• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3925 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

ورق بورس برگشت

بورس تهران كه از دو هفته گذشته روند منفي را در پيش گرفته بود، ديروز با انتشار اخبار مثبت روي برگرداند و اغلب شاخص‌هاي منتخب خود را سبزپوش كرد. يكي از اين خبرها، ورود مستقيم نخستين شركت ايتاليايي به بورس تهران براي نخستين‌بار بود كه از دستاوردهاي برجام است.
به اين ترتيب شاخص كل قيمت بورس با رشد 46 واحدي به ارتفاع 84 هزار و 611 واحد رسيد. شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 129 واحدي به رقم 91 هزار و 319 واحد دست يافت. شاخص بازار اول نيز درحالي با افزايش 121 واحدي به رقم 58 هزار و 419 واحد رسيد كه شاخص بازار دوم با كاهش 361 واحدي عدد 189 هزار و 42 واحد را به نمايش گذاشت. در فرابورس نيز سكه برگشت و آيفكس با رشد چشمگير 7 واحدي به رقم 921 واحد دست يافت.
به اين ترتيب، ارزش كل معاملات ديروز بورس تهران به بيش از 257 ميليارد تومان دست پيدا كرد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 622 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 51 هزار و 998 نوبت داد و ستد بود.
از طرفي در گروه خودرويي‌ها نيز دو شركت بزرگ سايپا و ايران‌خودرو به كمك بازارگرداني و معاملات دوطرفه و در محدوده صفر تابلو روي دامنه نوسان مثبت قيمتي قرار گرفتند. بنابراين در گروه خودرو ۹۳ ميليون سهم به ارزش حدود ۱۰ ميليارد تومان در ۹ هزار و ۶۴ نوبت داد و ستد شد. در اين گروه نيز عمده نمادها حدود يك الي دو درصد رشد كرده‌اند و تعدادي نيز با كاهش قيمت پاياني مواجه شدند. البته فرابورس نيز ميزبان يك عرضه اوليه ديگري بود كه به دنبال آن 10 درصد از كل سهام شركت آسيا سير ارس به قيمت هر سهم 120 تومان عرضه شد كه براي توكاريل به عنوان سهامدار عمده اين شركت كوچك تامين مالي بيش از 5/9 ميليارد توماني را درپي داشت.
ارزش معاملات فرابورس ايران نيز رقم ۱۶۳ ميليارد تومان را تجربه كرد و حجم معاملات به رقم ۱۹۷ ميليون سهم و اوراق مالي رسيد. از جمله نمادهاي تاثيرگذار در آيفكس ديروز پتروشيمي زاگرس، توليد برق عسلويه مپنا و فولاد هرمزگان جنوب بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون