• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3925 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۸ مهر

اعلام كارنامه بي‌نظم‌ترين ايرلاين‌ها

تاخيرهاي هوايي از چالش‌برانگيزترين مسائل حمل و نقل هوايي است. با وجودي كه عباس آخوندي از ابتداي تشكيل دولت يازدهم تلاش كرد كه اين حوزه را سرو سامان بدهد، اما هنوز هم اين موضوع خبرساز است. سازمان هواپيمايي كشوري در راستاي نظم‌بخشي به ايرلاين‌ها، هرچند وقت يك‌بار گزارشي از نظم و انضباط در ايرلاين‌ها را اعلام مي‌كند. در آخرين گزارشي كه از شركت هواپيمايي كشوري از تاخيرهاي شهريورماه منتشر شده، ايرلاين اترك اير با ۷۲ درصد تاخير در برنامه پروازهاي خود، رتبه نخست تاخيرهاي پروازي اين ماه را به خود اختصاص داده است.
در اين گزارش كه از مجموع ۷۸ پرواز انجام شده از سوي ايرلاين اترك اير، مشخص شده است كه اين ايرلاين در طول ماه گذشته ۵۶ پرواز (۷۲ درصد) را به صورت تاخيردار و تنها ۲۲ سورت پروازي (۲۸ درصد) را به‌موقع انجام داده است. پس از اين ايرلاين آسمان در رتبه دوم قرار گرفته است. شركت هواپيمايي آسمان با انجام ۶۷ درصد پروازها در طول يك ماه گذشته به صورت تاخيردار در رتبه دوم ايرلاين‌هاي داراي تاخير پروازي قرار گرفت. اين شركت هواپيمايي با انجام مجموع هزار و ۲۰ پرواز توانست بيشترين تعداد پرواز را همانند ۵ ماه گذشته ابتداي سال جاري در رتبه نخست تعداد پرواز قرار گيرد كه از اين هزار و ۲۰ سورت پروازي ۶۸۳ پرواز به صورت تاخير‌دار و ۳۳۷ پرواز (۳۳ درصد) از پروازها را به موقع انجام داده است.
همچنين رتبه سوم تاخيرات پروازي در ماه شهريور متعلق به هواپيمايي نفت بود كه از مجموع ۱۹۸ سورت پروازي در شهريورماه از سوي هواپيماهاي اين شركت ۱۲۶ پرواز با تاخير و ۷۲ سورت پروازي به صورت آن تايم انجام شده است.
در مقابل در مدت ياد شده شركت هواپيمايي معراج با كمترين تعداد تاخير در جايگاه اول و پس از آن شركت هواپيمايي ساها با انجام تنها ۱۴ درصد پروازها در جايگاه كمترين تاخيرها قرار گرفته است. در همين حال، پس از اين دو ايرلاين ماهان با فاصله زياد در مقام سوم قرار مي‌گيرد.
شركت هواپيمايي معراج همچون ماه‌هاي گذشته در سال جاري توانست رتبه نخست كمترين تعداد تاخيرات را با دارا بودن تنها ۸ درصد پروازهاي تاخيردار به خود اختصاص داده و از مجموع ۷۷ سورت پروازي هواپيماهاي متعلق به معراج اير ۷۱ هواپيما به موقع در مهرآباد عمليات پروازي داشته و تنها ۶ پرواز اين شركت با تاخير انجام شده است.
رتبه دوم ايرلاين‌هاي داراي كمترين تاخير را هواپيمايي ساها با انجام تنها ۱۴ درصد پروازها به صورت تاخير‌دار و ۸۶ درصد مابقي در زمان مقرر كسب كند. اين شركت از مجموع ۶۴ سورت پروازي شهريورماه خود ۵۵ پرواز را به موقع و ۹ پرواز را با تاخير انجام داد.
با اين حال رتبه سوم كمترين تاخيرات پروازي با فاصله زياد به شركت هواپيمايي ماهان با داشتن ۳۲ درصد پرواز تاخير‌دار و ۶۸ درصد پرواز به موقع تعلق گرفت. اين شركت از مجموع ۷۲ سورت پروازي ۴۹۰ پرواز را در زمان مقرر و ۲۳۰ پرواز خود را با تاخير به انجام رساند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون