران كه بعد از بازي‌هاي آسيايي به كشورش رفته بود، سرانجام بامداد سه‌شنبه به تهران باز مي‌گردد. هدف از سفر اسلوبودان كواچ به تهران مشاهده مرحله پلي‌آف و نيمه نهايي ليگ برتر واليبال است. اگرچه پيش از اين اعلام شده بود اسلوبودان كواچ تا برگزاري دور جديد اردوهاي تيم ملي تا اواخر اسفندماه در ايران مي‌ماند، اما فعلا مدت زمان اقامت او در تهران مشخص نيست. ملي‌پوشان واليبال ايران بايد خود را براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا و ليگ جهاني 2015 آماده كنند.

 

محبي: حيف شد مقابل اين همه تماشاچي طلا نگرفتيم

تيم‌هاي كشتي آزاد و فرنگي استان كرمانشاه در جام تختي موفق به كسب 5 مدال برنز شدند. محمدحسين محبي، رييس هيات كشتي استان‌ كرمانشاه درباره سي و پنجمين دوره جام جهان پهلوان تختي اظهاركرد: مسابقات بسيار باكيفيتي را در قالب جام تختي در كرمانشاه شاهد بوديم كه جا دارد از همه مسوولان استان به خاطر مساعدت در برگزاري اين جام بزرگ تقدير و تشكر كنم. اغلب كشتي‌هاي برگزار شده در اين جام عالي و با سطح كيفي خيلي خوبي برگزار شد. حضور بيش از 15 كشور از سراسر دنيا و پنج تيم از ايران به همراه يك تيم از استان كرمانشاه كه رقابت حدود 300 كشتي‌گير را شكل داده بود، نشان از بالا بودن سطح كمي و كيفي اين دوره از جام تختي دارد. حيف شد مقابل اين‌همه تماشاچي، كشتي‌گيران كرمانشاهي نتوانستند مدال طلايي را كسب كنند. انتظار داريم كه مسوولان استان و همچنين مسوولان فدراسيون كشتي كمك كنند كه كشتي اين استان رشد پيدا كند و به دوران اوج خود بازگردد. خوشبختانه در پي برگزاري جام تختي در كرمانشاه، امكانات قابل توجهي كه در سالن امام خميني (ره) ايجاد شده بود براي هيات كشتي و خانواده بزرگ كشتي استان بر جاي ماند كه مي‌توان از آنها براي رشد كشتي استان استفاده كرد. تماشاچيان كرمانشاهي به عنوان اصلي‌ترين سرمايه كشتي اين استان با شور و هيجاني كه در اين مسابقات از خود نشان دادند به همه ثابت كردند كه جايگاه كشتي اين ديار تا چه حد براي مردمانش بالاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون